راهنمای خرید

چرا سینولوژی +DS1618 یک NAS شش کشویی قدرتمند برای خانه است؟

شرکت سینولوژی در ماه گذشته از یک NAS جدید خود به نام +DS1618 رونمایی کرد.

در حالی‌که به نظر می‌رسد دیگر دستگاه‌های NAS دو کشویی برای کاربران خانگی کافی نیست؛ مدل +DS1618 جدید ۶ کشویی و بسیار قدرتمند است که می‌تواند هر کاربر خانگی حرفه‌ای را راضی کند.

بیشتر بخوانید: سینولوژی +DS۲۱۸؛ یک دستگاه NAS کامل و اقتصادی برای کاربران خانگی

دستگاه +DS1618 یک NAS اقتصادی یا ارزان‌قیمت نیست ولی با توجه به پردازنده و میزان ظرفیتی که ارایه می‌دهد؛ گزینه مناسبی برای کاربران حرفه‌ای پرتوقع خواهد بود. قیمت این دستگاه از ۸۰۰ دلار آغاز می‌شود.

طراحی این NAS شبیه به غالب مدل‌های سری DS3018xs سینولوژی و دستگاه‌های ۶ کشویی موجود در بازار است.

مشخصات سینولوژی +DS1618

این دستگگاه NAS از یک پردازنده اینتل Atom C3538 سود می‌برد. این پردازنده ۴ هسته‌ای با سرعت ۲.۱ گیگاهرتز است. برای این پردازنده، ۴ گیگابایت حافظه رم به طور پیش‌فرض نصب شده است ولی توسط خود مشتری تا ۳۲ گیگابایت روی دو اسلات حافظه رم DDR4 قابل ارتقا است.

۶ هارددیسک یا درایو SSD گنجایش دارد که جمعا می‌توانند ظرفیتی ۷۲ ترابایتی برای کاربران فراهم کنند. اگر این NAS با مدل‌های دیگر جفت شود؛ می‌توان ظرفیت ذخیره‌سازی اطلاعات را تا ۱۹۲ ترابایت افزایش داد.

برای این NAS می‌توان از درایوهای SSD یا هارددیسک‌های ۳.۵ و ۲.۵ اینچی استفاده کرد. از قابلیت Hot Swap پشتیبانی می‌کنند و امکان تعویض یک درایو بدون خاموش کردن NAS وجود دارد.

درگاه‌های ارتباطی سینولوژی +DS1618 هم شامل ۴ درگاه اترنت LAN یک گیگابیتی با قابلیت‌های Link Aggregation و Failover، سه درگاه USB 3.0 و ۲ درگاه eSATA است. این محصول از یک اسلات توسعه PCIe نیز برای اضافه کردن کارت گرافیک، حافظه رم کمکی SSD، قابلیت‌های وای‌فای یا شبکه‌های اترنت ۱۰ گیگابیتی پشتیبانی می‌کند.

چرا سینولوژی +DS1618؟

اولین مزیت NAS جدید سینولوژی ظرفیت بالای آن نسبت به مدل‌های دیگر مشابه است. کاربران می‌توانند ۶ درایو ۱۲ ترابایتی روی این دستگاه نصب کنند و مجموعا از ۷۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی سود ببرند.

طراحی کشوها به‌گونه‌ای است که سریعا از دستگاه NAS خارج شده و امکان تعویض هارددیسک‌ها یا درایوهای SSD وجود دارد.

این میزان فضای ذخیره‌سازی برای هر کاربری کافی است. می‌توان مدیاسرور راه‌اندازی کرد؛ دوربین‌های نظارتی را بدان وصل کرد و یک ابزار پشتیبان‌گیری برای تمام اعضای خانواده باشد. تمام کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز ۱۰ بدان متصل شده و انتقال اطلاعات داشته باشند.

دومین مزیت سینولوژی +DS1618 به توان خروجی و کارایی آن در عین ساکتی و آرامی برمی‌گردد. به وضوح نسبت به یک NAS خانگی از سخت‌افزار قدرتمندتری بهره می‌برید ولی هیچ صدایی ازش بیرون نمی‌آید.

روی این دستگاه یک منبع تغذیه ۲۵۰ واتی نصب شده است و دو فن ۹۲ میلی‌متری کار گذاشته شده است که می‌توانند در مودهای مختلفی کار کنند.

انواع فناوری‌ها و ابزارهای پشتیبان‌گیری، مجازی‌سازی و RAID را همانند یک کاربر سازمانی در اختیار دارید. از ریدهای ۰، ۱، ۵، ۶ و ۱۰ پشتیبانی می‌کند و می‌توان ریدهای ترکیبی نیز استفاده کرد. 

۱۳ چراغ LED در جلوی دستگاه چیده شده‌اند که وضعیت همه درگاه‌ها و بخش‌های NAS را به کاربر گزارش می‌کنند.

سینولوژی روی سیستم‌عامل DiskStation Manager خود مجموعه‌ای بی‌نظیر از ابزارها و نرم‌افزارهای را ارایه می‌دهد که برای هر کاربر یا کسب‌وکاری مناسب و کافی هستند. کار با DSM برای هر فردی لذت‌بخش است و احساس کمبودی نخواهد کرد.

امکان نصب پلاگین‌ها و ابزارهای جدید روی DSM فراهم است و شما می‌توانید هر چیزی را اجرا کنید.

حرف آخر

شاید تنها و بزرگ‌ترین عیب این دستگاه NAS در قیمت گران آن باشد. گفتیم که ساده‌ترین پیکربندی سینولوژی +DS1618 از ۸۰۰ دلار آغاز می‌شود و اگر بخواهید هزینه خرید ۶ درایو پرسرعت ۱۲ ترابایتی را هم محاسبه کنید؛ شاید نزدیک به ۱۵۰۰ دلار هزینه روی دست شما قرار بگیرد که خوب در ایران خیلی زیاد است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ دستگاه NAS برتر سال ۲۰۱۷ برای کاربران خانگی و اداری

هرچه قدر هم از ارزشمند بودن این دستگاه نسبت به قیمت‌اش بنویسیم ولی باز انگشت‌شمار کاربر خانگی می‌تواند به سراغ این NAS برود جز اینکه بتواند ازش درآمدزایی کند یا کسب‌وکارهایی که نیاز مبرم به ذخیره‌سازی اطلاعات روی شبکه دارند؛ ناچار به پرداخت چنین هزینه‌هایی شوند.

برای ویرایش ویدیوهای ۴K روی شبکه هم از نظر پردازنده کمی کند است و باید سراغ مدل بالاتر رفت.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا