راهنمای خرید

بهترین مودم همراه اول کدام است؟

خرید مودم از خود همراه اول یا خرید از بازار؟!!

اگر بخواهید از خود همراه اول یک مودم با سیم کارت و بسته اینترنت بخرید؛ کدام مودم سیم کارتی را انتخاب می‌کنید؟ یوتل L443 یا مودم HA6400 یا TF44-10؟ بهترین مودم همراه اول کدام است؟

همه می‌دانیم که سیم کارت اینترنت همراه اول روی هر مودم آنلاکی، قابل استفاده است و کار می‌کند.

پس، هر مودم سیم کارتی آنلاکی به نوعی مودم همراه اول هم هست ولی خود شرکت همراه اول یا ارتباطات سیار اقدام به عرضه چند مدل مودم سیم کارتی با لوگوی MCI کرده و مردم را تشویق به خرید یکی از آن‌ها می‌کند.

در این مقاله می‌خواهیم از بین این مودم‌ها، بهترین مدل را پیدا کنیم:

مودم همراه اول یوتل L443

مودم همراه اول یوتل l443

اولین مودمی که همراه اول عرضه کرد؛ مودم یوتل L443 بود. مودمی نام آشنا که از مدت‌ها پیش در بازار بود و اتفاقا خوش درخشیده و ایرانسل با نام FD-i40 B1 عرضه کرده بود.

مودم یوتل L443 یک مودم سیم کارتی رومیزی ۴G LTE با آنتن‌های خارجی و قدرت گیرندگی سیگنال نسبتا خوب است که بیشتر در مناطق روستایی، حاشیه شهرها و نقاطی که آنتن‌دهی خوب نیست؛ قدرت خودش را نشان می‌دهد.

مودم 4g یوتل l443

حداکثر سرعت اینترنت روی این مودم به ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد و وای‌فای تک بانده ۸۰۲.۱۱n با حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه دارد.

از ۴ درگاه شبکه اترنت صد مگابیتی سود می‌برد و دارای یک درگاه USB است. کلا مودم خوش ساخت و با کیفیت بدنه خوبی است که گفتیم یکی از بهترین مودم‌های سیم کارتی آنتن‌دار ارزان قیمت بازار محسوب می‌شود.

پیشنهاد ما این است اگر خواستید مودم یوتل L443 را بخرید؛ با لوگو و لاک همراه اول نخرید و از بازار نسخه آنلاکش را بگیرید تا هر سیم کارتی را بتوانید روی آن استفاده کنید.

همراه اول مودم Utel-L۴۴۳ ۴G را با سیم کارت اعتباری و بسته اینترنت یک ساله ۳۰۰ گیگابیت، حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌فروشد ولی آنلاک مودم یوتل L443 در بازار، ارزان‌تر و حدود ۲ میلیون تومان است.

خرید مودم آنلاک یوتل L443

مودم همراه اول TF44-10 4G

مودم همراه اول TF44-10 4G

دومین مودمی که از سوی همراه اول به طور رسمی با لوگوی این شرکت عرضه شد؛ مودم TF44-10 4G بود.

همراه اول TF44-10 در واقع همان مودم مبین‌نت AG3100D است. مودم مربعی شکلی که از باندهای فرکانس FDD/TDD پشتیبانی می‌کند و باز هم در رده LTE Cat 4 با حداکثر سرعت ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه است.

مودم رومیزی همراه اول TF44-10 4G

این مودم از باندهای ۳ و ۷ و ۲۰ در FDD و ۴۲ در TDD پشتیبانی می‌کند و فقط یک درگاه شبکه اترنت صد مگابیتی دارد. وای‌فای تک بانده و آنتن‌های داخلی، از دیگر مشخصات این مودم هستند.

همراه اول TF44-10 4G

به نظر ما، ضعیف‌ترین مودم همراه اول است که این روزها نیز دیگر به فروش نمی‌رسد ولی هنوز در بازار پیدا می‌شود.

مودم همراه اول ۴.۵G HA6400

مودم HA6400

مودم بعدی همراه اول به نام HA6400 نیز یکی از شناخته‌ترین مودم‌های ۴.۵G/TDLTE بازار است؛ مودمی که در بازار با نام‌های ایرانسل TF-i60 B1 و مبین‌نت MN-6200D نیز شناخته و عرضه شده است.

مودم HA6400 به وضوح مودم قوی‌تر و بهتری نسبت به دو مودم قبلی همراه اول است؛ هم از نظر مشخصات و هم از نظر تست و کارایی!

مودم یوتل HA6400

گزارش‌های زیادی از کاربران داریم که تست‌های سرعت بسیار خوبی با این مودم روی اینترنت همراه اول و ایرانسل یا اینترنت TD LTE ایرانسل و مبین نت گرفتند. مثلا، به سرعت‌های ۷۰ الی ۸۰ مگ رسیدند و از نظر تاخیر و پینگ شرایط خوبی دارد.

این مودم برعکس دیگر مودم‌های همراه اول از رده LTE Cat 6 است تا بتواند از حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی کند. وای‌فای دو بانده AC1200 دارد و همزمان از ۳۲ کاربر پشتیبانی می‌کند.

قیمت مودم همراه اول HA6400

از دو درگاه شبکه اترنت گیگابیتی سود می‌برد؛ مجهز به پردازنده GDM7243QT ساخت شرکت GTC است؛ از باندهای فرکانسی ۱ و ۳ و ۷ و ۲۰ در شبکه FDD و ۴۰ و ۴۱ و ۴۲ و ۴۳ در شبکه TDD پشتیبانی می‌کند و قابلیت تجمیع فرکانس دارد.

مجهز به قابلیت تنظیم وی پی ان L2TP و PPTP است؛ آنتن‌هایی با قدرت ۵ تا ۷ دسی بل برای اتصال به شبکه LTE دارد و MIMO 4×۴ است.

خرید مودم همراه اول HA6400

بهترین مودم همراه اول

کدام‌یک از دستگاه‌های بالا، بهترین مودم همراه اول است؟ یوتل L443 یا HA6400 یا TF44-10 یا هیچ‌کدام؟

اگر بخواهیم از میان این سه مودم، بهترین مودم همراه اول را انتخاب کنیم؛ قطعا مودم HA6400 یک سر و گردن بهتر از دو تای دیگر است.

اما واقعیت این است که هیچ‌یک از این سه مودم سیم کارتی رومیزی، بهترین مودم ۴.۵G یا بهترین مودم ۴.۵G/TDLTE بازار ایران نیستند و ما به مراتب مودم‌های قوی‌تر و بهتری داریم؛ از جمله

مودم ۴.۵G/TDLTE آنلاک هواوی B622

مودم ۴.۵G/TDLTE آنلاک هواوی HWS33 L02

سرکام LTE2122GR

مودم ۴.۵G/TDLTE ایرانسل TF-i60 H1

مودم ۴.۵G/TDLTE ایرانسل TF-i60 G1

و چندین مودم دیگر که اگر بخواهیم فهرست کنیم؛ خیلی طولانی می‌شود.

پیشنهاد خرید مودم همراه اول

۱- در وهله نخست، پیشنهاد می‌کنیم یک مودم آنلاک ۴.۵G/TDLTE از بازار بخرید تا هم سیم کارت همراه اول و هم سیم کارت اپراتورهای دیگر را بتوانید روی آن انداخته و همیشه به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشید.

۲- حتما مودمی بگیرید که از اینترنت TDLTE پشتیبانی کند تا بتوانید ارزان‌تر به اینترنت وصل شوید.

۳- اگر اصرار دارید یکی از مودم‌های با لوگوی همراه اول را بخرید؛ سراغ مودم HA6400 بروید که با قیمت حدود ۲.۵ میلیون تومان با بسته و ارزان‌تر بدون بسته در بازار یافت می‌شود و ویژگی‌ها و مشخصات به مراتب بهتری نسبت به مودم‌های دیگر همراه اول دارد.

سوالات پر تکرار کاربران درباره بهترین مودم همراه اول

می‌توانیم مودم همراه اول را از بازار بخریم و از خود سایت MCI نگیریم؟

بله؛ هر مودم آنلاک یا مودم با لوگوی همراه اول را می‌توانید تهیه کنید و از سیم کارت همراه اول پشتیبانی می‌کنند.

اگر مودم همراه اول را بگیرم؛ بعدا می‌توانم آن را آنلاک کرده و سیم کارت ایرانسل استفاده کنم؟

بله؛ غالب مودم‌هایی که همراه اول عرضه کرده است را می‌توان به راحتی آنلاک کرد.

مودم HA5420 بهترین مودم همراه اول نیست؟

مودم HA5420 یک مودم روتر ۵G است که به طور غیر رسمی وارد بازار ایران شده ولی لوگوی همراه اول را دارد. مودم بسیار خوبی است و از اینترنت TDLTE و همه باندهای فرکانسی ایران پشتیبانی می‌کند و آنلاک است.

بهترین مودم همراه اول برای اینترنت TDLTE کدام است؟

همراه اول اینترنت TDLTE خود را به مبین‌نت سپرده است و خودش مستقیم TDLTE نمی‌دهد. اگر مودم HA6420 یا TF44-10 را بخرید؛ می‌توانید سیم کارت مبین هم روی آن‌ها بگذارید و به اینترنت TDLTE وصل شوید.

می‌توان مودم ایرانسل را هم برای همراه اول استفاده کرد؟

بله؛ اگر مودم ایرانسل را آنلاک کنید؛ سیم کارت همراه اول را پشتیبانی می‌کنند.

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫3 دیدگاه ها

    1. واقعا واسه منم سواله،چرا اصلا کسی چیزی از بسته های مودم همراه اول نمیگه،اگه مودمت همراه اول نباشه و آنلاک باشه آیا میشه با سیم کارت همراه اول بسته مودم خرید؟؟

      1. سلام دوست عزیز
        اصلا نیازی نیست مودم و سیم کارت یک برند باشند.
        شما می‌توانید برای هر مودم آنلاکی، سیم کارت همراه اول را استفاده کنید و برای این سیم کارت از همراه اول بسته اینترنت بخرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا