راهنمای خرید

بهترین مبدل‌های اترنت به وای‌فای

۵ آداپتور Ethernet-to-WiFi برای افزودن وای‌فای به هر دستگاهی

دلایل زیادی وجود دارد که شما نیاز به یک آداپتور یا مبدل درگاه شبکه اترنت به وای‌فای داشته باشید.

لپ‌تاپ، کامپیوتر، کنسول بازی، تلویزیون، پخش‌کننده یا هر دستگاه دیگری دارید که فقط یک درگاه شبکه اترنت دارد و از وای‌فای پشتیبانی نمی‌کند. این ساده‌ترین دلیل برای خرید یک آداپتور اترنت به وای‌فای است.

هدف این است که یک دستگاه را به وای‌فای وصل کنیم و از طریق وای‌فای و اتصال به روتر، به اینترنت برسانیم. گاهی اوقات دستگاه قدیمی ما امکان نصب یک کارت شبکه وای‌فای یا دانگل USB را می‌دهد و کار آسان است ولی در برخی مواقع، دستگاه ما اصلا درگاه USB یا اسلات PCI ندارد و به هیچ طریقی نمی‌شود یک آداپتور وای‌فای به آن وصل کرد.

در این شرایط، تنها راه‌حل باقی مانده، خرید یک مبدل اترنت به وای‌فای است. در این مقاله می‌خواهیم ۵ آداپتور اترنت به وای‌فای معرفی کنیم که تقریبا برای هر دستگاهی قابل استفاده هستند و اجازه می‌دهند دستگاه شما به وای‌فای و اینترنت بی‌سیم وصل شود.

IOGEAR Ethernet-2-WiFi

پیش‌تر، یک مبدل اترنت به وای‌فای از شرکت IOGEAR به نام GWU627 معرفی کرده بودیم. مدل GWU637 به‌روزتر و جدیدتر از نمونه قبلی است و اکنون در بازار و سایت‌هایی مانند آمازون به راحتی قابل خریداری است.

این آداپتور بی‌سیم از یک سو به درگاه LAN دستگاه شما وصل می‌شود و از سوی دیگر به مودم روتر یا روتر بی‌سیم متصل خواهد شد تا اینترنت روی دستگاه شما به اشتراک گذاشته شود.

از استاندارد وای‌فای ۸۰۲.۱۱n با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت پشتیبانی می‌کند. به این معنی که می‌توانید مطمئن باشید به هر روتر و شبکه وای‌فای وصل می‌شود و سرعت نسبتا خوبی دارد.

از یک کلید WPS نیز بهره برده و چراغ‌های LED برای نمایش وضعیت وای‌فای، درگاه اترنت و WPS دارد. آداپتوری کوچک است و مصرف انرژی آن ۵ ولت است. از هر دو پلتفرم پی‌سی ویندوز و مک پشتیبانی می‌کند و مجهز به رمزنگاری WPA2 هست تا از این بابت هم خیال‌تان راحت باشد که یک اتصال وای‌فای مطمئن دارید.

قیمت IOGEAR Ethernet-2-WiFi Universal Wireless Adapter GWU637 در بازار ۴۷ دلار است.

NETGEAR WNCE2001 Ethernet to Wireless Adapter

شرکت نت‌گیر در سال ۲۰۱۳ یک آداپتور اترنت به وای‌فای خوب عرضه کرده است که تا مدت‌ها جزو پرفروش‌ترین محصولات این شرکت بود و البته این روزها به سختی در بازار پیدا می‌شود.

اگر بتوانید این مبدل را پیدا کنید؛ دیگر به هیچ چیز دیگری برای اتصال دستگاه‌های بدون وای‌فای به اینترنت نیاز ندارید. آداپتور WNCE2001 از وای‌فای تک بانده ۸۰۲.۱۱n روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سود می‌برد و دارای ۴ گیگابایت رم SDRAM است.

نسبت به آداپتور GWU637 شرکت IOGEAR بزرگ‌تر و نزدیک به ۶۰ گرم وزن دارد. باید به طور مستقیم به برق وصل شود و دارای یک درگاه USB 2.0 با سه چراع برای نمایش وضعیت LAN و WLAN و آداپتور است.

به کلید WPS و ریست مجهز است و سرعت انتقال اطلاعات آن ۳۰۰ مگابیت است. قیمت این آداپتور اترنت به وای‌فای ۷۴ دلار است.

VONETS VAR11N-300 Mini WiFi Router

این دستگاه جالب است. یک مینی روتر قابل حمل است که برای شما هات‌اسپات وای‌فای فراهم می‌کند ولی امکان تبدیل اترنت به وای‌فای را هم دارد. یعنی یک دستگاه چند منظوره و پرکاربرد برای سفر و مواقع ضروری می‌شود.

این دستگاه ضمن اینکه از وای‌فای ۸۰۲.۱۱n پشتیبانی می‌کند؛ قابلیت اتصال به دستگاه‌های اندرویدی، iOS، لینوکس، ویندوز و مک را دارد.

شما از یک سو می‌توانید با کابل شبکه آن را به یک مودم ۳G/4G یا مودم ADSL وصل کنید و اینترنت را به صورت هات‌اسپات داشته باشید و از سوی دیگر می‌توانید یک دستگاه دارای درگاه LAN را به آن وصل کرده و از طریق وای‌فای به اینترنت وصل کنید.

این دستگاه دارای یک کابل USB هم برای اتصال به کامپیوتر و تغذیه برق از آن است. از درگاه‌های شبکه اترنت ۱۰/۱۰۰ پشتیبانی می‌کند و سرعت وای‌فای آن حداکثر ۳۰۰ مگابیت است.

در چندین مودم روتر، تقویت‌کننده وای‌فای، بریج و اکسس‌پوینت کار می‌کند و قابل اتصال به انواع ست‌آپ‌باکس‌ها، تلویزیون‌ها و دستگاه‌های مشابه این‌ها را دارد. قیمت این مینی روتر قابل حمل ۲۴ دلار است.

همین شرکت Vonets یک مدل آداپتور اترنت به وای‌فای دیگر دو بانده AC1200 هم دارد که در صورت نیاز می‌توانید خریداری کنید.

Wired LAN to Wireless Wi-Fi Adapter

یک آداپتور چندکاره برای اتصال به کنسول‌های بازی، تلویزیون‌های هوشمند، کامپیوتر و لپ‌تاپ، پرینتر، دوربین‌های مدار بسته و هر دستگاه دیگری است که فکرش را بکنید.

دارای چندین کابل و درگاه و کانکتور برای کارهای مختلف است. بدنه اصلی یک آداپتور وای‌فای است ولی با کابل‌های مختلف می‌تواند چندین قابلیت به شما بدهد؛ از جمله مبدل اترنت به وای‌فای.

از وای‌فای ۸۰۲.۱۱n با حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و قدرت ارسال سیگنال‌ها تا ۱۰۰ متر را دارد. هر دستگاهی که دارای یک درگاه اترنت باشد؛ می‌تواند این آداپتور اترنت به وای‌فای را نصب کرده و در کمتر از چند دقیقه به وای‌فای و اینترنت وصل شود.

TP-Link RE220 AC750 WiFi Range Extender 

شاید هیچ‌گاه به این موضوع فکر نکرده باشید که بهترین مبدل اترنت به وای‌فای، دستگاه‌های اکستندر وای‌فای یا تقویت‌کننده وای‌فای هستند. هر دستگاه اکستندری که یک درگاه LAN داشته باشد؛ می‌تواند به نوعی آداپتور اترنت به وای‌فای هم باشد.

شما دستگاه خود را از طریق کابل شبکه به درگاه LAN اکستندر وصل می‌کنید و به اینترنت متصل می‌شوید. اکستندر نقش اتصال شما به وای‌فای را بازی می‌کند.

افرادی که دنبال یک مبدل کوچک نیستند و برایشان مهم است به اینترنت پرسرعت و قوی متصل شوند؛ مثلا می‌خواهند ست‌آپ‌باکس خود را به اینترنت وصل کنند و از سوی دیگر وای‌فای تقویت‌شده داشته باشند؛ می‌توانند سراغ خرید یک اکستندر وای‌فای با درگاه LAN بروند.

اکستندرهای وای‌فای زیادی در بازار هست که از قیمت ۲۰ دلار آغاز شده و گاها تا ۲۰۰ دلار بالا می‌روند ولی یکی از بهترین اکستندرهای وای‌فای دو بانده و ارزان ولی فوق‌العاده با کیفیت، مدل تی‌پی‌لینک RE220 است.

این اکستندر از سرعت AC750 و وای‌فای دوبانده ۸۰۲.۱۱ac پشتیبانی می‌کند. دارای یک درگاه ۱۰۰ مگابیتی است و ۳ آنتن داخلی دارد. یک دستگاه واقعا همه‌چیز تمام برای تقویت وای‌فای در خانه و اتصال یک دستگاه به وای‌فای و اینترنت از طریق درگاه اترنت است. قیمت این اکستندر در بازار ۴۰ دلار است؛ یعنی از آداپتورهای شرکت‌های نت‌گیر و IOGEAR هم ارزان‌تر است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا