آموزش

چگونه شبکه‌های وای‌فای ذخیره شده روی ویندوز ۱۰ را مدیریت کنیم؟

هر زمانی که شما با سیستم‌های ویندوز ۱۰ به یک شبکه وای‌فای متصل می‌شوید؛ یک کانکشن وای‌فای روی ویندوز ۱۰ ساخته شده و اطلاعات اتصال به آن شبکه را نگه‌داری می‌کند. این ویژگی ویندوز ۱۰ باعث می‌شود شما بتوانید در آینده باز هم به سراغ این شبکه‌ها بروید و آن‌ها را مدیریت کنید. 

برای مثال، می‌توانید شبکه‌های وای‌فای غیرضروری را حذف یا اتصال خودکار به شبکه وای‌فای را فعال کنید و دسترسی‌های یک وای‌فای را محدود نمایید. در این مطلب کوتاه به شما آموزش می‌دهم چگونه بتوانید شبکه‌های وای‌فای ذخیره شده روی ویندوز ۱۰ را مدیریت کنید:

ابتدا در ویندوز ۱۰ بخش Network & Internet را باز کنید. یک روش این کار کلیک روی آیکون شبکه در نوار وظیفه و بعد کلیک روی گزینه Network & Internet است. همچنین؛ می‌توانید این عبارت را در منوی استارت ویندوز ۱۰ جست‌وجو کنید. وقتی بخش تنظمیات Network & Internet باز شد؛ گزینه Wi-Fi را انتخاب کنید. 

در بخش Wi-Fi روی لینک Manage Known Networks کلیک کنید تا فهرست کامل شبکه‌های وای‌فای که با این ویندوز بدان‌ها متصل شدید را مشاهده کنید. حتما در این فهرست شبکه‌های وای‌فای یک رستوران، کافی‌شاپ، هتل و دانشگاه را در گذشته می‌بینید. 

می‌توانید در این صفحه یک شبکه وای‌فای را به طور دستی وارد کنید تا از این به بعد ویندوز ۱۰ آن را به طور خودکار شناسایی و متصل شود. روی Add a New Network کلیک کنید و از پنجره باز شده نام شبکه، نوع رمزنگاری و نوع اتصال و غیره را تعریف کنید.

اگر روی هریک از این شبکه‌ها کلیک کنید؛ دو گزینه پیش‌روی شما ظاهر می‌شود:

گزینه Properties به شما امکان تنظیم اتصال خودکار یا دستی به یک شبکه وای‌فای در صورتی که باز شناسایی شود را می‌دهد. به علاوه، می‌توانید با گزینه metered connection استفاده از وای‌فای را برای این شبکه محدود کنید. مثلا وقتی به این شبکه متصل می‌شوید؛ دیگر ویندوز ۱۰ به طور خودکار به‌روزرسانی نمی‌شود یا برنامه‌های ویندوز نمی‌توانند به‌روزرسانی شوند و از سرعت و حجم اینترنت کاسته نمی‌شود. 

اگر گزینه Forget را انتخاب کنید؛ این شبکه وای‌فای به طور خودکار پاک می‌شود و دیگر به اطلاعات آن دسترسی نخواهید داشت. 

اکنون؛ می‌توانید هر زمان که نیاز بود؛ در ویندوز ۱۰ شبکه‌های وای‌فای خود را مدیریت و تنظیم کنید. 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا