فناوریوای‌فای

لینک‌سیس اولین روتر مش وای‌فای ۶ خود را با سرعت ۵.۳ گیگابیت معرفی کرد

لینک‌سیس از اولین روتر مش وای‌فای ۶ رونمایی کرد. روتر Velop WiFi 6 محصول جدید شرکت لینک‌سیس است که با قیمت ۳۹۹ دلار یا بسته دو تایی ۶۹۹ دلار از امروز وارد بازارهای جهانی می‌شود. نام کامل این روتر Velop MX5 است.

سیستم مش وای‌فای لینک‌سیس Velop جزو بهترین‌ها در بازار است و تا کنون موفقیت‌های زیادی کسب کرده است. حالا، شرکت لینک‌سیس با به‌روزرسانی این سری از روترهای خود، سعی کرده استاندارد جدید شبکه‌های بی‌سیم وای‌فای را بدان اضافه کند.

لینک‌سیس می‌گوید روتر مش وای‌فای Velop WiFi 6 برای کاربرانی مناسب است که می‌خواهند تعداد بیشتری دستگاه را در خانه به وای‌فای متصل کنند و با سرعت بیشتری به اینترنت وصل باشند. 

به گفته لینک‌سیس، هر نود مش وای‌فای Velop WiFi 6 می‌تواند حداکثر متراژی در حدود ۲۸۰ مترمربع را پوشش دهد. بنابراین؛ یک بسته دوتایی این روتر برای پوشش دادن خانه‌ای ۵۰۰ متری مناسب است و با بسته سه تایی آن می‌توان خانه‌های در متراژ ۷۰۰ الی ۸۰۰ متر را زیر پوشش وای‌فای پرسرعت برد.

این روتر می‌تواند به راحتی ۵۰ دستگاه متصل به وای‌فای و اینترنت را پاسخ‌گو باشد بدون اینکه مشکلی در پهنای‌باند، پایداری سیگنال‌ها و افت سرعت اینترنت رخ دهد. 

روتر مدرن و به‌روز ولی گران

لینک‌سیس Velop WiFi 6 از ۴ درگاه شبکه اترنت گیگابیتی و ۱ درگاه WAN گیگابیتی سود می‌برد. افزون بر این درگاه‌ها، مجهز به یک درگاه USB 3.0 Type-A برای اتصال دستگاه‌های دیگر از طریق درگاه USB است. 

یک پردازنده چهار هسته‌ای ۲.۲ گیگاهرتزی برای این روتر انتخاب شده و حداکثر سرعت آن روی هر دو باند رادیویی ۵.۳ گیگابیت با ۱۲ استریم است. لینک‌سیس می‌گوید این سرعت به وضوح از روترهای Velop قبلی سریع‌تر است.

یکی از مزایای روتر Velop MX5 لینک‌سیس در نصب و راه‌اندازی ساده آن توسط اپلیکیشن لینک‌سیس است. این اپ علاوه بر اینکه کمک می‌کند روتر و سیستم مش وای‌فای را در کمتر از چند دقیقه راه‌اندازی کنید؛ اطلاعات زیادی از وضعیت شبکه نشان داده و قابلیت‌هایی مانند کنترل والدین، شبکه میهمان و کنترل پهنای‌باند را در دسترس شما قرار می‌دهد.

قبلا لینک‌سیس نسخه به‌روزشده‌ای از یک سیستم مش وای‌فای Orbi خود با وای‌فای ۶ را معرفی کرده بود ولی هنوز وارد بازار نشده است.

روتر Velop WiFi 6 از نظر فناوری‌ها و استانداردهای وای‌فای به‌روز و مدرن است ولی از نظر قیمتی بالا است و شاید کاربران ترجیح دهند سراغ روترهای دیگر این شرکت با استاندارد ۸۰۲.۱۱ac یا همین سیستم مش وای‌فای Velop قدیمی بروند.

البته، هر کاربری که بخواهد از وای‌فای ۶ استفاده کند؛ باید یک روتر وای‌فای ۶ خریداری کرده باشد. دیر یا زود، همه کاربران ناچار می‌شوند روترهای وای‌فای ۶ خریداری کنند ولی به مرور قیمت‌های آن‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا