راهنمای خرید

یوتل V304F: اولین مودم روتر VDSL ساخت ایران

یوتل (U.TEL) اولین شرکت سازنده مودم روترهای خانگی ایرانی است. شرکت خدمات مخابراتی ارگ جدید صاحب برند یوتل و سازنده اولین و فعلا تنهاترین مودم‌ها و روترهای بی‌سیم ایرانی است.

اینکه یک شرکت ایرانی به سوی ساخت مودم و روتر در داخل خاک کشور رفته؛ حرکت بزرگ و گام امیدوارکننده‌ای است که ایران را هم به یک سازنده محصولات شبکه تبدیل کند ولی واضح است راه درازی در پیش است و فعلا باید تجربه‌اندوزی کرد و با کار و تلاش سعی کرد به سطح اول محصولات دنیا رسید.

یوتل سه مودم روتر ADSL و یک مودم روتر VDSL دارد که در اینجا می‌خواهیم مودم روتر V304F را معرفی کنیم. در آینده سعی می‌کنیم نگاهی هم به مودم روترهای ADSL این شرکت داشته باشیم و شاید هم از نزدیک این محصولات را بررسی کردیم.

یوتل V304F

محصول V304F یک مودم روتر VDSL است. یعنی هم از استاندارد ارتباطی +ADSL2 و هم VDSL پشتیبانی می‌کند. همین‌طور یک روتر بی‌سیم N300 است که روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه را به اجرا می‌گذارد.

امکانات ارتباطی این مودم روتر جالب هستند. یک درگاه RJ11 که برای ADSL یا VDSL استفاده می‌شود، ۴ درگاه LAN صد مگابیتی، یک درگاه WAN هزار مگابیتی، ۲ درگاه USB 2.0 برای اتصال تجهیزات دیگر و دو درگاه FXS برای VOIP است.

این دستگاه از یک کلید WPS، کلید Wireless برای روشن/خاموش کردن قابلیت وای‌فای، کلید Reset و کلید روشن/خاموش کردن خود دستگاه سود می‌برد.

سفید رنگ است و طراحی عمودی و ایستاده‌ای دارد. آنتن‌های بی‌سیم در داخل دستگاه نصب شده‌اند و درگاه‌ها در پنل پشتی هستند. البته، کلیدهای WPS و WLAN در کنار یک درگاه USB در سمت چپ دستگاه دیده می‌شوند.

خرید مودم یوتل V304F از سایت دیجی‌کالا

اولین تجربه کار با یک مودم روتر ایرانی می‌تواند جذاب و هیجان‌انگیز باشد. همان‌طور که گفتم، اتفاق خوبی است که شرکت‌های ایرانی به سوی تولید محصولات شبکه حرکت و فناوری‌های ساخت دستگاه‌های با کیفیتی را کسب کنند. 

چرا کشورهایی مانند چین و تایوان باید بتوانند بهترین محصولات شبکه را ساخته و به تمام نقاط دنیا صادر کنند ولی شرکت‌های ایرانی تنها واردکننده این محصولات هم از ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین‌اش باشند؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫8 دیدگاه ها

  1. خیلی خوبه ولی نمی‌دونم چیکار کردن با این مملکت که باورش انقد سخته؟
    هنوز حس میکنم یکی بودجه‌رو به جیب زده جنس چینی آورده تو کارخونه بسته بندی می‌کنه.

  2. قابل توجه دوستانی که میگن مونتاژه برادر من اگر فرضا درست بگید با همین مونتاژ دویست نفر دارن مستقیم نون میخورن شما فرض کن دارن اونجا پیچ میبندن فقط…ولی مودم چینی صرفا سودش رو دلال میکنه و بیکاریش برا ما دانشجوهاس…من سه تا خریدم ازش کیفیتش عالیه…طبق گفته مدیرش تماما ایرانیه چون فقط مودم نمیزنن و کلا تو کار تجهیزات مخابراتی هستن…خرید کالای خارجی مساوی با بیکار ما

  3. دوستانی که میگن مودم مونتاژه باید بدونن که همه ی شرکت های بزرگ هم همین کار رو میکنن و نمیان از مقاومت تا پیچیده ترین IC رو خودشون تولید کنند چون به نوعی اختراع دوباره چرخ محسوب میشه و راه درست همینه که قطعات الکترونیکی رو وارد کنن و باهاش مودم بسازن وگرنه بخوان از صفر بیان اول یه کارخونه بزنن مقاومت و خازن و ترانزیستور و … تولید کنن اونوقت تا ابد تو همون مرحله میمونیم در حالی که صرفه اقتصادی هم نداره و از نظر تجاری هم پیش نمیریم.

  4. یک مودم تمام عیار چینی ساخت شرکت zisa
    احتمالا فقط موقع سفارش دادن به شرکت اصلی گفتن بیزحمت برند روشو عوض کنید بزارید یوتل ما هم میزاریمش تو جعبه با علامت بزرگ ساخت ایران و میفروشیم

  5. متاسفانه دوستانی که در مورد مونتاژ بودن این صنعت اظهار خوشحالی می کنند، به این مهم توجه ندارند که اوولاً جنس بهتر و باکیفیت تری مونتاژ شود و ضمناً بخشی از قطعات ساده در ایران تولید شود . درست است که کارخانه های بزرگ نیز همینگونه عمل می کنند ؛ اما یک تفاوت اساسی وجود دارد واونم صفارش و طراحی قطعه مورد نظر با کارخانه است و نه فقط مونتاژکننده باشن. شده مثل مهران کیت که فیبر مدار و قطعات و … در پک فروخته و علاقمندان نیز تهیه و مونتاژ می کنند . اگر دوضیحات و کاربرد قطعات را ندانند، تاثیری در افزایش معلومات دارد؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا