اخبار ایران

مودم هم قسطی شد: مودم را بردارید و اینترنت بگیرید؛ هر ماه قسط مودم را بدهید

مخابرات برای ثبت‌نام اینترنت فیبر نوری مودم قسطی واگذار می‌کند

وام و اقساط به حوزه اینترنت و مودم رسید. اپراتورها برای تشویق مردم به خرید مودم‌های چند میلیون تومانی و اینترنت فیبر نوری یا اینترنت VDSL که گران‌تر از اینترنت ADSL هستند؛ طرح‌هایی با مودم رایگان و مودم قسطی برگزار می‌کنند.

مودم قسطی مخابرات برای اینترنت فیبر نوری

مخابرات در مهر ماه ۱۴۰۲ و طی جشنواره «فیبر در منزل» چندین طرح اینترنت فیبر نوری با اقساط هزینه اینترنت و مودم برای سراسر کشور عرضه کرده است.

البته، چون هنوز فیبر نوری در همه استان‌ها و شهرها در دسترس نیست؛ قاعدتا این جشنواره و طرح برای همه مردم قابل خریداری نیست.

متقاضیان باید به مرکز مخابراتی نزدیک خود مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۲۰۲۰ و در تهران با شماره تلفن ۲۰۲۱ تماس بگیرند و وضعیت فیبرکشی منطقه خودشان را بررسی و در صورتی که امکان واگذاری خط اینترنت فیبر نوری بود؛ برای دریافت مودم قسطی مخابرات و فیبرکشی رایگان و … اقدام کنند.

پیش‌تر، مخابرات طرح فروش اینترنت ADSL و VDSL و FTTH با مودم رایگان را هم اجرا کرد تا مردم به خرید اینترنت فیبر نوری ترغیب شوند.

مودم ADSL/VDSL قسطی

گرانی و کمبود و آشفتگی بازار مودم‌های ADSL و VDSL در سال جدید باعث شده دولت وارد ماجرا شود و حالا برخی سایت‌ها گزارش دادند؛ پس از اقساط مودم‌های VDSL توسط مخابرات، شاید دیگر شرکت‌های سرویس‌دهنده اینترنت هم مودم ADSL قسطی بدهند.

شاید تا همین سال گذشته یک کاربر اینترنت ADSL می‌توانست با ۱۰۰ هزار تومان برای خودش یک مودم خانگی جمع و جور تهیه کند ولی اگر امسال وارد بازار شود یا بخواهید خرید آنلاین کند؛ بعید است مودمی زیر ۵۰۰ هزار تومان گیرش بیاید.

چندین ماه است محموله‌های مودم وارد ایران نشدند. شرکت‌های واردکننده نه اجازه ثبت سفارش دارند و نه می‌توانند مودم وارد کنند.

دولت برای حمایت از تولید داخلی و رونق گرفتن ساخت و تولید مودم در داخل خاک ایران، محدودیت‌هایی برای ورود تجهیزات شبکه و مودم وضع کرده است.

 

همین موضوع به همراه گران شدن دلار، شیوع ویروس کرونا و خوابیدن خط تولید بیشتر کارخانه‌ها و عدم ترخیص کالاها توسط گمرک، باعث شده بازار مودم ایران به هم بریزد و کاربران نتوانند به راحتی هر مودمی تهیه کنند.

فروشگاه‌ها یا بهتر است بگوییم سودجویان هم از این فرصت استفاده کرده و یک مودم ۱۰۰ هزار تومانی قدیمی و شاید تاریخ مصرف گذشته را ۵۰۰ هزار تومان می‌فروشند.

به طبع، مودم‌های ۵۰۰ هزار تومانی بازار قیمتی بیش از یک میلیون تومان پیدا کردند و بعد مودم‌های حوالی یک میلیون تومان اگر فروش بروند؛ نزدیک دو میلیون تومان و بیشتر برچسب قیمتی خوردند.

شرکت مخابرات ایران در پروژه تبدیل ADSL به VDSL و واگذاری صدها هزار پورت VDSL به کاربران استان‌های قم و تهران، دو مدل مودم VDSL شرکت یوتل را به صورت اقساط به کاربران واگذار می‌کند.

مودم‌های ADSL دولتی با اقساط

حالا شنیده‌ها از این حکایت دارد که شاید دولت مودم‌های ADSL یوتل را هم به صورت عمده خریداری کرده و در اختیار شرکت‌های اینترنتی و اپراتورها قرار دهد تا به صورت اقساط به کاربران متقاضی بدهند.

کاربر باید اقساط هر مودم ADSL را همراه با حق اشتراک ماهیانه خود پرداخت کند. اقساط مودم‌های ۶ و ۱۲ ماهه خواهند بود.

هنوز مشخص نیست کدام مدل‌های مودم یوتل ADSL به صورت اقساط عرضه خواهند شد یا اینکه کدام شرکت‌ها مودم اقساطی می‌دهند. مودم‌های ADSL یوتل قیمت‌هایی از ۳۵۰ هزار تومان به بالا دارند.

دولت با این طرح می‌خواهد هم به تولیدکننده و هم به مصرف‌کننده کمک کند و این حجم از فشار را از روی بازار بردارد.

نظر شما درباره این طرح چیست و آیا فکر می‌کنید مودم‌های ADSL اقساطی با استقبال کاربران روبرو شوند؟ شما متقاضی این مودم‌ها هستید یا ترجیح می‌دهد مودم‌هایی با قیمت‌های گران‌تر از بازار تهیه کنید؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

‫3 دیدگاه ها

  1. با اینکه وضعیت اقتصادی ضعیفی دارم ترجیح میدم مودمی با قیمت‌ بالاتر از بازار داخل یا خارج تهیه کنم تا رانت فسادآوری مثل سایپا و ایران خودرو به وجود نیاد و مثل همیشه هزینه اش رو مردم بدن
    فرقی نمیکنه دولت یا حاکمیت کشور تو چه وضعیت و شرایطی دست و پا میزنه. رقابت خیلی بهتر از رانت، انحصار و در نهایت فساد دولتیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا