فناوریوای‌فای

نت‌گیر روتر مش وای‌فای سه بانده ضدآب و گردوغبار برای محیط‌های باز معرفی کرد

شرکت نت‌گیر در نمایشگاه CES 2018 از یک روتر مش وای‌فای جدید رونمایی می‌کند که می‌تواند شما را در محیط‌های باز هم به اینترنت و وای‌فای متصل نگه دارد.

تا کنون، شرکت‌های زیادی روترهای مش وای‌فای خانگی و اداری عرضه کردند که همگی در یک ویژگی مشترک‌اند؛ درون خانه نصب و استفاده می‌شوند. 

تصور کنید صاحب یک خانه ویلایی بزرگ هزار متری هستید. بخشی از این ویلا و در فضای باز را میز و صندلی چیدید و عصرانه را آن‌جا و در میان درختان و گل‌ها میل می‌کنید. راه‌کارهای روترهای مش وای‌فای تا کنون امکان اتصال شما را به روترهای درون خانه از راه دور نمی‌دهند یا قدرت و سرعت ضعیفی دارند.

اما اکنون نت‌گیر با ارایه یک مدل از سیستم مش وای‌فای Orbi خود که ضد آب و ضد گردوغبار است؛ این امکان را فراهم می‌کند تا به وای‌فای پرسرعت و پایدار در محیط‌هایی خارج از خانه هم وصل شوید.

این روتر نت‌گیر به نام Add-on Orbi Outdoor Satellite یا شناسه کالایی RBS50Y می‌تواند یک محیط حدود ۲۳۰ مترمربعی را زیر پوشش وای‌فای ببرد.

برای استفاده از این روتر نیاز به یک یا دو روتر دیگر مش وای‌فای نت‌گیر از سری اوربی دارید. در واقع؛ شما یک روتر اصلی درون خانه نصب می‌کنید و بعد روتر RBS50Y را در بیرون از خانه و فضای باز نصب خواهید کرد. روتر RBS50Y به روتر اصلی شما (می‌تواند یکی از روترهای RBR50 ،RBR40 ،RBR20 یا SRR60 باشد) متصل شده و سیگنال‌های اینترنت و وای‌فای را تقویت‌شده دوباره در محیط اطراف منتشر می‌کند.

روتری سه بانده با سرعت ۳ گیگابیت

این روتر در رده AC3000 و سه بانده است. در باند اول، فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و MIMO 2×2 با سرعت ۴۰۰ مگابیت به دست می‌دهد. در باند دوم، فرکانس ۵ گیگاهرتز با MIMO 2×2 و سرعت ۸۶۷ مگابیت است. در باند رادیویی سوم، از MIMO 4×4 روی فرکانس ۵ گیگاهرتز و سرعت ۱۷۳۳ مگابیت سود می‌برد. باند سوم برای ارتباط میان روتر بیرونی با روتر اصلی درون خانه است.

در واقع، نت‌گیر با استفاده از فناوری Fastlane3 و چهار کانال استریم دیتا سعی می‌کند ارتباط میان دو روتر مش وای‌فای را محکم و مطمئن کند.

پردازنده این روتر چهار هسته‌ای با سرعت ۷۱۰ مگاهرتز است. این پردازنده از حافظه رم ۵۱۲ مگابایت و ۲۵۶ مگابایت حافظه فلش سود می‌برد و مجهز به قابلیت MU-MIMO است. 

روی این روتر مش وای‌فای ۶ آنتن پرقدرت داخلی نصب شده است تا در هر محیط و هوای نامساعد بتواند سیگنال‌های رادیویی را با قدرت دریافت و ارسال کند. روی این روتر یک درگاه اترنت یا درگاه یواس‌بی نصب نشده است و قاعدتا نیز نیازی وجود ندارد.

روتر Add-on Orbi Outdoor Satellite می‌تواند در دمای زیر صفر درجه کار کند و به راحتی روی دیوار یا پایه و محیط‌های بیرونی نصب می‌شود. به علاوه، دارای یک نور شب برای روشنایی در محیط‌های تاریک است. کاربران می‌توانند در زمان‌های خاص این نور را روشن یا خاموش کنند.

نصب این روتر زیر یک دقیقه طول می‌کشد و می‌تواند از طریق اپلیکیشن از راه دور مدیریت شود. از جمله امکانات نرم‌افزاری این روتر راه‌اندازی شبکه میهمان و کنترل والدین هستند.

نت‌گیر قیمت این روتر خود را ۳۳۰ دلار اعلام کرده است. با شروع نمایشگاه CES 2018 درباره این روتر از نزدیک اطلاعات بیشتری خواهیم داد!


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا