راهنمای خرید

۵ دلیل برای خریدن مودم Jio M2S

اپراتور Jio در هند فعالیت می‌کند و مودم‌های آن در کشورهایی مانند چین و ویتنام تولید می‌شوند.

پیش‌تر، مودم جی یو JMR541 از این برند را معرفی و بررسی کردیم. مودم ۴G که برای مصارف دانشجویی و دانش‌آموزی ایده‌آل بود.

اما جی یو یک مودم ۴G دیگری به نام M2S هم دارد که اتفاقا در بازارهای جهانی معروف‌تر از JMR541 است و به عنوان یک مودم کاملا پرتال و قابل حمل شناخته می‌شود. 

در سایت دیجی‌کالا، بیش از ۴۰ نفر خرید این مودم را پیشنهاد کردند و اکنون می‌خواهیم بدانیم چرا این مودم ۴G ارزش خرید دارد؟

۱- سرعت و آنتن‌دهی خیلی خوب

تقریبا همه افرادی که این مودم را خریداری کردند؛ از سرعت اینترنت و آنتن‌دهی آن اظهار رضایت کردند. برخی تست‌های منتشر شده نشان می‌دهد سرعتی تا ۵۰ مگابیت با سیم‌کارت‌های ایرانسل و همراه اول داشته و در بدترین نقاط از نظر آنتن‌دهی، باز هم عملکرد خوبی دارد.

دقت کنید جی یو M2S یک مودم ۴G است و حداکثر سرعت دانلود آن ۱۵۰ مگابیت و حداکثر سرعت آپلود آن ۵۰ مگابیت است. یعنی از بسیاری از گوشی‌های میان‌رده‌ای که در دست دارید سرعت پایین‌تری دارد ولی با اتکا به وای‌فای و هات‌اسپات می‌تواند همزمان چندین دستگاه به آن وصل شده و از اینترنت استفاده کنند.

نکته منفی این مودم در این بخش، عدم پشتیبانی از شبکه‌های موبایل ۳G و ۲G است.

۲- کارکرد بدون باتری

بسیاری از کاربران دنبال مودم ۴G هستند که بدون باتری کار کند. بسیاری از برندهای معتبر سازنده مودم‌های ۴G این ویژگی را لحاظ نمی‌کنند ولی مودم‌های شرکت جی یو بدون باتری هم کار می‌کنند.

شما می‌توانید باتری این مودم را درآورده و آن را مستقیما به برق شهری بزنید و استفاده کنید تا عمر باتری کاهش پیدا نکند. 

باتری مودم جی یو M2S ظرفیتی ۲۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد که در میان باتری مودم‌های ۴G یک ظرفیت متوسط رو به بالا محسوب می‌شود. این باتری می‌تواند تا ۷ ساعت مودم را روشن نگه دارد.

اگر خواستید بدون باتری از این مودم استفاده کنید؛ حتما برای آن یک آداپتور برق ۵ ولت و ۲ آمپری بخرید.

۳- قابل حمل

وزن این مودم فقط ۸۶ گرم است. اندازه آن هم ۸۵ در ۵۵ در ۱۶ میلی‌متر است. یعنی یک مودم کاملا جمع‌وجور و سبک برای اینکه همیشه همراه خود داشته باشید.

اتفاقا کاربرانی هم که این مودم را خریداری کردند؛ همگی اذعان داشتند یک مودم ۴G قابل حمل است و به راحتی در کیف، کوله و جیب قرار می‌گیرد و اصلا برای حمل آن به دردسر نمی‌افتید یا کیف شما را بیش از حد سنگین نمی‌کند.

در خانه شارژ کنید و بزنید بیرون. هر کجا نیاز به اینترنت داشتید؛ مودم را روشن کنید و چند ساعت بدون دغدغه و با امنیت کامل از اینترنت اختصاصی خودتان سود ببرید.

کلید روشن/خاموش، ریست، WPA دارد و کار کردن با آن بسیار راحت و ساده است.

۴- کیفیت بهتر

همه‌چیز در مودم‌ها به سرعت اینترنت و وای‌فای برنمی‌گرد و باید کیفیت ساخت مودم را هم مدنظر داشت.

مودم‌های جی یو کیفیت ساخت خوبی دارند و این موضوع را می‌توان از آنتن‌دهی بالای آن‌ها فهمید. به اسلات کارت حافظه مجهز هستند و با هر سیم‌کارتی کار می‌کنند.

تنظیمات مودم آسان و خوش دست است. نسبت به بسیاری از مودم‌های چینی و برند ناشناخته بازار، کیفیت مودم جی یو ام ۲ اس بهتر است.

تنها نکته منفی این مودم در بخش کیفیت به گرم شدن بیش از حد آن پس از چند ساعت دانلود برمی‌گردد.

۵- قیمت

خرید یک مودم با قیمت ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اصلا نمی‌تواند اقتصادی باشد ولی در بازاری هستیم که باید نسبت به قیمت دیگر مودم‌ها ارزش خرید را تعیین کرد.

در حالی‌که قیمت مودم‌های ۴G بازار بالای ۲ میلیون تومان است و مشخصاتی یکسان با جی یو M2S دارند؛ آن وقت است که قیمت این مودم ارزش خرید پیدا می‌کند.

فعلا جزو ارزان‌ترین و با کیفیت‌ترین مودم‌های فورجی بازار است و حداقلش این است که به نسبت پولی که می‌دهید؛ یک مودم با مشخصات و کیفیت مناسب دارید!

خرید مودم جی یو M2S از سایت دیجی‌کالا


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫2 دیدگاه ها

  1. آداپتور ۵ ولت ۲ آکپر گرفتمم منتهی نمیدونم چه‌طوری بهش وصل کنم چون درگاه مناسب با کابل آداپتور نداره!!!

  2. خیلی از دوستانم و خونوادم خرید کردن که همین مشکل منو داشتن
    آنتن دهیش بصورت چشمک زن قرمز میشه و کار نمیکنه
    گارانتی هم جوابگو نیست
    (آویشن)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا