آموزش

چگونه مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی را با کابل شبکه به اینترنت وصل کنیم؟

لپ‌تاپ مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ از ۴ درگاه تاندربولت ۳ با پشتیبانی از USB-C برخوردار است. در واقع، بسیاری از دستگاه‌های مک‌بوک اپل چنین ویژگی دارند و در آن‌ها خبری از درگاه شبکه اترنت نیست.

حالا، تصور کنید بخواهید مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ را با کابل شبکه به مودم یا اینترنت وصل کنید. کابل شبکه سریع‌تر و پایدارتر از وای‌فای است و برای بسیاری از کاربران از جمله گیمرها، ویرایش‌گرهای ویدئو گزینه بهتری است.

اما چگونه می‌توان مک‌بوک پرو را به مودم وصل کرد؟ حالا مودم ADSL/VDSL یا مودم ۴G LTE فرقی نمی‌کند؛ هر مودم یا روتری که درگاه LAN صد مگابیتی یا هزار مگابیتی داشته باشد؛ می‌تواند اینترنت را با کابل شبکه به دستگاه دیگری منتقل کند.

درباره مک‌بوک پرو ۱۶ اینچ که دارای درگاه‌های تاندربولت ۳ است؛ سرعت تاندربولت تا ۴۰ گیگابایت بر ثانیه می‌رود و روی USB 3.1 Gen 2 سرعت به ۱۰ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

این چالش را بسیاری از کاربران دارند و گه‌گاه می‌پرسند که چگونه می‌توان چنین لپ‌تاپ‌های قدرتمندی را با کابل شبکه به مودم و روتر وصل کرد.

انواع آداپتورهای مبدل تاندربولت به اترنت

راه‌حل استفاده از یک مبدل تاندربولت به LAN یا USB-C به LAN است. در بازار مبدل‌های زیادی با قیمت و سرعت‌های گوناگون پیدا می‌شود.

خود اپل یک آداپتور Thunderbolt to Gigabit Ethernet با قیمت ۳۰ دلار دارد ولی در بازار می‌توان آداپتورهای جذاب‌تر و سریع‌تری پیدا کرد.

برای مثال، آداپتور  Akitio’s Thunder3 Dock Pro از انواع شبکه‌های اترنت، یک گیگابیت تا ۱۰ گیگابیت پشتیبانی می‌کند. یک آداپتور بسیار قوی و با کیفیت که مخصوص تبدیل پورت تاندربولت به اترنت است. قیمت این آداپتور نزدیک به ۱۶۰ دلار است.

قبلا هم در مقاله «چگونه یک درگاه شبکه اترنت به لپ‌تاپ‌ها و هیبریدی‌ها اضافه کنیم؟» چندین آداپتور برای دستگاه‌های مک‌بوک پرو و مایکروسافت سرفیس پرو معرفی کرده بودیم که اجازه می‌دهند درگاه شبکه اترنت را به هر دستگاهی اضافه کنند.

راه‌حل دیگر، استفاده از داک‌هایی با چندین درگاه است. این داک‌ها معمولا چندین درگاه USB مختلف و درگاه شبکه دارند و به راحتی می‌توانید یک درگاه تاندربولت را به چندین درگاه دیگر تبدیل کنید. یکی از این داک‌های خوب برای دستگاه‌های مک‌بوک، داک OWC به نام Thunderbolt ۳ Dock است که دارای ۱۳ درگاه از جمله یک درگاه شبکه اترنت هزار مگابیتی است.

همه این راه‌حل‌ها و آداپتورها در دسترس شما و قابل انتخاب هستند. باید ببینید کدام‌یک برای شما بهتر و سفارشی‌سازی‌تر است و آن را خریداری کنید تا بتوانید از اینترنت سریع‌تر، پایدارتر و امن‌تر بهره ببرید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا