راهنمای خرید

معرفی ۱۲ مودم VDSL پرسرعت بازار ایران

اینترنت پرسرعت نیاز به یک مودم پرسرعت با وای‌فای قوی دوبانده دارد

پس از سال‌ها انتظار؛ اکنون شاهدیم که شرکت مخابرات و شرکت‌های FCP در حال ارایه سرویس اینترنت پرسرعت VDSL در برخی مناطق تهران و شهرهای بزرگ کشور هستند. VDSL نسل جدید اینترنت DSL است که سرعت بیشتری نسبت به اینترنت ADSL دارد. در این مطلب می‌خواهیم به سراغ معرفی چند مودم VDSL موجود در بازار ایران برویم.

عبارت VDSL مخفف Very-high-bitrate Digital Subscriber Line و نسل جدیدی از فناوری DSL بر روی بسترهای کابل‌های شبکه است. سرعت دانلود روی اینترنت VDSL نزدیک به ۵ برابر سرعت دانلود ADSL است و به مرز ۶۰ مگابیت بر ثانیه (برخی فناوری‌ها ۵۲ مگابیت) می‌رسد. روی VDSL می‌توان سرویس‌های ارزش‌افزوده‌‌ای مانند خطوط تلفن SIP (تلفن بر بستر اینترنت)، ویدیو کنفرانس، IP-TV و غیره نیز عرضه کرد.

در بازار ایران مودم VDSL یا مودم روتر VDSL اختصاصی وجود ندارد ولی مودم روترهایی هست که از اینترنت VDSL پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید با خریدشان هم اینترنت ADSL و هم اینترنت VDSL داشته باشید و البته از وای‌فای سود ببرید.

در ادامه می‌خواهیم چند مودم وی‌دی‌اس‌ال برتر بازار را معرفی کنیم:

تی‌پی‌لینک Archer VR2100

مودم VDSL تی‌پی‌لینک Archer VR2100

تی‌پی‌لینک Archer VR2100 یک مودم ADSL/VDSL با پشتیبانی از فناوری MU-MIMO و وای‌فای AC2100 است. در زمینه استانداردهای DSL از استاندارد VDSL2 Profile 35b سود می‌برد که سرعت اینترنت را تا ۳۵۰ مگابیت بر ثانیه بالا می‌برد.

به این مشخصات، درگاه USB 3.0 و RJ45 گیگابیت را اضافه کنید. همین‌طور، فناوری مانند OneMesh برای کار با روترها و محصولات مش وای‌فای تی‌پی‌لینک را پشتیبانی می‌کند.

مودم VR2100 یک مودم گیمینگ نیست و نباید از آن انتظار فناوری‌ها و تکنیک‌های گیمینگ مشابه مودم‌ها و روترهای ایسوس را داشت ولی یک مودم با مشخصات و سخت‌افزار قوی برای راه‌اندازی یک وای‌فای پر سرعت در خانه و محل کار است.

تی‌پی‌لینک با ارتقای سخت‌افزار و برخی مشخصات مودم‌های VR600 و VR900، مودم آرچر وی آر ۲۱۰۰ را عرضه کرده است. به نظر ما، اینجا فقط یک ارتقای سخت‌افزاری و مشخصات اتفاق افتاده است.

بنابراین، نمی‌توان مودم VR900 را با مودم‌هایی مانند ایسوس DSL-AC68U و DSL-AC88U مقایسه کرد. مودم‌های ایسوس از نظر مشخصات و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، وضعیت بهتری دارند؛ به‌ویژه برای کارهای سنگینی مانند استریم ویدئو، استریم گیمینگ مودم ایسوس تنظیمات و ابزارهای بهتری دارد.

در بعد قیمت هم نمی‌توان این مقایسه را انجام داد. مودم VDSL تی‌پی‌لینک آرچر وی‌آر ۲۱۰۰ در بازار ایران حدود ۳ الی ۳.۵ میلیون تومان است که بسیار به‌صرفه است ولی قیمت‌های مودم‌های ایسوس هم‌رده دو الی سه برابر گران‌تر است.

بررسی کامل مودم تی‌پی‌لینک VR2100

ایسوس DSL-AX82U

مودم VDSL ایسوس DSL-AX82U

خوش‌بختانه، ایسوس مودم روتر DSL-AX82U را وارد بازار ایران کرده است؛ هرچند که کمیاب و نایاب است و با قیمت بسیار بالای نزدیک به ۱۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد. این مودم در سال ۲۰۲۰ عرضه شده و یکی از به‌روزترین مودم‌های ایسوس و حتی دنیا است.

شاید بتوان گفت در حال حاضر، بالاتر از مودم DSL-AX82U در بازار مودم‌های VDSL ایران، دستگاهی پیدا نمی‌شود. مودم وای‌فای ۶ که همه‌چیز تمام است و یکی از بهترین مودم‌های بازار جهانی نیز شناخته می‌شود.

این مودم برای گیمرها و مصارف گیمینگ مناسب است و در پنل مدیرتی آن ابزارهایی برای بهبود سرعت اینترنت در ترافیک گیمینگ گنجانده شده است. به علاوه اینکه شاهد همه ابزارها و امکانات ارائه شده از سوی ایسوس روی پنل‌های مدیریتی مودم روترهای رده بالای آن هستیم.

سرعت این مودم روتر ADSL/VDSL نزدیک به ۵۴۰۰ مگابیت است. روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۴۸۰۴ مگابیت ارائه می‌شود و از پهنای‌باند ۱۶۰ مگاهرتز روی این فرکانس پشتیبانی شده است.

سرعت اینترنت VDSL روی این مودم نزدیک به ۳۵۰ مگابیت است و از درگاه‌های LAN و WAN گیگابیتی و یک درگاه USB 3.0 برخوردار است.

بررسی کامل مودم ایسوس DSL-AX82U

نت‌گیر Nighthawk X8 AC5300

مودم VDSL نت گیر

یکی از قوی‌ترین مودم روترهای ADSL/VDSL در دنیا است که در سال ۲۰۲۰ از سوی شرکت نت‌گیر معرفی شد و به وای‌فای سه بانده AC5300 با سرعت ۵.۳ گیگابیت بر ثانیه مجهز است.

سرعت فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز به مرز ۱۰۰۰ مگابیت و سرعت دو فرکانس ۵ گیگاهرتز به مرز ۲۱۶۶ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. از چهار استریم جداگانه پرسرعت روی فرکانس‌های وای‌فای پشتیبانی می‌کند و مجهز به فناوری Smart Connect است تا به طور خودکار هر دستگاه در وای‌فای را شناسایی کرده و براساس نیازش به روی فرکانس رادیویی و کانال سریع‌تر یا کندتری تنظیم کند.

مودم نت‌گیر X8 دارای ۶ درگاه شبکه LAN با قابلیت اگریگیشن و یک گیگابیتی است. یک درگاه RJ11 و دو درگاه USB 2.0، یک درگاه USB 3.0 و یک درگاه WAN گیگابیتی به همراه ۴ آنتن خارجی و ۴ آنتن داخلی از دیگر مشخصات ارتباطی این مودم VDSL هستند.

پردازنده این مودم هم دو هسته‌ای با سرعت ۱.۴ گیگاهرتز به همراه ۵۱۲ مگابایت رم و ۱۲۸ مگابایت حافظه فلش است.

ایسوس DSL-AC88U

مودم ایسوس DSL-AC88U

به‌روزترین، قوی‌ترین و سریع‌ترین مودم روتر VDSL ایسوس در بازار ایران که مبتنی بر وای‌فای ۵ است. مخصوص بازی، استریم ویدیو، چندکاربری و ترافیک سنگین روی وای‌فای است.

بیشتر برای شرکت‌ها، کسب‌وکارها و کاربران حرفه‌ای مناسب است و کمتر کاربر خانگی قدرت خرید آن را دارد. مجهز به انواع فناوری‌ها و ابزارهای مدیریت ترافیک شبکه است تا دقیقا آن چیزی که می‌خواهید در اینترنت رخ دهد.

در رده AC3100 است تا روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۱۰۰۰ مگابیتی و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعتی ۲۱۶۷ مگابیتی به دست می‌دهد. ۴ آنتن خارجی پرقدرت دارد و از درگاه‌های شبکه اترنت گیگابیتی کاملی سود می‌برد.

دو درگاه USB 2.0 و USB 3.0 در کنار ۱ درگاه RJ11، یک درگاه WAN گیگابیتی و ۴ درگاه LAN گیگابیتی برای هر کاربری کفایت می‌کند. درباره این مودم روتر پرسرعت به طور مفصل در سایت شبکه‌چی صحبت کردیم

ایسوس DSL-AC55U

 

مودم ایسوس DSL-AC55Uیکی از مودم‌های VDSL در رده AC1200 ایسوس است. مودمی با سرعت وای‌فای مناسب و امکانات ارتباطی کافی و گیگابیتی برای کاربران خانگی.

سرعت وای‌فای روی باند ۲.۴ گیگاهرتز برابر ۳۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز برابر ۸۶۷ مگابیت است. ۴ آنتن خارجی، ۴ درگاه LAN، یک درگاه WAN و ۱ درگاه RJ11 دارد. همین‌طور، از یک درگاه USB 2.0 سود می‌برد.

جزو پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین مودم روترهای VDSL در بازارهای جهانی و سایت آمازون است.

تی‌پی‌لینک Archer VR600

تی‌پی‌لینک Archer VR600یک مودم روتر AC1600 با سرعت ۳۰۰ مگابیتی روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و سرعت ۱۳۰۰ مگابیتی روی فرکانس ۵ گیگاهرتز؛ یک مودم ایده‌آل دیگر برای کاربران خانگی است.

سه درگاه شبکه LAN گیگابیتی، یک درگاه WAN گیگابیتی، یک درگاه USB 2.0 و یک درگاه RJ11 برای هر کاربر خانگی کافی است. سه آنتن خارجی با مجموعه‌ای از ابزارها برای مدیریت ترافیک شبکه، کنترل والدین، شبکه میهمان و Beamforming روی فرکانس ۵ گیگاهرتز نیز در اختیار دارید. 

تی‌پی‌لینک Archer VR900

یکی از سریع‌ترین مودم روترهای ADSL/VDSL بازار است. سرعت وای‌فای این محصول روی دو باند در مجموع به مرز ۱۹۰۰ مگابیت می‌رسد. به زبان ساده؛ شما با خرید این محصول هم اینترنت ADSL، هم اینترنت VDSL و هم یک روتر بی‌سیم پرسرعت AC خواهید داشت. سرعت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز به مرز ۶۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز به مرز ۱۳۰۰ مگابیت می‌رسد.

مودم VDSL تی‌پی‌لینک Archer VR900

سه آنتن خارجی پرقدرت دارد و از یک پردازنده دو هسته‌ای یک گیگاهرتزی سود می‌برد. امکانات ارتباطی این دستگاه شامل یک درگاه WAN و سه درگاه LAN، یک درگاه RJ11 برای اینترنت ADSL و دو درگاه USB 2.0 است. می‌توانید روی این مودم روتر اینترنت ۳G/4G را نیز به اشتراک بگذارید.

تی‌پی‌لینک Archer VR400

یک مودم روتر ADSL/VDSL دو بانده وای‌فای ۸۰۲.۱۱ac در رده AC1200 با سرعت ۳۰۰ مگابیت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۸۶۷ مگابیت روی فرکانس ۵ گیگاهرتز.

دارای ۱ درگاه WAN گیگابیتی و ۴ درگاه LAN صد مگابیتی به همراه درگاه USB 2.0 و کلیدهای روشن/خاموش دستگاه و وای‌فای.

مودم VDSL تی پی لینک VR400
تی‌پی‌لینک Archer VR400

پشتیبانی از اینترنت ۳G/4G، کنترل والدین، تعریف شبکه میهمان، پشتیبانی از IPTV و اپلیکیشن Tether برای مدیریت مودم از طریق گوشی تلفن همراه.

عملکرد و سرعت بسیار خوبی روی اینترنت VDSL و وای‌فای باند ۵ گیگاهرتز

بهترین گزینه برای کاربران خانگی و مصارف شبکه‌های وای‌فای درون خانه‌ها با چند کاربر یا دستگاه

چندین مدل مودم تی‌پی‌لینک دیگر نیز در بازار یافت می‌شود که از اینترنت VDSL پشتیبانی می‌کنند و برای کاربران خانگی معمولی با قیمت مناسب قابل خریداری هستند.

ایسوس DSL-AC68U

یکی دیگر از بهترین و سریع‌ترین مودم روترهای ADSL/VDSL بازار ایران است. سرعت این مودم روتر نیز ۱۹۰۰ مگابیت است و روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۶۰۰ مگابیتی و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعتی ۱۳۰۰ مگابیتی به نمایش می‌گذارد. سه آنتن خارجی اختصاصی دارد و از یک پردازنده دو هسته‌ای و حافظه رم اختصاصی برای اینترنت DSL سود می‌برد که می‌توان سرعت اینترنت را افزایش دهد.

ایسوس DSL-AC68U

یک درگاه USB 3.0، چهار درگاه اترنت یک گیگابیتی برای LAN و WAN و یک درگاه RJ11 دارد. این دستگاه مجموعه‌ای بی‌نظیر از امکانات و ابزارهای مدیریت شبکه دارد. اگر به دنبال یک مودم روتر پرسرعت AC در بازار هستید؛ یکی از بهترین گزینه‌ها همین محصول ایسوس است. البته؛ نسبت به مدل تی‌پی‌لینک مقداری گران‌تر است.

ایسوس DSL-AC52U

یک مودم روتر ADSL/VDSL دیگر از ایسوس اما با سرعت ۷۵۰ مگابیت بر ثانیه. شما روی این محصول وای‌فای دو بانده با سرعت‌های ۳۰۰ مگابیت برای فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۴۳۳ مگابیت برای فرکانس ۵ گیگاهرتز خواهید داشت و البته می‌توانید از انواع اینترنت DSL یا ۳G/4G استفاده کنید.

ایسوس DSL-AC52U

چهار آنتن اختصاصی دارد و امکانات ارتباطی دیگر آن شامل یک درگاه RJ11 برای خط تلفن، چهار درگاه LAN و یک درگاه WAN است. یک درگاه USB 2.0 هم برای اشتراک‌گذاری اطلاعات دارد. قابلیت استفاده از اینترنت ۳G/4G را نیز دارد. 

لینک‌سیس X6200

یک مودم روتر AC750 دیگر بازار ایران که از اینترنت ADSL و VDSL پشتیبانی می‌کند. اگر بخواهید یک مودم روتر دوبانده داشته باشید و از سوی دیگر به اینترنت VDSL دسترسی پیدا کنید؛ محصول لینک‌سیس برای شما مناسب است. روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۳۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۴۳۳ مگابیت را به نمایش می‌گذارد.

لینک‌سیس X6200

روی این محصول چهار درگاه LAN و یک درگاه WAN دارید. البته، یک درگاه RJ11 و یک درگاه USB 2.0 نیز فراهم شده است. آنتن‌های این دستگاه داخلی هستند و از اینترنت VDSL با حداکثر سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. 

دی‌لینک DSL-2877AL

یک مودم روتر وای‌فای ADSL/VDSL است. روتر دوبانده با سه آنتن خارجی و سرعت ۷۵۰ مگابیت بر ثانیه دارد که روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۳۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۴۳۳ مگابیتی به نمایش می‌گذارد.

دی‌لینک DSL-2877AL

چهار درگاه LAN، یک درگاه WAN، یک درگاه RJ11 و دو درگاه USB 2.0 دارد و می‌توان اینترنت ۳G/4G را نیز روی آن به اشتراک گذاشت. این محصول جزو ارزان‌ترین مودم روترهای VDSL بازار ایران است ولی امکانات خوبی از جمله وای‌فای دو بانده در اختیارتان می‌گذارد.

می‌توانید مودم‌های معرفی شده در بالا را به همراه انواع مودم‌های همراه و رومیزی دیگر را از فروشگاه‌های آنلاینی مانند فروشگاه ارغوان خریداری کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫82 دیدگاه ها

  1. سلام من ۲ سال پیش مودم تی پی لینک ۳ انتن وای فای داره اسم مودم هم دی ارچر ۵ هستش قیمتشم ۲ سال پیش ۴۴۰هزار تومان خریدم این مودم وی دی اس ال ۲ رو ساپورت میکنه براحتی یا خیر بایستی تعویض کنم تشکر

    1. دوست عزیز
      حداکثر سرعت قابل پشتیبانی توسط مودم‌های ADSL نزدیک به ۲۴ مگابیت است. بنابراین؛ با خیال راحت می‌توانید یکی از مودم‌های موجود در بازار را انتخاب کنید.
      اگر مودم ارزان‌ قیمتی می‌خواهید می‌توانید دی‌لینک ۲۷۵۰U یا تی‌پی‌لینک W8961N را خریداری کنید. این‌ها حدود ۱۰۰ تومان هستند
      اگر مودم‌های بهتری می‌خواهید یا وای‌فای دوبانده باید پول بیشتری کنار بگذارید.

  2. با سلام و خسته نباشید
    ببخشید میخواستم بپرسم آیا توو بازار مودم vdsl2+ هس؟؟؟ که تا سرعت ۳۰۰ مگ اینترنت رو ساپورت کنه؟
    چون من هرچی مودم دیدم تا الان همه شون فقط vdsl2 بودن که تا ۱۰۰ مگ رو ساپورت میکنن!!!

  3. سلام ما تلفن بی سیم پانوسیک داریم و یک مودم برای استفاده از خانه می خواستیم ولی من ps4 بازی می کنم و برای دانلود اینترنت پر سرعتی می خواستم.شما چه مودمی را پیشنهاد می کنی

        1. سلام
          قطعا مدل تی‌پی‌لینک VR400 بهتر است؛ از نظر پردازنده و سرعت وای‌فای و آنتن‌دهی و درگاه‌ها و باقی موارد

  4. سلام مودم روتر برای گیمینگ با قیمت حدودا ۳۵۰ چه مودمی میتونم بخرم؟
    و اینکه مودم جیبی e5577 دارم به کدام مودم ها بعنوان تقویت کننده وصل کنم؟

    1. سلام
      هیچی مودمی با قیمت ۳۵۰ تومان نیست چه برسد به اینکه مودم گیمینگ.
      قیمت‌های مودم روترهای مناسب گیمینگ چند میلیون تومان هستند

  5. سلام ببخشید من میخواستم مودم i60 ایرانسل رو بگیرم میگن پینگ پایین میده به کاربر قیمت هم از یک و پونصد بالاتره به نظر شما بخوام این رو بگیرم بهتره یا یک مودم خودم بگیرم و همون سیم کارت دیتا ایرانسل رو بزارم روش اگر مودمی هم بهتر از i60 هست بهم معرفی کنید خیلی ممنون میشم

    1. اگر می‌خواهید اینترنت TD-LTE استفاده کنید؛ مودم خوبی است و ارزش خرید دارد
      اگر می‌خواهید اینترنت ۴G استفاده کنید؛ مودم‌های بهتری در بازار هست. در همین سایت شبکه‌چی مدل‌های جایگزینی برای i60 معرفی کردیم.

    1. دوست عزیز
      مودم b612 اصلا برای اینترنت ADSL و VDSL نیست. البته می‌توانید یک مودم VDSL به آن وصل کنید و خودش به تنهایی اصلا نمی‌تواند این اینترنت‌ها را پشتیبانی کند.

    1. سلام دوست عزیز
      در درگاه‌های ارتباطی با هم تفاوت دارند. مدل ۹۹۷۰ درگاه LAN بیشتری دارد و از درگاه USb 2.0 برخوردار است. در وای‌فای و سرعت اینترنت و ویژگی‌های دیگر با هم برابر هستند و از یک پردازنده استفاده می‌کنند

      1. پس چرا مدل tp-link w9960 را پیشنهاد میدید؟با اینکه خودتون فرمودید v۹۹۷۰ امکاناتش بیشتره. سال ساختش جدید تره؟

        1. هر دو مودم در یک سطح هستند. مدل ۹۹۷۰ برای کاربران حرفه‌ای یا سازمانی و کسب‌وکار بهتر است.
          اگر جایی به جای ۹۹۷۰ مدل ۹۹۶۰ را پیشنهاد دادم شاید برای کاربران خانگی بوده و اشتباه نیست لزوما. ولی به گفته شما می‌توان ۹۹۷۰ را پیشنهاد داد که جدیدتر با درگاه‌های ارتباطی بیشتر است

  6. سلام و وقت‌بخیر
    من مودم Adsl2 مارک Tplink مدل TD_W8151N دارم، آیا برای Vdsl مناسبه؟؟؟؟ یا مودم جدید باید بخرم؟؟؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

  7. من نمیدونم تو بازار ایران چرا مودم های کابلی ساده انقدر کم شده و تقریبا کل بازار شده مودم وای وای دار!
    خیلی از کاربران دارای شبکه داخلی هستند که روتر وای فای جداگانه دارند و فقط یک مودم پیشرفته بدون وای فای میخوان

  8. سلام ی مودم برای استفاده کاری و خانگی با سرعت بالا میخوام بخرم تلفن ثابت نباشه سیمکارتی باشه با قیمت حدودی یک میلیون و سیصد کمی بالا پایین میخوام رون کار کنه هی قطع و وصل نشه ممنون میشم راهنمایی کنید.

  9. سلام این مودم سیم کارت میخوره؟یا به تلفن وصل میشه قضیش چیه؟ اگه سیم کارت خوره چه سیم کارتی میخوره کدوم مناطق پوشش میده؟

  10. سلام بر آقای محمدی زاده عزیز.استاد عزیز به نظرتون بنده به عنوان یک کاربر خانگی بخوام از یک کامپیوتر خانگی با یک لب تاپ و بطور همزمان ۳ الی ۴ موبایل استفاده کنم چه نوع مودمی رو پیشنهاد میدید.چون نظرات و پیشنهادات تو سایتهای مختلف فراوان و آدم رو سر در گم میکنه.البته بنده تا الان از اینترنت موبایل استفاده میکنم ولی به علت هزینه زیاد بسته مقرون به صرفه نمی باشد.و اینکه میخوام کامپیوتر و لب تاپ رو هم به اینترنت وصل کنم.بنده بعد از کلی تحقیق(البته تو سایتهای مختلف و البته هنوز سر درگم) به چند تا مودم رسیدم.اگه بزرگواری کنید و راهنمایی کنید ممنونتون میشم.یا اگه خودتون مودم بهتری سراغ دارید معرفی کنید.با تشکر
    ۱_ مودم دی لینک مدل ۲۷۵۰unew
    ۲_ مودم دی لینک مدل ۲۷۴۰u
    ۳_ مودم تی می لینک ۸۹۶۱n
    ۴_مودم تی پی لینک ۸۹۶۱nd

    1. سلام
      تمام این مودم‌ها مشخصاتی نزدیک به هم دارند و فقط در مواردی چون درگاه USB و نکات ریز دیگر با هم تفاوت‌هایی دارند.
      اگر به درگاه USB نیاز دارید مودم دی‌لینک ۲۷۵۰ را بخرید
      اگر به درگاه USB نیاز ندارید مودم تی‌پی‌لینک ۸۹۱N را بخرید
      مودم زایکسل MWG1312-T20B هم برای مصارف شما خوب است. درگاه‌های صد مگابیتی و درگاه USB دارد

  11. سپاسگزارم از صبر و پاسخگوییتون.جناب محمدی زاده عزیز بین این سه مدل مودم که در ذیل نامشون رو میبرم گیر کردم نمیدونم کدوم یک نسبت به بقیه برتر میباشد.لطفا راهنمایی آخر رو بکنید.چون که در مرحله خرید هستم و هر کدوم رو که شما اوکی بدید بنده میخرم.(اونی که از هر نظر کاملتر باشه،سرعتتش بالا باشه،آنتن دهیش قوی باشه برای خونه به متراژ ۱۵۰ متر مربع میخوام،داغ نکنه،قطعی کمتر داشته باشه،به راحتی حک نشه و با دوام باشه).
    ۱_ دی لینک ۲۷۵۰unew
    ۲_ دی لینک ۲۷۴۰u
    ۳_ تی پی لینک ۸۹۶۱n (نکته: که خود ۸۹۶۱n سه ورژن داره v1,v2,v3 نمیدونم کدومشون بهتر میباشد).
    در ضمن بنده ترجیح میدم که خریدم از این دو تا مارک(دی لینک و تی پی لینک) باشه که امتحان پس داده میباشند.
    آقا میثاق عزیز تو این مارک و یا مدل ها تا سقف ۱ میلیون تومان اگه مدل بهتری سراغ دارید راهنمایی کنید لطفا، چون با این قسمتهایی به فلک کشیده میخوام یه چند سالی ازش استفاده کنم.و با این زودی قصد تعویض ندارم.
    در ضمن من در یکی از استان های غربی کشور زندگی میکنم که vdsl وصل نیست،و فکر نکنم به این زودیها هم بیاد.و آیا اصلا لازم بنده مودم Idsl و vdsl بگیرم یا همون مدل هایی که نام بردم کافیه.با تشکر

    1. سلام

      ۱- توصیه من این است که یک مودم ADSL/VDSL بگیرید که بعد دوباره نخواهید تعویض کنید. البته خود شرکت‌های سرویس‌دهنده هم مودم VDSL می‌دهند ولی خوب مودمی که شما از بازار بخرید کجا مودمی که اون‌ها می‌دهند کجا. اگر خواستید مودم VDSL بگیرید من در این رنج قیمتی زایکسل VMG1312-T20B را بخرید.

      ۲- اگر مودم روتر ADSL می‌خواهید بخرید؛ هر دو مودم DSL-2740U و TD-W8961N خوب هستند و در بازار ایران جواب پس دادند و کلی از کاربران خریدند و راضی بودند. ببینید کدام‌یک را می‌توانید در ایران و این روزها گیر بیاورید سریع بروید و بخرید.

      دیجی‌کالا مودم تی پی‌لینک TD-W8961N را امروز موجود دارد و از لینک زیر می‌توانید بخرید:
      https://affstat.adro.co/click/2ec5640d-e6ea-490c-822a-cf4c6a9d80ed

      ۳- بین نسخه‌های یک مودم مثلا ورژن ۱ و ۲ و ۳ برای ما ایرانی‌ها تفاوتی نیست و فقط در برخی کشورها از جمله کشورهای اروپایی که قوانین و استانداردهای خاص خود را دارند؛ مهم است.
      موفق باشید

  12. سلام
    تشکر از شما جناب محمدی زاده بابت توضیحات
    ADSL با پهنای ۲ تا ۶ مگ استفاده میکنم و فاصله م تا مرکز مخابرات ۵ کیلومتر هست در تهران با تراکم متوسط.
    میخوام شعاع ۲۰ متری رو تا ۴ عدد موبایل کانکت کنم. چه مودمی هایی پیشنهاد میدید.
    سپاس

  13. من یک روتر linksys xac 1200 دارم که مودم adsl درون آداپتور برق هست آیا گزینه ای وجود دارد که مودم با قابلیت vdsl به آن وصل شود؟

  14. سلام عرض ادب و احترام خسته نباشید
    ببخشید من چند روزی هست که بین دو مودم گیر کردم

    AC1200 تی پی لینک مدل archer vr 400_v2

    دی لینک مدل dsl_2877AL

    استفاده بنده جهت گیمینگ هست سرعت بیشتر و پینگ و قطع وصلی کمتر ملاک بنده هست
    میخواستم از دیجی کالا خرید کنم که دیدم تفاوت قیمت زیادی ندارند و حدود ۲۰۰ تومن تفاوت قیمتشون هست
    حالا شما کدوم را پیشنهاد میکنید؟؟

  15. سلام جناب مهندس
    من یه مودمی می خوام برای مصرف خانگی که VDSL را ساپورت کنه و سرعت بالایی داشته باشه ؟
    ممنون

  16. سلام من قصد دارم یه مودم رده بالا بگیرم جدیدا مدل Archer VR2100 هم موجود شده و باعث شک من شده
    که بین Archer VR2100 و AC68U کدوم بگیرم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  17. سلام وقت بخیر . ببخشید مزاحم شدم میخوام یک مودم vdsl بگیرم – در حال حاضر مودم زایکسل ۱۳۱۲ دارم که خیلی خیلی ازش راضی هستم و شاتل بهم سرعت ۲۳ میده و سرعتم خیلی خوبه ( چونکه داخل مجتمع ما خود شاتل تجهیزات اینترنت شرکتشو کار گذاشته و سرعت خیلی بالایی را به میده ) الان میخواد به ما سرعت ۸۰ را بده چونکه تجهیزات تو ساختمان ما داره من باید موددمو به vdsl تغییر بدم . خود شاتل تو سایتش vdsl برند زایکسل مدل ۵۳۰۱ داره منم قصد دارم این مدلو بخرم ولی تو یک سایت که میخوندم این مودم وای‌فای دو بانده نداره و درگاه LAN گیگابیتی نداره – سوال من اینه که این مودم که این ۲ تا قابلیت را نداره چه مشکلی در آینده برای من ایجاد خواهد کرد یعنی منظورم اینه که با پیشرفت تکنولوژی جوری نباشه که مثلا ۲ ساله دیگه بگن چونکه این مودم من مثلا وای قای ۲ بانده نداره مثلا از فلان سرعت اینترنت نمیتونه پشتیبانی کنه و …. ؟ کلا شما تا رنج ۱ میلیون یا یک میلیون و ۳۰۰ چه مودمی را بهم پیشنهاد میدین برای فضای خانه ۱۰۰ متری که تو سرعت و ….. عالی جواب بده . سپاس فراوان از سایت خوبتون .

    1. سلام دوست عزیز
      همه‌چیز به کاربری و مصرف و نیاز شما بستگی دارد. مودم زایکسل ۵۳۰۱ مودم خوبی است و برای کاربران خانگی معمولی کافی است. اما اگر نیاز به وای‌فای قوی‌تر و دو بانده دارید و مثلا دستگاه‌های زیادی به وای‌فای وصل می‌کنید و حتما باید سرعت‌های بسیار بالایی داشته باشند و برای گیم یا استریم ویدئو و صوت و دانلود و ویرایش فیلم استفاده می‌کنید؛ مودم ۵۳۰۱ جوابگو نیست و بهتر است یک مودم دو بانده مانند تی‌پی‌لینک VR400 را بخرید.
      موفق باشید

  18. سلام
    من اینترنت vdsl مخابرات خریداری کردم
    مودم قبلی لینکسیس wag120n هست ،الان مجبورا میخوام مودم vdsl بگیرم زیر یک میلیون
    لطف میکنین چند تا مدل معرفی کنید بهم

      1. یوتل ۳۰۱ مودمیه که اگه بخوای مخابرات داره و الان ۶۵۵ تومنه. حالشو داشته باشی شاید بگردی ۳۰- ۴۰ تومن ارزونتر هم می تونی پیدا کنی. آقا میثاق! پس این مودم رو تایید می کنی؟

        1. یوتل ۳۰۱ مودم ADSL/VDSL سطح معمولی برای کاربران خانگی عادی است. مودم بدی نیست ولی مودم چندان خوب و تاپ و رده بالایی هم نیست

  19. سلام مجدد
    بین سه مودم vdsl
    Vr400 تی پی لینک
    Vr300 تی پی لینک
    ۲۸۷۰A AC750 دی لینک
    کیفیت برای ی خانه ۸۰ متری و مصرف خانگی و شبکه ارائه دهنده مخابرات مناسبه؟

  20. سلام وقت بخیر
    فروشگاه ارغوان یک مودمی پیشنهاد میکند بنام
    اَبَر مودم VDSL مدل بی لانگ ۴۳۵۳
    ممکنه نظرتون را در مورد این مودم بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا