راهنمای خرید

من تورلیدرم؛ برای استفاده از اینترنت در مکان‌های مختلف اسمارت‌فون بخرم یا مودم همراه؟

شاید بسیاری از ما بین خرید یک اسمارت‌فون و مودم برای استفاده از اینترنت شک کرده باشیم. اما بی‌شک مشکل محمد (یکی از خواننده‌های عزیز سایت) که یک سناریوی کامل؛ منحصربه‌فرد و جذاب است.

تورلیدری که می‌خواهد در چند نقطه از شهر و همین‌طور مناطق گردشگری ییلاقی کشور از اینترنت استفاده کند ولی نمی‌داند یک اسمارت‌فون میان‌رده ۴ میلیون تومانی بخرید یا مودم همراه!

ابتدا، کامنت و سناریو یا به زبان دیگر مشکل این خواننده را بخوانیم و بعد پیشنهادات و نکات گفتنی که به ذهن من رسید:

سناریوی استفاده از اینترنت در مکان‌های مختلف

«محمد» پای یکی از مطالب زیر کامنت زیر را نوشته بود:

۰-گوشی هوشمند ندارم!
۱-استفاده زیادی از نت دارم (به هر دلیلی)
۲-محل کارم که توی شهره نت ارزون Adsl دارم. (مشکلی برای سایر نت‌ها هم ندارم البته)
۳-خونه خودم نت ندارم فعلا (البته ظاهرا آن‌جا هم مشکلی نیست برای هر نوع نتی)
خب حالا مشکل شروع میشه:
بنا به شرایط کاری مجبورم ساعت‌هایی از هفته رو در ۳ تا خونه (مناطق جدا در همین شهر) بگذرونم ک فقط یکیش (جز خونه خودم) نت داره.
از طرفی هم چون تورلیدرم در ماه ۲-۳ روزی رو در مناطقی ییلاقی (یکیش شمال، یکیش سمنان) می‌گذرونم ک هر دوش کلا تو آنتن‌دهی موبایل مشکل دارن یجورایی. (اینو از این بابت گفتم که اگه موبابل هم داشته باشم لااقل برای نت اونجاها مشکل دارم چه برای مکالمه چه برای نت).
با این توضیحات کمک و راهنمایی می‌خواهم برای یک تصمیم‌گیری و حل چالش!!!
بین خرید یک گوشی هوشمند به دردبخور برای من که لااقل باید براش ۴ میلیون تومن هزینه کنم الان(با تمام مزایای جانبی‌اش) ک بتونم مشکل نت رو در ۲ تا خونه و اون دو جای بیرون شهر تا حدودی برطرف کنم و خرید یک مودم همراه درست و حسابی که ظاهرا از ۷۳۵۰-v4 شروع میشه تا قیمت بالاتر نمیدونم چیکار کنم؟؟؟؟؟
از یک طرف گرفتن دو تا نت adsl چون ارزونه بازم انگار مسخر است چون به درد من برای روزای بیرون از شهرم نمی‌خوره (حالا بماند که وقتی گوشی هوشمند ندارم پس تو شهر و بیرون از خونه هم باز نت ندارم).
 گوشی بگیرم با مثلا ۴ میلیون تومن که نت همه جا داشته باشم یقینا استهلاک گوشی زودتر رخ میده (اصلا شاید در این حدی نباشه که من نگرانم، نمی‌دونم) ولی حتما نوع مودم داخلی گوشی جدید سرعتش از مودم همراه مدنظرم قویتره.
یا اصلا مودم همراه بگیرم حالا یک چیز خوب تا یک قیمت معقول.

راه‌کارها و نکات مهم

می‌توانیم چندین راه‌کار به آقا محمد پیشنهاد بدهیم و البته ذکر چند نکته مهم ضروری است:

۱- اینترنت‌های ADSL را سر جای خودش بگذارید و نیازی نیست برای مکان‌های ثابت دیگر در شهر سرویس ADSL بگیرید.
۲- قطعا مودم موبایل شما اگر یک میان‌رده خوب بگیرید چندین برابر بهتر از مودم ۴G همراه است.
۳- هزینه خرید یک مودم همراه حتی اگر بخواهید مودمی خیلی خوب بگیرید؛ نصف قیمت گوشی ۴ میلیون تومانی است.
۴- اگر تنها و تنها نیاز به اینترنت روی گوشی موبایل دارید؛ بهتر است یک اسمارت‌فون خوب به قول خودتان ۴ میلیون تومانی بخرید و دیگر سراغ مودم همراه نروید.
۵- اگر به اینترنت روی دستگاه‌های دیگر نیاز دارید؛ مثلا تبلتی هم دارید که باید به اینترنت متصل شود یا نوت‌بوک دارید یا کامپیوتر و هر وسیله دیگری دارید که در مکان‌های مختلف و بیرون از شهر به اینترنت نیاز دارد؛ خرید گوشی را بی‌خیال شده و مودم همراهی در حد یک میلیون تومان بخرید. البته که مسلم است هرچه بیشتر پول بدهید مودم سریع‌تر، به‌روزتر و بهتری در بازار ایران گیرتان می‌آید.
۶- در صورت نداشتن مشکل مالی، پیشنهاد ایده‌آل من خرید یک اسمارت‌فون به‌روز به همراه مودم همراه است. روی یکی سیم‌کارت ایرانسل و روی دیگری سیم‌کارت همراه اول را می‌اندازید تا اگر در مکانی یکی بد آنتن داد؛ از اینترنت و مکالمه دیگری استفاده کنید و هیچ‌وقت بدون اینترنت نمانید. بحث استهلاک هم منتفی می‌شود. با بودجه‌ای ۵ میلیون تومانی می‌توانید هم گوشی موبایل و هم مودم نسبتا خوبی تهیه کنید.
۷- نکته مهم دیگر اینکه اصلا به اینترنت TD-LTE فکر نکنید چون برای مصارف همراه و جابه‌جایی نیست و برای افرادی است که می‌خواهند مکان ثابتی از اینترنت استفاده کنند.

۸- انتخاب یک مودم پاوربانک برای تورلیدر کاربردی چندگانه دارد. هم خودش و هم دیگران می‌توانند از اینترنت مودم استفاده یا اسمارت‌فون‌شان را شارژ کنند. یک فرد تورلیدر می‌توان اینترنت مودم را با دیگران هات‌اسپات کند و چون باتری دارای ظرفیت بالایی دارد؛ برای مدت طولانی دستگاه‌های مختلف می‌توانند به این هات‌اسپات متصل شوند. بهترین مودم پاوربانک‌های دنیا اینجا معرفی شدند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫3 دیدگاه ها

  1. مهندس یچیزی رو اضافه کنی این مطلب عالی میشه
    اینکه مودم همراه یه پاوربانکه و این برای تورلیدرا بعضی وقتا از نون شبم واجبتره بماند ک براحتی میشه چن نفر رو موقع تور ب نت وصل کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا