وای‌فای

اولین روتر گیمینگ ریزر معرفی شد: مش وای‌فای با تاخیر بسیار کم روی وای‌فای

شرکت ریزر (Razer) که در صنعت بازی و پی‌سی‌های گیمینگ بسیار معتبر و شناخته شده است؛ از اولین روتر گیمینگ خود با نام Sila رونمایی کرد.

ریزر می‌گوید این روتر به طور خاص برای دسترسی به یک وای‌فای پرسرعت و قابل اعتماد ولی با تاخیر کم مناسب بازی‌های ویدیویی طراحی و ساخته شده است.

روتر Sila از فناوری مش وای‌فای سود می‌برد و امکان لینک کردن چند روتر به یکدیگر برای پوشش‌دهی بیشتر یک ساختمان وجود دارد.

شبیه به کنسول‌های بازی با لوگوهای اختصاصی و آشنای ریزر ساخته شده است تا کاربران بتوانند به راحتی آن را در اتاق پذیرایی و سالن اصلی برای استریم ویدیو یا اتاق‌های دیگر نصب و استفاده کنند. 

طراحی این روتر شبیه به یک کیس افقی است که درگاه‌های ارتباطی در پشت آن چیده شده‌اند.

این روتر گیمینگ سه بانده است و در رده AC3000 عرضه می‌شود. به این ترتیب که روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز شاهد سرعتی ۴۰۰ مگابیتی هستیم. در فرکانس ۵ گیگاهرتز اول سرعت ۱.۷۳۳ مگابیتی و در فرکانس ۵ گیگاهرتز دوم هم سرعتی ۸۶۷ مگابیتی به نمایش گذاشته می‌شود.

ریزر می‌گوید این روتر در فناوری مش وای‌فای می‌تواند مساحتی نزدیک به ۵۶۰ مترمربعی را زیر پوشش وای‌فای مطمئن و سریع ببرد. 

اولویت‌ اول و آخر با گیم است

از سه درگاه LAN یک گیگابیتی، یک درگاه WAN گیگابیتی، یک درگاه USB 2.0 و یک درگاه USB 3.0 نیز سود می‌برد تا امکان اتصال کامپیوترهای بازی و لپ‌تاپ‌ها با کابل شبکه به اینترنت هم میسر باشد.

یک کلید SYNC برای هماهنگ‌سازی روترهای مش وای‌فای دارد و به گفته سایت ریزر ۹ آنتن در این روتر کار شده است تا MIMO 3×3 روی هر فرکانس پیاده‌سازی شود.

روتر Sila از یک فناوری جدید به نام FasTrack سود می‌برد که اختصاصی ریزر است و برای بهبود سرعت و پهنای‌باند وای‌فای و شبکه روی بازی‌های ویدیویی استفاده می‌شود. این فناوری می‌تواند دستگاه‌های متصل به شبکه را اولویت‌بندی کرده و ترافیک شبکه را براساس نیازها و کاربردهای گیمینگ تنظیم کند.

به طور خودکار کنسول‌های بازی پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ و پی‌سی‌های گیمینگ را شناسایی و در اولویت بالاتری قرار می‌دهد.

ویژگی دیگر این روتر مش وای‌فای، شنایایی خودکار بهترین باند رادیویی و پهنای‌باند برای دستگاه‌های مختلف در شبکه است تا همیشه در بهترین کارایی وای‌فای باشند. ریزر اپلیکیشن اندروید و iOS این روتر را هم عرضه کرده است.

شرکت ریزر اعلام کرده این روتر گیمینگ را با قیمت ۲۵۰ دلار از سوم اکتبر وارد بازار می‌کند. ریزر درباره خرید روترهای نود دیگر در مش وای‌فای صحبتی نکرده است و احتمالا اگر کاربری بخواهد سه روتر در شبکه مش وای‌فای استفاده کند: باید هزینه‌ای ۷۵۰ دلاری بدهد.

این هزینه بسیار بالاتر از راه‌کارهای مش وای‌فای معروف در بازار است که بسته سه تایی روترهای آن‌ها قیمتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار دارند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام خدمت جناب مهندس محمدی زاده و تشکر بابت مطالب خوبتون
    درباره این مودم خواستم ببینم امکان عرصه اون تو ایران هم وجود داره

    1. معمولا مودم‌های خاصی مانند این وارد بازار ایران نمی‌شوند چون برایشان بازاریابی سخت است
      جز اینکه شرکت واردکننده محصولات ریزر اراده کند و در ایران هم توزیع شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا