آموزش

چگونه مشکل اتصال به اینترنت هنگام نصب ویندوز ۱۱ را رفع کنیم؟

ویندوز ۱۱ هوم در هنگام نصب به اتصال اینترنت و اکانت مایکروسافت نیاز دارد

از هفته پیش، فایل نصب ISO ویندوز ۱۱ در اینترنت منتشر شده است تا کاربرانی که دوست دارند هرچه زودتر این سیستم‌عامل را تجربه کنند؛ به علاقه خود برسند.

مایکروسافت می‌خواهد به طور رسمی، پنج‌شنبه این هفته از نسل بعدی سیستم‌عامل ویندوز خود رونمایی کند. ویندوز ۱۱ از نظر ظاهری، تم و آیکون و منوها تغییرات زیادی با ویندوز ۱۰ پیدا کرده است و البته در هسته نیز تغییراتی دارد که باید منتظر مراسم معرفی آن باشیم تا بتوانیم دقیق‌تر درباره‌اش صحبت کنیم.

اما خیلی زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد؛ مشکلات کاربران با ویندوز ۱۱ و به‌ویژه مراحل نصب آن در اینترنت خبرساز شده است. مایکروسافت در ویندوز ۱۰ می‌خواست کاربران را ناچار کند یک اکانت مایکروسافت ساخته و با آن وارد شوند. ظاهرا در ویندوز ۱۱، غول ردموند یک گام جلوتر گذاشته و شما را مجبور می‌کند علاوه بر اکانت مایکروسافت، اتصال اینترنت و وای‌فای را هم وارد کنید تا بتوانید به مرحله بعدی بروید.

کاربرانی که در حال نصب ویندوز ۱۱ بودند؛ تصور کردند با ترفندهای استفاده شده در ویندوز ۱۰ می‌توانند این مراحل را رد کنند ولی متوجه می‌شوند که این ترفندها دیگر در ویندوز ۱۱ کار نخواهند کرد.

براساس گزارش‌هایی که کاربران دادند؛ هنگام نصب ویندوز ۱۱ هوم روی ماشین‌های مجازی و سخت‌افزارهای مختلف، گزینه‌ای برای رد کردن اتصال اینترنت و اکانت مایکروسافت ندارند. کاربران گفتند که در نسخه ویندوز ۱۱ پرو چنین محدودیت‌هایی ندارند.

راه‌حل رد کردن صفحه اینترنت نصب ویندوز ۱۱

البته، مانند همیشه که وقتی یک محدودیت ایجاد می‌شود؛ سریعا راه‌حل آن هم از سوی کاربران باهوش پیدا خواهد شد؛ کاربری به نام «آدام» با نام کاربری warwagon یک راه‌حل برای دور زدن این محدودیت مایکروسافت در نصب ویندوز ۱۱ پیدا کرده است.

او می‌گوید با زدن کلیدهای میانبر ترکیبی Alt + F4 می‌توانید این مرحله را دور بزنید. وقتی این دو کلید را با هم فشار می‌دهید؛ پنجره اتصال به اینترنت بسته شده و صفحه ساخت اکانت آفلاین ظاهر خواهد شد.

هنوز مشخص نیست در نسخه نهایی ویندوز ۱۱ هوم شاهد این مشکل و محدودیت خواهیم بود یا خیر! شاید مایکروسافت ترجیح دهد در نسخه اصلی این وضعیت را تغییر دهد ولی به هر حال باید از اکنون آماده باشیم تا با مشکلات و محدودیت‌های نصب ویندوز ۱۱ دست و پنجه نرم کنیم.

مشکل دیگر هم شاید در نسخه‌های غیررسمی و کرک شده که در ایران هم زیاد پیدا می‌‌شود؛ ظاهر خواهند شد. امیدواریم که بتوانیم به تدریج، راه‌حل‌های بیشتری برای دور زدن اجبارهای مایکروسافت پیدا کنیم.

با معرفی رسمی ویندوز ۱۱ در پنج‌شنبه این هفته، متوجه خواهیم شد این صفحه وارد کردن اتصال اینترنت به طور تصادفی از بین می‌رود یا اینکه عمدا کنار گذاشته شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
neowin

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا