وای‌فای

اپل در آیفون ۸ مشکل بزرگ وای‌فای اسمارت‌فون‌ها را حل می‌کند

اپل می‌خواهد در iOS 11 و آیفون ۸ یکی از بزرگ‌ترین مشکلات وای‌فای روی تلفن‌های همراه را حل کند و دیگر جلوی اتصال خودکار به شبکه‌های با سرعت اینترنت پایین را بگیرد. 

اپل شرکتی است که دایما در حال بهبود استفاده کاربران از وای‌فای و اینترنت روی دستگاه‌هایی مانند آیفون است. در گذشته نیز این شرکت با افزودن فناوری‌ها و قابلیت‌هایی به دستگاه‌هایش سعی کرده همیشه یک اتصال بی‌سیم پرقدرت در دسترس کاربران باشد. 

در ادامه خبرهایی که درباره قابلیت‌های بعدی آیفون و سیستم‌عامل iOS 11 آینده منتشر شده؛ رایان جونز از تیم اجرایی اپل در حساب توییتر خود خبر داد اپل می‌خواهد قابلیتی را به‌کار بگیرد تا از اتصال خودکار تلفن همراه و تبلت به شبکه‌های وای‌فای که بیش از حد دور هستند یا سیگنال ضعیفی دارند و همین‌طور اینترنت ضعیفی به دست می‌دهند؛ جلوگیری کند. 

در حال حاضر، تلفن‌های همراه وقتی برای اولین بار به یک شبکه وای‌فای متصل می‌شوند؛ اطلاعات اتصال به شبکه را ذخیره کرده تا در دفعات بعدی به طور خودکار به این شبکه متصل شوند. این قابلیت؛ اگرچه باعث می‌شود کاربران از اتصال دستی به یک شبکه وای‌فای بی‌نیاز شوند ولی مشکلی که پیش می‌آورد؛ این است که در حالی که ممکن است شبکه‌های وای‌فای نزدیک‌تر و پرسرعتی در دسترس باشد؛ تلفن همراه به طور خودکار به شبکه‌ وای‌فای قبلی متصل می‌شود که سیگنال ضعیف‌تری دارد. 

در آيفون جدید اپل اگر تشخیص داده شود کاربر تمایلی به اتصال به شبکه وای‌فای ندارد؛ از حالت اتصال خودکار خارج می‌شود و در صورت نیاز خود کاربر باید به طور دستی به شبکه متصل شود. این قابلیت جدید اپل یک عیب هم دارد و این است که دیگر فقط گوشی تلفن همراه یا تبلت تشخیص می‌دهند کدام شبکه وای‌فای ضعیف و کدام‌یک قوی و برای اتصال مناسب هستند. با توجه به سابقه‌ای که اپل در پیاده‌سازی فناوری‌های جدید دارد؛ می‌توانیم مطمئن باشیم که در بیشتر اوقات این تشخیص درست است ولی باز هم ممکن است برخی کاربران بخواهند به یک وای‌فای ضعیف و مطمئن متصل شوند. 

به هر حال، شرکت‌های زیادی دارند تلاش می‌کنند تا یک وای‌فای و اینترنت پرسرعت را در هر شرایطی برای کاربران فراهم کنند. اپل ترجیح می‌دهد به‌جای به‌کارگیری چیپ‌ست‌ها و فناوری‌های جدید وای‌فای و شبکه‌های پر سرعت بی‌سیم که ممکن است در اختیار تمام کاربران دنیا نباشند؛ روی بهبود دسترسی به وای‌فای تمرکز کند. 

اپل در iOS 9 نیز قابلیتی به نام WiFi Assist را اضافه کرد تا در هنگامی که سرعت وای‌فای کند است؛ تلفن همراه به طور خودکار به شبکه ۳G و ۴G سوییچ کند. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا