راهنمای خرید

راهنمای خرید بسته اینترنت موبایل رایتل در سال ۱۴۰۱

بسته‌های مدت‌دار و حجم‌داری که مقرون به صرفه هستند و هیچ رقیبی در ایرانسل و همراه اول و شاتل موبایل ندارند

در این مطلب می‌خواهیم سراغ بسته‌های اینترنت رایتل برویم و ببینیم با بسته‌های اینترنت فعلی ایرانسل و همراه اول چه تفاوت‌هایی دارند؛ کدام بسته‌های اینترنت این اپراتور برای مشترکان مقرون به صرفه هستند و تنوع بسته‌های مدت‌دار و حجم‌دار رایتل چگونه است.

فعلا، رایتل همسو با ایرانسل و همراه اول، بسته‌های طولانی مدت و حجم‌دار اقتصادی خود را حذف نکرده است و مشترکان این اپراتور می‌توانند با خیال آسوده، بسته‌های سه ماهه، شش ماهه و یک سال با حجم بالا خریداری کنند. ضمن اینکه بسته‌های اینترنت یک ماهه این اپراتور نیز حجم‌های قابل قبولی دارند و بسته‌های نامحدود و شبانه آن نیز پابرجا هستند.

تقریبا می‌توان گفت پس از شاتل موبایل، فعلا رایتل متنوع‌ترین بسته‌های اینترنت موبایل را دارد و مشترکان این اپراتور می‌توانند با دست باز و آزادی کامل سراغ خرید بسته مورد نیاز خود بروند.

با هم نگاهی به تمام بسته‌های اینترنت موبایل رایتل خواهیم انداخت. به خاطر داشته باشید که قیمت‌های درج شده برای هر بسته، بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده هستند.

نکته‌ای که پیش از شروع، باید گفته شود این است که رایتل سه نوع بسته برای سیم‌کارت‌های اعتباری، دائمی و دیتا ارائه داده است که در غالب موارد مشابه هم هستند و فقط نحوه خرید آن‌ها با هم متفاوت است. بنابراین؛ بسته‌هایی که در این مطلب بررسی می‌شوند؛ برای هر سه نوع سیم‌کارت رایتل هستند:

مقایسه بسته‌های اینترنت موبایل رایتل یک روزه

اگر سیم‌کارت رایتل داشته باشید؛ می‌توانید بسته‌های اینترنت یک روزه با حجم ۵۰ مگابیت تا ۳ گیگابایت خریداری و مصرف کنید.

بسته اینترنت ۵۰ مگابیت یک روزه رایتل ۱۴۰۰ تومان و بسته اینترنت ۳ گیگابایت یک روزه این اپراتور ۹۵۰۰ تومان است. بسته اینترنت ۱ گیگابایت ۱ روزه رایتل هم به قیمت ۶۲۰۰ تومان رزرو می‌شود.

بسته‌های اینترنت ۱ روزه رایتل

۱ روزه ۵۰ مگابایت ۱۴,۰۰۰ ریال
۱ روزه ۱۰۰ مگابایت ۲۰,۰۰۰ ریال
۱ روزه ۳۰۰ مگابایت ۳۷,۰۰۰ ریال
۱ روزه ۵۰۰ مگابایت ۴۷,۰۰۰ ریال
۱ روزه ۱ گیگابایت ۶۲,۰۰۰ ریال
۱ روزه ۳ گیگابایت ۹۵,۰۰۰ ریال

بسته‌های ۱۰۰ مگابایت، ۳۰۰ مگابایت و ۵۰۰ مگابایت یک روزه رایتل هم قابل خریداری هستند. در مجموع ۶ بسته اینترنت یک روزه ارائه شده است. این بسته‌ها بیشتر برای کاربرانی مناسب هستند که همیشه از اینترنت استفاده نمی‌کنند و موردی می‌خواهند یک بسته اینترنت خریداری و همان روز استفاده کنند.

بسته‌های اینترنت موبایل یک روزه شاتل موبایل از رایتل ارزان‌تر هستند و بسته‌های یک روزه رایتل کمی از همراه اول و ایرانسل ارزان‌تر هستند.

مقایسه بسته‌های اینترنت موبایل رایتل ۳ روزه

رایتل سه بسته اینترنت موبایل سه روزه دارد. یک بسته ۱۵۰ مگابایت به قیمت ۳۳۰۰ تومان، یک بسته ۱ گیگابایت به قیمت ۸۲۰۰ تومان و یک بسته ۳ گیگابایت ۳ روزه به قیمت ۱۱۹۰۰ تومان!

بسته‌های اینترنت ۳ روزه رایتل

۳ روزه ۱۵۰ مگابیت ۳۳,۰۰۰ ریال
۳ روزه ۱ گیگابیت ۸۲,۰۰۰ ریال
۳ روزه ۳ گیگابیت ۱۱۹,۰۰۰ ریال

باز هم خرید این بسته‌های اینترنت برای کاربران کم مصرف به صرفه و اقتصادی خواهد بود. البته، این روزها همه کاربران دوست دارند همیشه متصل باشند و کمتر استقبالی از بسته‌های اینترنت یک روزه و سه روزه می‌شود.

همراه اول بسته اینترنت ۳ روزه ندارد؛ ایرانسل فقط فقط ۲ بسته اینترنت موبایل ۳ روزه دارد که گران‌تر از بسته‌های رایتل هستند و شاتل موبایل سه بسته دارد که ارزان‌تر هستند.

مقایسه بسته‌های اینترنت موبایل رایتل ۷ روزه

این روزها بسته‌های اینترنت موبایل ۷ روزه بازار داغی دارند و اپراتورها سعی می‌کنند بسته‌های متنوعی در این گروه ارائه بدهند. رایتل هم ۵ بسته اینترنت ۷ روزه عرضه کرده است که کمترین بسته ۵۰۰ مگابایت و بیشترین بسته ۶ گیگابایت حجم دارد. ضمن اینکه یک بسته اینترنت ۷ روزه ۳ گیگابایت شبانه (۲ بامداد الی ۷ صبح) به قیمت ۲ هزار تومان می‌توانید بخرید و استفاده کنید.

بسته‌های اینترنت ۷ روزه رایتل

۷ روزه ۵۰۰ مگابایت ۶۹,۰۰۰ ریال
۷ روزه ۱ گیگابایت ۹۵,۰۰۰ ریال
۷ روزه ۳ گیگابایت ۱۳۹,۰۰۰ ریال
۷ روزه ۶ گیگابایت ۱۸۹,۰۰۰ ریال
۷ روزه ۳ گیگابایت شبانه (ویژه ساعات ۲ الی ۷ صبح) ۲۰,۰۰۰ ریال

بسته اینترنت موبایل ۷ روزه ۵۰۰ مگابایت به قیمت ۶۹۰۰ تومان عرضه می‌شود و بسته اینترنت موبایل ۶ گیگابایت ۷ روزه نیز ۱۸۹۰۰ تومان است. اگر متقاضی بسته اینترنت ۱ گیگابایت ۷ روزه باشید؛ باید ۹۵۰۰ تومان هزینه کنید و اگر بسته ۳ گیگابایت ۷ روزه را بخواهید؛ هزینه‌ای ۱۳۹۰۰ تومانی دارد.

در مقایسه با بسته‌های ۷ روزه دیگر اپراتورها، باز هم شاتل موبایل بسته‌های متنوع‌تر و ارزان‌تری دارد ولی همراه اول و ایرانسل بسته‌های اینترنت موبایل ۷ روزه محدودتر و گران‌تری دارند.

مقایسه بسته‌های اینترنت موبایل رایتل ۱۵ روزه

کمترین بسته ۱۵ روزه ۱.۵ گیگابایت حجم دارد و بیشترین بسته ۱۵ روزه ۲۰ گیگابایتی است. در واقع، رایتل تنها اپراتور موبایلی است که بسته‌های پرحجم ۱۵ روزه‌ای مانند ۲۰ گیگابایت دارد. همراه اول و ایرانسل که اصلا بسته ۱۵ روزه ندارند و شاتل موبایل هم نهایتا بسته ۱۵ روزه ۵ گیگابایت دارد.

این یعنی می‌توانید روی بسته ۱۵ روزه ۲۰ گیگابایت رایتل هدف‌گذاری کنید و مثلا با خرید یک بسته و تکرار آن در ماه، ۴۰ گیگابایت اینترنت موبایل مصرف کنید. هزینه این بسته ۴۵ هزار تومان است که خوب مقداری گران‌تر از بسته‌های ۱۵ روزه دیگر است ولی باز هم در مقایسه با بسته‌های پرحجم اپراتورهای دیگر، به صرفه است.

بسته‌های اینترنت ۱۵ روزه رایتل

۱۵ روزه ۱.۵ گیگابایت ۱۱۰,۰۰۰ ریال
۱۵ روزه ۳ گیگابایت ۱۵۹,۰۰۰ ریال
۱۵ روزه ۵ گیگابایت ۱۷۹,۰۰۰ ریال
۱۵ روزه ۲۰ گیگابایت ۴۵۰,۰۰۰ ریال

اگر نخواستید بسته ۱۵ روزه ۲۰ گیگابایت را بخرید و این‌قدر مصرف روزانه اینترنت موبایل ندارید؛ می‌توانید یکی از بسته‌های ۵ گیگابایت، ۳ گیگابایت یا نهایتا ۱.۵ گیگابایت رایتل را انتخاب کنید که قیمت‌های معقول‌تر و پایین‌ترین دارند.

بسته ۵ گیگابایت ۱۵ روزه رایتل ۱۸ هزار تومان و بسته ۳ گیگابایت ۱۵ روزه رایتل ۱۶ هزار تومان است. بسته ۱.۵ گیگابایت ۱۵ روزه رایتل نیز به قیمت ۱۱ هزار تومان رزرو و خریداری می‌شود.

در مقایسه، گفتیم که همراه اول و ایرانسل اصلا بسته ۱۵ روزه ندارند و شاتل موبایل هم بسته ۱۵ روزه ۵ گیگابایت خود را گران‌تر از رایتل می‌دهد اما باقی بسته‌ها کمی ارزان‌تر هستند.

مقایسه بسته‌های اینترنت موبایل رایتل ۳۰ روزه (یک ماهه)

بسته‌های یک ماهه برای مشترکان هر اپراتوری اهمیت زیادی دارند. به همین دلیل است که متنوع‌ترین و شلوغ‌ترین بسته‌ها را در بازه زمانی یک ماهه شاهد هستیم.

در حالی‌که همراه اول و ایرانسل اقدام به حذف بسته‌های اینترنت یک ماهه پرحجم خود کردند؛ رایتل هنوز به بسته‌های پرحجم یک ماهه خود دست نزده است و شما می‌توانید بسته یک ماهه با حجم‌های ۱۰ گیگابایت، ۱۵ گیگابایت و ۲۰ گیگابایت خریداری کنید. این یک مزیت بزرگ برای مشترکان رایتل است که بی‌دغدغه می‌توانند بسته‌های یک ماهه حجم‌داری خریداری کنند.

بسته ۲۰ گیگابایت یک ماهه رایتل به قیمت ۴۹۹۰۰ تومان قابل خریداری است و بسته ۱۵ گیگابایت به قیمت ۳۴۹۰۰ تومان و بسته ۱۰ گیگابایت به قیمت ۲۸۹۰۰ تومان ارائه می‌شود.

بسته‌های اینترنت ۳۰ روزه رایتل

۳۰ روزه ۱ گیگابایت ۹۹,۰۰۰ ریال
۳۰ روزه ۲ گیگابایت ۱۳۵,۰۰۰ ریال
۳۰ روزه ۳ گیگابایت ۱۷۹,۰۰۰ ریال
۳۰ روزه ۴ گیگابایت ۱۹۹,۰۰۰ ریال
۳۰ روزه ۵ گیگابایت ۲۱۹,۰۰۰ ریال
۳۰ روزه ۷ گیگابایت ۲۴۹,۰۰۰ ریال
۳۰ روزه ۸ گیگابایت ۲۶۵,۰۰۰ ریال
۳۰ روزه ۱۰ گیگابایت ۲۸۹,۰۰۰ ریال
۳۰ روزه ۱۵ گیگابایت ۴۹۹,۰۰۰ ریال
۳۰ روزه ۲۰ گیگابایت ۳۴۹,۰۰۰ ریال
۳۰ روزه ۵ گیگابایت با ترافیک بومی ۴۹,۰۰۰ ریال
۳۰ روزه ۱۰ گیگابایت شبانه (ویژه ساعات ۲ الی ۷ صبح) ۸۰,۰۰۰ ریال
۳۰ روزه ۱۲ گیگابایت شبانه (ویژه ساعات ۲ الی ۷ صبح) ۱۰۰,۰۰۰ ریال

شما می‌توانید بسته‌های ۸ گیگابایت ۱ ماهه به قیمت ۲۶۵۰۰ تومان یا ۷ گیگابایت ۱ ماهه به قیمت ۲۴۹۰۰ تومان را هم خریداری کنید.

رایتل بسته ۱ گیگابایت ۱ ماهه به قیمت ۹۹۰۰ تومان و ۲ گیگابایت ۱ ماهه به قیمت ۱۳۵۰۰ تومان و ۳ گیگابایت ۱ ماهه به قیمت ۱۷۹۰۰ تومان هم ارائه داده است. بسته‌های ۴ و ۵ گیگابایت هم به ترتیب قیمت‌های ۱۹۹۰۰ تومان و ۲۱۹۰۰ تومان دارند.

البته، در این گروه بسته‌های اینترنت موبایل شبانه یک ماهه ۱۰ گیگابایت و ۱۲ گیگابایت با قیمت‌های ۸ هزار تومان و ۱۰ هزار تومان در دسترس هستند. همین‌طور، یک بسته ۳۰ روزه ۵ گیگابایت با ترافیک بومی به قیمت ۴۹۰۰ تومان ارائه شده است.

در مقایسه، بسته‌های اینترنت موبایل ۱ ماهه رایتل نسبت به همراه اول و ایرانسل، متنوع‌تر و ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر هستند ولی در مقایسه با شاتل موبایل، این بسته‌ها کمی گران‌تر می‌شوند. ضمن اینکه شاتل موبایل بسته‌های ۱ ماهه با حجم‌های ۳۰ گیگابایت و ۵۰ گیگابایت دارد.

مقایسه بسته‌های اینترنت موبایل رایتل ۶۰ روزه (دو ماهه)

رایتل ۲ بسته ۲ ماهه به حجم‌های ۱۲ و ۲۰ گیگابایت دارد که اولی به قیمت ۴۲ هزار تومان و دومی به قیمت ۶۸ هزار تومان عرضه شدند.

شاتل موبایل اصلا بسته اینترنت ۲ ماهه ندارد و همراه اول یک بسته ۲ ماهه ۱۲ گیگابایت به قیمت ۴۶ هزار تومان و ایرانسل یک بسته ۱۰ گیگابایت ۲ ماهه به قیمت ۳۶ هزار تومان دارد.

بسته‌های اینترنت ۶۰ روزه رایتل

۶۰ روزه ۱۲ گیگابایت ۴۲۰,۰۰۰ ریال
۶۰ روزه ۲۰ گیگابایت ۶۸۰,۰۰۰ ریال

بنابراین، تقریبا می‌توان گفت تفاوتی میان بسته‌های ۲ ماهه رایتل و همراه اول و ایرانسل نیست؛ به جز اینکه رایتل یک بسته ۲۰ گیگابایت ۲ ماهه دارد که شاید برای مشترکان جذاب باشد. مثلا، فردی که مطمئن است ماهی ۱۰ گیگابایت مصرف اینترنت دارد؛ خرید بسته ۲۰ گیگابایت دو ماهه برایش به صرفه‌تر از خرید بسته ۱۰ گیگابایت ۱ ماهه به قیمت ۲۹ هزار تومان است.

مقایسه بسته‌های اینترنت موبایل رایتل ۹۰ روزه (سه ماهه)

به طرفداران بسته‌های مدت‌دار ۳ ماهه رایتل باید بگوییم که از میان ۳ بسته باید یکی را انتخاب کنید.

بسته ۱۵ گیگابایت ۹۰ روزه رایتل به قیمت ۵۵ هزار تومان، بسته ۲۵ گیگابایت ۹۰ روزه رایتل به قیمت ۷۵ هزار تومان و بسته ۳۵ گیگابایت ۹۰ روزه رایتل به قیمت ۹۵ هزار تومان در دسترس هستند.

بسته‌های اینترنت ۹۰ روزه رایتل

۹۰ روزه ۱۵ گیگابایت ۵۵۰,۰۰۰ ریال
۹۰ روزه ۲۵ گیگابایت ۷۵۰,۰۰۰ ریال
۹۰ روزه ۳۵ گیگابایت ۹۵۰,۰۰۰ ریال

ایرانسل و همراه اول دیگر بسته ۳ ماهه ندارند و در این زمینه رایتل فقط با شاتل موبایل رقابت می‌کند که اتفاقا بسته‌های بسیار متنوع ولی با حجم پایینی دارد. بسته‌های ۲۵ و ۳۵ گیگابایت ۳ ماهه رایتل تقریبا بی‌رقیب هستند؛ ضمن اینکه قیمت آن‌ها هنوز به منوال سابق است و افزایش قیمت پیدا نکردند.

بسته ۱۷ گیگابایت ۳ ماهه شاتل موبایل ۴۶ هزار تومان است که ارزان‌تر از بسته ۱۵ گیگابایت ۹۰ روزه رایتل به قیمت ۵۵ هزار تومان است. رایتل بسته‌های ۳ ماهه حجم‌داری ارائه کرده ولی اصلا خوش قیمت یا مقرون به صرفه نیستند.

مقایسه بسته‌های اینترنت موبایل رایتل ۱۸۰ روزه (شش ماهه)

دو بسته ۶ ماهه با حجم‌های ۳۵ و ۵۵ گیگابایت ارائه شده است که به ترتیب ۸۹۹۰۰ تومان و ۱۳۰ هزار تومان قیمت دارند. در واقع، بسته‌های مدت‌دار رایتل در سال جدید حذف نشدند ولی گران‌قیمت هستند و فقط برای افرادی که ناچار به استفاده از اینترنت موبایل با حجم زیادی هستند؛ به صرفه خواهند بود. مشترکان عادی بیشتر ترجیح می‌دهند سراغ بسته‌های ۱۵ روزه و ماهیانه رایتل بروند.

بسته‌های اینترنت ۱۸۰ روزه رایتل

۱۸۰ روزه ۳۵ گیگابایت ۸۹۹,۰۰۰ ریال
۱۸۰ روزه ۵۵ گیگابایت ۱,۳۰۰,۰۰۰ ریال

در مقایسه، ایرانسل و همراه اول که بسته ۶ ماهه ندارند ولی شاتل موبایل ۵ بسته ۶ ماهه دارد که از ۱۵ گیگابایت شروع شده و بیشترین بسته ۶۰ گیگابایت ظرفیت دارد و به قیمت ۱۶۰ هزار تومان عرضه می‌شود. اینجا، باید گفت بسته ۵۵ گیگابایت ۶ ماهه رایتل به قیمت ۱۳۰ گیگابایت به‌صرفه‌تر است. بسته ۳۵ گیگابایت رایتل هم در مقایسه با بسته‌های شاتل موبایل، قیمت بهتری دارد. یک کلام، اگر خواستید بسته ۶ ماهه بخرید؛ بسته‌های رایتل به‌صرفه‌تر هستند.

مقایسه بسته‌های اینترنت موبایل رایتل یک ساله

مشترکان رایتل می‌توانند یکی از دو بسته یک ساله ۵۰ گیگابایت یا ۱۰۰ گیگابایت را خریداری کنند.

بسته ۵۰ گیگابایت ۱ ساله به قیمت ۱۲۵ هزار تومان و بسته ۱۰۰ گیگابایت ۱ ساله به قیمت ۲۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسند. در بسته ۵۰ گیگابایت، قیمت هر گیگ اینترنت ۲۵۰۰ تومان می‌شود ولی اگر بسته ۱۰۰ گیگابایت ۱ ساله را خریداری کنید؛ قیمت هر گیگ اینترنت ۲۲۰۰ تومان است که ارزان‌تر از قیمت هر گیگابایت اینترنت ۱ ماهه حدود ۱۰ هزار تومان است.

بسته‌های اینترنت  ۳۶۵ روزه رایتل

۳۶۵ روزه ۵۰ گیگابایت ۱,۲۵۰,۰۰۰ ریال
۳۶۵ روزه ۱۰۰ گیگابایت ۲,۲۰۰,۰۰۰ ریال

همراه اول و ایرانسل بسته‌های ۱ ساله خود را حذف کردند و شاتل موبایل فقط یک بسته ۳۰ گیگابایت یک ساله به قیمت ۹۶ هزار تومان دارد. بنابراین، فعلا بسته‌های ۱ ساله رایتل هم بی‌رقیب و هم به‌صرفه هستند.

مزایای بسته‌های اینترنت موبایل رایتل

همان‌طور که در این مطلب بررسی کردیم؛ رایتل هنوز بسته‌های مدت‌دار سه ماهه، شش ماهه و یک ساله خود را حفظ کرده است و بسته‌های ۱ ماهه متنوعی با قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای می‌دهد.

اگر یک کاربر اینترنت موبایل هستید یا مودم همراه و رومیزی ۴G دارید و باید حتما از اینترنت موبایل برای کارهای روزانه خود استفاده کنید و نیاز به حجم بالایی دارید؛ به نظر می‌رسد خرید سیم‌کارت رایتل و فعال کردن بسته‌های مدت‌دار این شرکت، حالا برحسب نیاز بسته‌های ۱ ماهه یا ۲ ماهه یا ۳ ماهه و ۶ ماهه و ۱ ساله، برایتان هزینه کمتری نسبت به اینترنت موبایل ایرانسل و همراه اول داشته باشد.

در مقایسه رایتل با شاتل موبایل، برخی بسته‌های پرحجم رایتل را حتی شاتل موبایل هم ندارد ولی در بسته‌های روزانه هفتگی و ۱۵ روزه و ۱ ماهه، معمولا بسته‌های شاتل موبایل کمی ارزان‌تر هستند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا