وای‌فای

اولین روتر بی‌سیم دنیا برای بازی با کنسول Xbox One

شرکت لینک‌سیس در نمایشگاه CES 2018 از یک روتر گیمینگ جدید به نام WRT32XB رونمایی کرد.

دستگاه WRT32XB اولین روتر بی‌سیم دنیا است که با اولویت بازی با کنسول ایکس‌باکس‌وان طراحی شده است و مجهز به یک موتور بهبوددهنده سرعت و کیفیت شبکه برای اتصال به این کنسول است.

لینک‌سیس در سال ۲۰۱۷ یک روتر گیمینگ بسیار قدرتمند به نام WRT32X عرضه کرده بود. اکنون، روتر جدید WRT32XB مبتنی بر همان روتر از نظر ظاهری و مشخصات سخت‌افزاری است با این تفاوت که به ترافیک شبکه کنسول بازی ایکس‌باکس‌وان اهمیت و اولویت بیشتری می‌دهد.

قیمت این روتر ۳۰۰ دلار است و از ماه فوریه وارد بازار می‌شود.

فقط اولویت با بازی است

این روتر می‌تواند به طور خودکار هرگونه ترافیک کنسول‌های بازی ایکس‌باکس را تشخیص داده و آن را با اولویت بالاتر از نظر پهنای‌باند، سرعت، تاخیر شبکه و غیره هندل کند. این ویژگی موجب می‌شود گیمرها بتوانند بازی‌های آنلاین را با کیفیت خوب استریم و بازی کنند.

این روتر از یک مود یا ویژگی به نام Killer Prioritization Engine سود می‌برد که لگ و پینگ شبکه را برای بازی به شدت کاهش می‌دهد. در پنل مدیریتی این روتر انواع تنظیمات و سفارشی‌سازی روتر برای گیمینگ وجود دارد. 

اما از نظر سخت‌افزاری، این روتر از یک پردازنده دو هسته‌ای با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز و وای‌فای Wave 2 دو بانده با MIMO 3×3 سود می‌برد. حافظه رم این دستگاه ۵۱۲ مگابایت و حافظه فلش آن نیز ۲۵۶ مگابایت است.

از ۴ درگاه LAN و ۱ درگاه WAN با سرعت یک گیگابیت سود می‌برد و در رده روترهای AC3200 است. یک درگاه USB 3.0 و یک درگاه ترکیبی eSATA/USB 2.0 نیز دارد.

بسیاری از روترهای گیمینگ بازار فقط از مشخصات سخت‌افزاری بسیار بالایی برخوردار هستند ولی روترهای گیمینگ لینک‌سیس با بهره‌گیری از ویژگی KPE به طور عملی ترافیک کامپیوتر و دستگاه‌های بازی را شناسایی و اولویت‌بندی می‌کنند.

لینک‌سیس در نمایشگاه CES امسال از یک مدل روتر مش‌وای‌فای ارزان‌تر و ضعیف‌تر Velop نیز رونمایی کرده بود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا