آموزش

چگونه پسورد وای فای را در چند ثانیه به اشتراک بگذاریم

بدون نیاز به ساختن کیو آر کد و با استفاده از قابلیت Share Wi-Fi

دوران خواندن حرف به حرف پسورد وای فای برای اعضای خانواده یا دوستان گذشته است. امروزه، می‌توانید تنها با چند لمس گوشی، پسورد وای فای را از طریق کد QR یا Nearby Share به اشتراک بگذارید.

اشتراک پسورد وای فای در اندرویدهای مختلف

با شروع عرضه اندروید ۱۰، تنظیمات وای فای تغییرات و اصلاحات بزرگی داشتند و گزینه‌های جدید برای اشتراک پسورد وای فای در دسترس کاربران قرار گرفت.

آن نسخه از اندروید، ویژگی فوق‌العاده مفیدی به نام Easy Connect داشت که باعث تولید کدهای کیو آر از پسورد وای فای می‌شد و کاربران با یک اسکن ساده QR کد می‌توانستند رمز وای فای را ببینند.

در ادامه، اندروید ۱۲ با قابلیت Nearby Share عرضه شد تا علاوه بر ویژگی Easy Connect، اگر کاربران اندرویدی دیگر روی گوشی خود ویژگی Nearby Share روشن دارند؛ رمز وای فای برای آن‌ها منتقل شود.

اما اندروید ۱۴ که اخیرا منتشر شده، باز هم گوگل قابلیت جدیدی برای اشتراک گذاری پسورد وای فای اضافه کرده است. اکنون، در بخش Internet Quick Settings، کلید «Share Wi-Fi» را می‌بینیم.

این گزینه، مراحل اضافی اشتراک گذاری پسورد وای فای در Settings اندروید را حذف کرده است و دادن رمز وای فای به دیگران را بسیار ساده‌تر می‌کند.

این روش بسیار راحت‌تر از روش‌های سنتی دادن پسورد وای فای به دیگران است که مستلزم گفتن حروف بزرگ و کوچگ، خواندن علامت‌ها و اعداد بود.

هنگامی که می‌خواهید چندین دستگاه را به شبکه بی‌سیم وصل کنید؛ صرفه‌جویی زیادی در زمان صورت گرفته و هر دستگاهی که دارای دوربین است؛ از جمله آیفون می‌تواند سریعا به وای فای وصل شود.

آموزش اشتراک پسورد وای فای در اندروید

برای اشتراک‌گذاری رمز وای فای با هر دستگاه دیگری، ابتدا باید به آن دستگاه و رمز وای فای دسترسی داشته باشید. مشاهده رمز وای فای در اندروید لازمه اشتراک‌گذاری آن است.

وای‌فای‌هایی که به آن‌ها قبلا متصل شدید و وای فای فعلی که گوشی اندرویدی به آن وصل است؛ رمز وای فای را ذخیره شده دارند و گزینه اشتراک‌گذاری پسورد را در اختیارتان قرار می‌دهند.

روی گوشی‌های مختلف، روش اشتراک پسورد وای فای کمی متغیر است ولی به صورت کلی شبیه روشی است که ما در زیر روی گوشی گوگل پیکسل انجام می‌دهیم.

از طریق کاشی Internet Quick Settings

۱- در گوشی اندرویدی که می‌خواهید پسورد وای فای را به دیگران بدهد؛ صفحه را از بالا به پایین سوایپ کنید تا Quick Settings ظاهر شود.

۲- روی Internet بزنید.

۳- گزینه Share Wi-Fi را لمس کنید.

۴- کد کیو آر نمایش داده شده را توسط دستگاه‌های دیگر اسکن کنید (با برنامه WiFi QrCode Password scanner یا هر دستگاه اسکنر QR Code)

یا گزینه Nearby را لمس کنید تا از روش Quick Share استفاده شود.

آموزش اشتراک پسورد وای فای

نکته مهم: این روش فقط برای اشتراک‌گذاری پسورد وای فای شبکه فعلی است که به آن وصل هستید. برای اشتراک‌گذاری رمز وای فای‌های دیگر، باید روش زیر را استفاده کنید.

اشتراک پسورد وای فای روی گوشی پیکسل

۱- اپ settings را باز کنید.

۲- گزینه Network & internet را بزنید.

۳- گزینه Internet را لمس کنید. همچنین، شما می‌توانید از طریقInternet Quick Setting نیز به شبکه‌های ذخیره شده، دسترسی پیدا کنید.

۴- شبکه وای فای که می‌خواهید رمز آن را به اشتراک بگذارید؛ انتخاب کنید؛ چه وای فای فعلی که به آن وصل هستید و چه وای فای دیگری.

۵- روی Share بزنید.

۶- کیو آر کد نمایش داده شده را توسط دستگاه دیگری اسکن کنید یا روی Nearby بزنید و از طریق قابلیت Quick Share، رمز وای فای را برای دیگری بفرستید.

اشتراک رمز وای فای

هنگامی که رمز وای فای را با دستگاه دیگری به اشتراک گذاشتید؛ دستگاه گیرنده می‌تواند فورا به وای فای وصل شود.

تمام این مراحل در کمتر از چند ثانیه اتفاق می‌افتد و ساده‌ترین روش برای اشتراک پسورد وای فای در اندروید است.

اگر به وای فای های زیادی وصل می‌شوید و به خاطر سپردن رمز آن‌ها برایتان سخت است؛ می‌توانید از اپ‌هایی مانند WIFI Password Manager استفاده کنید که سریعا رمز هر وای فای را یادآوری می‌کنند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا