آموزش

آموزش روش‌های مختلف اتصال به وای‌فای در ویندوز ۱۱

وصل شدن به وای‌فای از طریق تنظیمات Quick Settings و اپلیکیشن Windows Settings

مایکروسافت ویندوز ۱۱ را به طور رسمی منتشر کرد. اکنون، بسیاری از کاربران می‌توانند جدیدترین نسخه سیستم‌عامل ویندوز را دانلود و روی پی‌سی یا لپ‌تاپ خود نصب کنند.

ویندوز ۱۱ از یک رابط کاربری و ابزارهای کاملا متفاوتی نسبت به ویندوز ۱۰ بهره می‌برد و محیط آن تا حدودی برای شما تازگی خواهد داشت. شاید مدت‌ها طول بکشد تا دوباره به رابط کاربری گرافیکی ویندوز ۱۱ عادت کنید و بدانید هر تنظیم و ابزار دقیقا کجا است و چگونه باید کارهای خود را انجام دهیم.

شبکه و وای‌فای در ویندوز ۱۱ نیز تا حدودی تغییراتی داشتند و دیگر خبری از آيکون شبکه یا وای‌فای در نوار وظیفه نیست. در ویندوز ۱۱ شاهد ورود ویژگی Quick Settings هستیم که با تنظیمات وای‌فای و شبکه/صدا و بلندگو/باتری و چند چیز دیگر ادغام شده است و در گوشه سمت راست نوار وظیفه ویندوز ۱۱ مشاهده می‌شود.

با بردن نشانگر ماوس روی هر آیکون در Quick Settings می‌توان به طور جداگانه وارد تنظیمات آن آیکون شد ولی وقتی روی یک کلید کلیک کنید؛ به طور خودکار پنجره پاپ‌آپ Quick Settings باز شده و شما به همه تنظیمات آن‌ها دسترسی پیدا خواهید کرد.

در پنجره باز شده Quick Settings می‌توانیم به اتصالات وای‌فای دسترسی داشته باشید و از این طریق به شبکه وای فای خود وصل شوید. از جمله می‌توانید در این پنجره وای‌فای ویندوز ۱۱ را فعال/غیرفعال کنید.

در این مطلب، می‌خواهیم ۲ روش اتصال به وای‌فای ویندوز ۱۱ را آموزش بدهیم. اگر ویندوز ۱۱ را نصب کردید یا قصد نصب آن را به این زودی‌ها دارید؛ حتما این آموزش ساده و سریع را دنبال کنید:

آموزش اتصال به وای‌فای ویندوز ۱۱ از طریق Quick Settings نوار وظیفه

برای اتصال به ویندوز ۱۱ از طریق نوار وظیفه و پنجره Quick Settings مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- روی یکی از آیکون‌های وای‌فای یا بلندگو یا باتری در نوار وظیفه، گوشه سمت راست کلید کنید تا پنجره Quick Settings باز شود.

۲- روی دکمه سمت راست آیکون Wi-Fi در پنجره پاپ‌آپ Quick Settings کلیک کنید:

۳- از پنجره باز شده می‌توانید روی کلید سوئیچی جلوی Wi-Fi کلیک و آن را On یا Off کنید. وقتی وای‌فای را روشن می‌کنید؛ ویندوز فهرستی از شبکه‌های وای‌فای شناسایی شده در محدوده کامپیوتر رومیزی یا لپ‌تاپ شما را نشان می‌دهد. یک شبکه وای‌فای را انتخاب و بعد رمزعبور وای‌فای را وارد کنید تا به شبکه وای‌فای وصل شوید:

۴- اگر رمزعبور وای‌فای را درست وارد کرده باشید؛ همانند تصویر زیر نشان داده می‌شود که شما به طور امنی به وای‌فای وصل شدید:

حالا می‌توانید از وای‌فای و اینترنت در ویندوز ۱۱ استفاده کنید.

آموزش اتصال به وای‌فای ویندوز ۱۱ از طریق اپلیکیشن Windows Settings

شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن Windows Settings نیز به وای‌فای وصل شوید. در ویندوز ۱۱ نیز همانند ویندوز ۱، مجموعه‌ای از ابزارها و تنظیمات در اپلیکیشن Settings جمع‌آوری شده‌اند. شما بسیاری از کارهایی که می‌خواهید در ویندوز ۱۱ انجام دهید را با استفاده از اپ Settings انجام دهید. تعریف یک کاربر جدید، تنظیمات شبکه‌های کابلی و وای‌فای، ساخت کانکشن به شبکه و بسیاری گزینه‌های دیگر در Settings در دسترس هستند.

برای اتصال به وای‌فای در ویندوز ۱۱ از طریق اپلیکیشن Settings مراحل زیر را بروید:

۱- کلیدهای Windows و i را با هم روی صفحه‌کلید فشار دهید یا وارد منوی Start شده و بعد گزینه Settings را بزنید:

۲- یک راه‌حل میانبر دیگر، استفاده از باکس جست‌وجوی (search box) در نوار وظیفه است. در این باکس عبارت Settings را تایپ و جست‌وجو کنید و روی آن در پنجره جدید باز شده کلیک کنید تا باز شود.

۳- اپلیکیشن Windows Settings مشابه شکل زیر است. حالا در این پنجره، از منوی سمت چپ روی گزینه Network & internet بزنید و بعد در پنجره بازد شده گزینه Wi-Fi را انتخاب کنید.

۴- مطمئن شوید که کلید سوئیچ وای‌فای روی On یا روشن قرار دارد. بعد روی گزینه Show available networks بزنید:

۵- ویندوز ۱۱ به شما فهرستی از شبکه‌های وای‌فای شناسایی شده را نمایش می‌دهد. وای‌فای خودتان را انتخاب و روی آن کلیک کنید تا به آن وصل شوید. باید رمزعبور وای‌فای را در کادر باز شده وارد کنید و بعد روی گزینه Connection بزنید:

حالا، کامپیوتر پی‌سی یا لپ‌تاپ شما به وای‌فای و اینترنت وصل شده است و آماده استفاده است.

ویندوز ۱۱ هنوز تنظیمات شبکه و وای‌فای کشف نشده زیادی دارد که سعی می‌کنیم به مرور همه آن‌ها را به شما آموزش دهیم تا از جدیدترین سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت هم مانند ویندوز ۱۰ لذت ببرید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا