وای‌فای

روتر جدید نت‌گیر برای گیمرهای حرفه‌ای با انبوهی ویژگی و امکانات گیمینگ از راه رسید

نوبتی هم که باشد؛ نوبت به شرکت معروف و خوش‌نام شبکه‌ای نت‌گیر است که از محصولات خود در نمایشگاه CES 2018 رونمایی کند.

نت‌گیر چند روز پیش یک روتر مش وای‌فای مخصوص فضای باز معرفی کرد که با خود به این نمایشگاه هم آورده است اما محصول و غافل‌گیری اصلی این شرکت روتر XR500 است.

نت‌گیر از روتر بی‌سیمی به نام  Nighthawk Pro Gaming رونمایی کرده که نام دیگر آن XR500 است و باید عضو خانواده Nighthawk برای گیمرهای حرفه‌ای حساب‌اش کنیم.

نت‌گیر می‌گوید این روتر می‌تواند برای گیمرها سفارشی‌سازی شود و نفش یک سرور گیمینگ را برای دستیابی به بالاترین سرعت و وضوح تصویر یا استریم بازی در شبکه ایفا کند. نت‌گیر می‌گوید این‌قدر روی این روتر امکانات و قابلیت‌های مختلف ریخته است که گیمرها از هر دستگاه جانبی دیگر برای شبکه بی‌نیاز می‌شوند.

تازه‌وارد دنیای روترهای گیمینگ

روتر XR500 دو بانده و در رده AC2600 با فناوری Wave 2 و استاندارد ۸۰۲.۱۱ac است. روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۸۰۰ مگابیتی و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعتی ۱۷۳۳ مگابیتی به نمایش می‌گذارد. بنابراین؛ روی هر دو فرکانس یک سرعت بسیار بالا داریم.

از چهار آنتن خارجی پرقدرت سود می‌برد که احتمالا دسترسی به فناوری MU-MIMO 4×4 را میسر می‌کنند. پردازنده این روتر دو هسته‌ای با سرعت ۱.۷ گیگابیت است. 

دو درگاه USB 3.0 و ۵ درگاه LAN یک گیگابیتی دارد که یک درگاه برای WAN و اتصال مودم به روتر استفاده می‌شود. 

این روتر از فناوری DFS و پهنای‌باند رادیویی ۱۶۰ مگاهرتز سود می‌برد. با کمک فناوری DFS می‌تواند قدرت پهنای‌باند دستگاه‌های اتصالی به روتر را به طور خودکار فهمید و براین‌اساس پهنای‌باند ۸۰ مگاهرتز یا ۱۶۰ مگاهرتز را انتخاب کرد.

ممکن است روتر XR500 از نظر مشخصات سخت‌افزاری یا شبکه چندان رده بالا نباشد اما اهمیت آن در ویژگی‌های گیمینگی است که شرکت نت‌گیر روی آن قرار داده است. روی پنل مدیریتی این دستگاه یک بخش مجزا برای تنظیمات و پیکربندی امکانات بازی تدارک دیده شده است تا گیمرها براساس نیاز و علاقه خود روتر را راه‌اندازی کنند.

قابلیت Geofiltering به کاربران اجازه می‌دهد فاصله خود را با سرورها و بازیگرهای دیگر کمتر کنند و مطمئن شوند که به یک اتصال محلی پرسرعت دسترسی دارند.

در داشبورد مخصوص این روتر می‌تواند زمان تاخیر و پینگ شبکه را محاسبه و بهبود بخشید. نمودارهای گرافیکی روی این داشبورد به کاربران گزارشی از وضعیت دسترسی و استفاده اینترنت روی سیستم‌های مختلف می‌دهند و اگر در هنگام انجام بازی با تاخیر در شبکه روبرو شده‌اند؛ طی گزارش‌هایی به کاربر مشخص می‌شود.

نت‌گیر این روتر را ۳۰۰ دلار قیمت‌گذاری کرده است و از هم‌اکنون در بازار امریکا عرضه می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا