آموزش

چگونه رمزعبور وای‌فای آیفون را به اندروید منتقل کنیم؟

ترفندی برای فاش نکردن رمزعبور وای‌فای

شما می‌توانید رمزعبور وای‌فای خود روی آیفون را با دیگران به اشتراک بگذارید. این ترفند برای زمانی مناسب است که می‌خواهید رمزعبور وای‌فای خود را به دیگران بدهید ولی آن را فراموش کردید.

این روزها دیگر نیاز نیست رمزعبور وای‌فای را به حافظه بسپارید یا روز یک تکه کاغذ نوشته و در جیب‌تان داشته باشید. روش‌های زیادی برای اشتراک‌گذاری رمزعبور وای‌فای بین دستگاه‌های مختلف وجود دارد؛ مانند اشتراک‌گذاری رمزعبور وای‌فای با کدهای کیو آر کد یا اشتراک‌گذاری رمزعبور وای‌فای اندروید با Nearby Share که کار را بسیار آسان کرده است.

در این مطلب می‌خواهیم سراغ ترفند جالب‌تری برویم و آن اشتراک‌گذاری رمزعبور وای‌فای روی آیفون با یک دستگاه اندرویدی است. یک ترفند بسیار ساده و روشی عالی برای اینکه رمزعبور شما فاش نشود.

آموزش اشتراک رمزعبور وای‌فای از آیفون به اندروید

آیفون به خاطر حریم خصوصی سخت‌گیرانه‌اش در زمان اشتراک‌گذاری رمزعبور وای‌فای، اجازه نمی‌دهد به راحتی رمزعبور را با یک دستگاه اندرویدی به اشتراک بگذارید.

پس، نیاز به یک اپلیکیشن شخص ثالث برای ساخت کیو آر کد داریم. بعد، به سادگی می‌توانید رمزعبور وای‌فای کید آر کد را با دستگاه اندرویدی به اشتراک بگذاریم. مراحل کار به شرح زیر است:

۱- اپلیکیشن رایگان Qrafter را از اپ‌استور دانلود کنید.

۲- پس از اینکه اپلیکیشن Qrafter را نصب کردید؛ آن را اجرا کرده و روی کلید Create ضربه بزنید.

۳- گزینه Wi-Fi Network را انتخاب کنید.

۴- نام شبکه وای‌فای (Wi-Fi SSID) و رمزعبور را وارد کنید. شما در این مرحله باید رمزعبور وای‌فای را به یاد داشته باشید.

۵- روی گزینه Preview Content بزنید. در اینجا تصویری از یک کیو آر کد مشاهده می‌کنید.

۶- در نهایت، روی کلید Create بزنید تا کد Wi-Fi QR شما آماده باشد.

اکنون، می‌توانید این کد QR را در بخش گالری عکس آیفون خود ذخیره کنید و هنگامی که نیاز به اشتراک‌گذاری رمزعبور وای‌فای دارید؛ آن را نشان دهید.

در سمت دستگاه‌های اندرویدی، کار آسان‌تر است. به سادگی برنامه دوربین گوشی را باز کنید و آن را به سمت کد QR بگیرید. می‌توانید از اپلیکیشن‌های کیو آر کد هم استفاده کنید. شبکه وای‌فای در منظره‌یاب دوربین دستگاه اندرویدی ظاهر می‌شود. حالا، به سادگی برای اتصال خودکار به وای‌فای باید روی آن ضربه بزنید.

آیا اپلیکیشن‌های شخص ثالث QR امن هستند؟

به گفته سازندگان اپلیکیشن Qrafter، این برنامه برای ساخت کیو آر کد بسیار امن و مطمئن است. این برنامه از استاندارد رمزنگاری AES 256 استفاده می‌کند که یک استاندارد صنعتی و شناخته شده برای رمزنگاری است و کسی نمی‌تواند آن را بشکند.

این ترفند را می‌توانید برای دستگاه‌های دیگر هم استفاده کنید. رمزعبور وای‌فای خود را به شکل یک کیو آر کد درآورده و راحت به دیگران نشان دهید تا با اسکن آن به طور خودکار به وای‌فای وصل شوند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
idownloadblog

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا