راهنمای خرید

۵ مودم روتر دو بانده ADSL/VDSL مقرون‌به‌صرفه بازار آخر سال ۱۳۹۷

در سال ۲۰۱۹ هستیم و خرید مودم روتر تک بانده اصلا منطقی نیست. 

مودم روترهای تک بانده از نظر امنیت، کارایی، ویژگی‌ها، امکانات، به‌روزرسانی‌ها و حتی گاهی اوقات قیمت به صرفه‌ نیستند و به هیچ کاربری توصیه نمی‌کنیم سراغ خریدشان برود.

از سوی دیگر، با توجه به وضعیت بازار شبکه ایران، انتظار نداریم همه کاربران سراغ خرید رده بالاترین مودم روترهای بی‌سیم دنیا بروند و برای یک مودم چند میلیون تومان هزینه کنند.

این روزها، خرید یک مودم روتر دو بانده AC بسیار منطقی است ولی چگونه با کمترین هزینه، محصولی قابل قبول و به‌روز بخریم؟

فارغ از اینکه شما یک مودم روتر ADSL یا VDSL نیاز دارید؛ پیشنهادهای ما برای خرید مودم روتر AC دو بانده در آخر سال به شرح زیر است:

D-Link DSL-2877AL

قیمت: حدودا ۶۰۰ هزار تومان

یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید این روزها در بازار شبکه ایران داشته باشید. یک مودم روتر دو بانده ADSL/VDSL که از ۴ درگاه اترنت و یک درگاه USB سود می‌برد.

اگرچه سرعت این دستگاه در رده AC750 است (۳۰۰ مگابیت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۴۳۳ مگابیت روی فرکانس ۵ گیگاهرتز) ولی ۳ آنتن خارجی دارد و برای پوشش دادن آپارتمان‌های ۱۰۰ الی ۲۰۰ متری بسیار مناسب خواهد بود.

رضایت‌مندی مشتریان از این مودم روتر بالا است.

Asus DSL-AC51

قیمت: حدودا ۷۸۰ هزار تومان

این مودم روتر هم دو بانده و در رده AC750 است. خبر خوش‌تر اینکه از VDSL2 با سرعت ۱۰۰ مگابیت پشتیبانی می‌کند و سه آنتن خارجی دارد.

فقط تعداد درگاه‌های ارتباطی این مودم روتر زیاد نیست. ۲ درگاه اترنت شبکه LAN و ۱ درگاه WAN به همراه درگاه RJ11 برای اتصال کابل تلفن تمام امکانات ارتباطی ایسوس DSL-AC51 هستند.

خرید این روتر می‌تواند سرمایه‌گذاری بزرگی برای آینده و استفاده از اتصال‌های VDSL باشد.

TP-LINK Archer VR400

قیمت: حدودا ۸۵۰ هزار تومان

چندین مدل از این مودم روتر در بازار ایران به نام‌های نسخه ۱ و نسخه ۲ و حتی نسخه ۴ وارد شده است که غالبا تفاوت آن‌چنانی با هم ندارند.

انتخاب خودم برای یک مودم روتر ارزان‌قیمت ولی با کیفیت، آرچر وی ۴۰۰ تی‌پی‌لینک است. چون هم از استاندارد +ADSL2 و هم استاندارد VDSL پشتیبانی می‌کند.

مهم‌تر اینکه یک مودم روتر در رده AC1200 است. یعنی سرعت فرکانس رادیویی ۲.۴ گیگاهرتز برابر ۳۰۰ مگابیت و سرعت فرکانس رادیویی ۵ گیگاهرتز برابر ۸۶۷ مگابیت است.

به اندازه کافی هم درگاه شبکه اترنت و WAN گیگابیتی دارد و یک درگاه USB هم برای مصارف مورد نیاز در دسترس است. سه آنتن غیر قابل جدا شدن های گین دارد و می‌تواند ترافیک سنگین شبکه را پاسخ بدهد.

Linksys X6200

قیمت: حدودا ۹۴۰ هزار تومان

یک مودم روتر ADSL/VDSL دو بانده در رده AC750 ولی با کیفیت ساخت بالا. آنتن‌های این مودم داخلی هستند ولی پوشش‌دهی وای‌فای بسیار خوبی دارد.

از ۴ درگاه LAN، یک درگاه WAN، یک درگاه USB و یک درگاه RJ11 سود می‌برد. کمی قیمت آن گران است چون برند لینک‌سیس همیشه در بازار گران‌ترین محصولات شبکه را دارد.

ASUS DSL-AC52U

قیمت: حدودا ۱.۱۰۰ میلیون تومان

برای افرادی که می‌توانند بالای یک میلیون تومان هزینه کنند ولی مودم روتری قوی‌تر و بهتر می‌خواهند. ایسوس DSL-AC52U فوق‌العاده است.

خرید این مودم روتر آینده‌نگری است و اینکه تا چندین سال نیازی به خرید مودم روتر جدید نخواهید داشت. از استاندارد VDSL2 پشتیبانی می‌کند و به تعداد زیادی درگاه LAN و WAN گیگابیتی مجهز است.

روی وای‌فای سرعتی ۷۵۰ مگابیتی می‌دهد ولی به لطف ۴ آنتن خارجی پر قدرتی که در جهت‌های مختلف قابل تنظیم هستند؛ شبکه بی‌سیمی پایدار و با سرعت خواهید داشت.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام و درود
    در صورت امکان بنده رو راهنمایی بفرمایید جدا برای خرید سردرگم شده‌ام
    بین Asus n14u-b1 و Asus N16 کدوم رو پیشنهاد میفرمایید؟
    تا بودجه ۵۰۰ تومان انتخاب بهتری هم وجود داره؟
    سپاس فراوان

  2. سلام

    الان در سال ۱۳۹۸ برای خرید مودم vdsl از بین گزینه های زیر کدوم رو صلاح می دونید که جدید و بروز باشه و تمام نکاتی که در مورد خرید مودم توصیه کردین را داشته باشه ممنون میشم دقیق راهنمایی کنید

    تی‌پی‌لینک TD-W۹۹۷۰ ورژن ۲

    تی پی-لینک مدل TD-W۹۹۶۰_V۱

    تندا V۳۰۰: مودم روتر

    دی لینک مدل DSL-۲۲۴

    بی سیم یوتل مدل V۳۰۴F

    مودم روتر VDSL/ADSL کاسدا مدل KW۵۲۶۲B – A

    و در ضمن در مورد مودم فایبر هوم که شرکت مخابرات روی طرح های تانوما ارائه میده با سرعت ۱۰۰ مگابیت ( همون فیبر نوری ) آیا ارزش خرید دارد

    ممنون از مطالب خوب تان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا