راهنمای خرید

۵ مودم همراه ۴G/5G برتر از نظر عمر باتری طولانی

مودم‌هایی که همیشه شما را متصل نگه می‌دارند و پاوربانک برای دیگر دستگاه‌های همراه هستند

یکی از دلایل محبوبیت مودم‌های همراه و جیبی، باتری آن‌ها است. اینکه می‌توانیم چندین ساعت به اینترنت وصل شویم؛ بدون اینکه نیازی به برق و پریز و کابل برق و این چیزها داشته باشیم.

همه کاربران دوست دارند مودم‌های همراه و جیبی داشته باشند که عمر باتری بیشتری دارند. چون، با خیال راحت‌تر می‌توانند در هر کجا از این مودم استفاده کرده و مطمئن باشند هرگز بدون اینترنت باقی نمی‌مانند.

در حالی‌که غالب مودم‌های همراه از باتری‌هایی ۲ تا ۳ هزار میلی‌آمپرساعت سود می‌برند که معمولا از ۳ ساعت تا ۶ و ۷ ساعت شارژ می‌دهند؛ برخی مودم‌ها دارای باتری بزرگ‌تر و ظرفیت بالاتری هستند؛ مثلا باتری ۵، ۶ یا ۱۰ هزار میلی‌آمپرساعتی دارند که به راحتی شما می‌توانید بیش از یک نصف روز به اینترنت و وای‌فای وصل باشید و هرگز احساس خطری از جانب خاموش شدن مودم نداشته باشید.

ضمن اینکه برخی از این مدل‌های مودم در نقش پاوربانک نیز ظاهر شده و درگاه‌هایی دارند که از طریق آن‌ها می‌توان گوشی موبایل، تبلت، هندزفری و سایر دستگاه‌های همراه را برای مدت شارژ کرد. این سری از مودم‌ها برای روزهای گردش‌گری، سفر و ماموریت بسیار مناسب هستند؛ چون یک دستگاه ۳ در ۱ هستند.

شما دوست داشته باشید دستگاهی بخرید که چندکاره باشد و شما را به اینترنت موبایل پرسرعت ۴G LTE وصل کند؛ پاوربانک باشد؛ روتر بی‌سیم باشد و بتوانید از هات‌اسپات شخصی و امن استفاده کنید.

در این مطلب، ۵ مودم همراه با بالاترین ظرفیت باتری دنیا را معرفی کردیم:

هواوی E5885

یکی از بهترین مودم پاوربانک‌های دنیا همین مودم هواوی E5885 است. این مودم در برخی کشورها و بازارها با نام مودم Mobile WiFi Pro2 شناخته می‌شود و جزو بهترین مودم‌های همراه هواوی در چند سال اخیر است.

از نظر سرعت اینترنت در رده LTE Cat 6 با حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و به پردازنده های‌سیلیکون Balong 722M مجهز شده است ولی چیزی که آن را برای سفر و همراهی بسیار ارزشمند می‌کند؛ باتری ۶۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن در کنار درگاه‌های ارتباطی کامل از پورت LAN بگیرید تا درگاه میکرو یواس‌پی و USB 2.0 است. به راحتی می‌توانید با یک کابل UCB-C دستگاه‌های دیگر را شارژ کنید.

هواوی می‌گوید این مودم نزدیک به ۲۵ ساعت شارژ نگه می‌دارد که کمی دور از ذهن است ولی قطعا شما می‌توانید بیش از یک نصف روز با آن به بهترین اینترنت و وای‌فای وصل باشید. وای‌فای دو بانده ۸۰۲.۱۱ac در رده AC1200 دارد تا سرعت را هم تضمین کند.

خرید مودم هواوی E5885

شیائومی ZMI MF۸۵۵

یکی دیگر از مودم پاوربانک‌های معروف دنیا، شیائومی MF855 است. این مودم در دو مدل باتری ۷۸۰۰ و ۱۰۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی عرضه شده و اگرچه در رده LTE cat 4 با حداکثر سرعت ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه است ولی می‌تواند یک شبانه‌روز برای شما شارژ نگه دارد. البته، شیائومی می‌گوید با باتری ۱۰ هزار میلی‌آمپرساعتی نزدیک به ۷۰ ساعت شارژ دارید.

وای‌فای تک بانده، فناوری شارژ سریع QC ۲.۰، درگاه‌های USB و Micro USB به همراه کابل میکرو یواس‌بی به USB-C مزایای انکارناپذیر آن هستند. ولتاژ ورودی ۵ ولت و ولتاژ خروجی این پاوربانک ۵.۱ ولت است. آمپر ورودی نیز ۲ آمپر و خروجی ۲.۱ آمپر است.

خرید مودم شیائومی ZMI MF۸۵۵ با ظرفیت ۷۸۰۰ میلی‌آمپرساعت

خرید مودم شیائومی ZMI MF۸۵۵ با ظرفیت ۱۰ هزار میلی‌آمپرساعت

هواوی E5770-320

مودم E5770-320 (در برخی بازارها Mobile WiFi Pro) یک نسخه پیش‌تر از مدل E5885 است و تقریبا همان ویژگی‌ها را اما با طراحی متفاوت و بانری کوچک‌تر دارد. باتری این مودم ۵۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و می‌تواند تا ۲۰ ساعت برای شما شارژ نگه دارد یا دستگاه‌های دیگر را شارژ کند.

یک مودم در رده LTE Cat 4 با حداکثر سرعت ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه است و از یک درگاه LAN صد مگابیت، یک درگاه USB 2.0 و یک درگاه میکرو USB سود می‌برد.

یکی از بهترین و پرفروش‌ترین مودم‌های همراه هواوی در سال‌های گذشته بوده ولی اکنون یک مقداری قدیمی شده و هواوی دیگر از آن پشتیبانی نمی‌کند. در بازار ایران هم زمانی به وفور یافت می‌شد و فروش خوبی داشت ولی اینک باز به سختی بتوانید دست اول آن را پیدا کنید.

وزن این مودم فقط ۱۸۵ گرم است و برای اینکه همیشه همراه خود ببرید و در کوله یا کیف بیندازید؛ گزینه بسیار خوبی به نظر می‌رسد.

خرید مودم هواوی E5770-320

هوتو TripMate Titan

یکی از بهترین مودم‌های همراه مناسب مسافرت و طبیعت‌گردی است؛ یک مودم روتر چند کاره که از باتری ۱۰۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی سود برده و دارای هر نوع درگاهی برای اتصال دستگاه‌ها به مودم است. از درگاه شبکه اترنت LAN برای اتصال لپ‌تاپ به مودم و اینترنت تا درگاه میکرو یواس‌پی و یو‌اس‌پی ۲ برای شارژ دستگاه‌های همراه دیگر!

با این مودم می‌توانید دقیقا دو بار یک اسمارت‌فون را شارژ کنید یا اینکه بیش از یک روز پیوسته به اینترنت فورجی وصل باشید. سرعت این مودم مسافرتی و همراه در همان رده LTE Cat 4 است.

نزتک ۹۹C/99B

برند نزتک دو مدل مودم پاوربانک نسبتا خوب دارد. مدل اول که نزتک ۹۹C و قدیمی‌تر است؛ باتری ۵۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و از خروجی ۷ ولت پشتیبانی می‌کند. تقریبا ۱۸ ساعت می‌تواند شما را به اینترنت فورجی وصل کند.

مدل نزتک ۹۹B جدیدتر و در همین سال گذشته روانه بازار شده است و از باتری ۶ هزار میلی‌آمپرساعتی سود می‌برد و باز هم قابلیت‌های پاوربانکی دارد و بیش از ۱۵ ساعت شما را به اینترنت پرسرعت فورجی متصل می‌کند.

هر دو مودم از رده LTE Cat 4 و با حداکثر سرعت ۱۵۰ مگابیت هستند ولی می‌توانند نیازهای یک کاربر معمولی را برای اتصال به هات‌اسپات و اینترنت با چند دستگاه همراه برطرف کنند.

این مودم‌ها در بازار ایران یافت می‌شوند و از گارانتی خوبی نیز برخوردار هستند تا بتوانید با خیال راحت آن‌ها را خریداری و استفاده کنید.

خرید مودم نزتک ۹۹C

خرید مودم نزتک ۹۹B

هواوی E6878

هواوی دو مودم ۵G با باتری ۸ هزار میلی‌آمپرساعتی دارد. یکی مدل E6878 یا Mobile WiFi Pro که جزو معروف‌ترین روترهای فایوجی دنیا است و دیگری مدل سبک‌تر و جمع‌وجورتر ۵G Portable Mobile Wi-Fi Router که قدیمی‌تر هم هست.

البته، برای اتصال به شبکه‌های ۵G داشتن یک باتری ۸ هزار میلی‌آمپرساعت چندان زیاد نیست و تقریبا به شما ۷ الی ۱۰ ساعت شارژ می‌دهد ولی اگر با این مودم روترها به شبکه‌های ۴G وصل شوید؛ عمر باتری بیشتری خواهید داشت و می‌توانید تقریبا یک نصف روز از مودم استفاده کنید.

مودم E6878 چند مزیت بسیار بزرگ و هیجان‌انگیز مانند شارژ سریع ۴۰ واتی، شارژ معکوس ۱۵ واتی برای شارژ گوشی موبایل و دیگر وسایل همراه، باتری ۸۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی در مدل E6878-370 و پشتیبانی از هر گونه شبکه موبایلی که سراغ دارید اعم از ۴G و ۵G تا TD-LTE دارد.

خرید مودم هواوی E6878


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا