آموزش

چگونه یک درگاه اترنت به لپ‌تاپ مک‌بوک پرو اضافه کنیم؟

مدت‌ها است که اپل درگاه شبکه اترنت را از روی لپ‌تاپ‌های مک‌بوک‌ پرو خود حذف کرده است.

نبود درگاه اترنت یک مشکل اساسی برای برخی از کاربران است و آن‌ها مدت‌ها به دنبال راه‌حل جایگزین بودند.

با افزوده شدن درگاه‌های USB-C و Thunderbolt 3 به مک‌بوک پروها در سال ۲۰۱۶ُ، افزودن درگاه اترنت به این لپ‌تاپ‌ها ساده‌تر شد. 

از آن زمان، شرکت‌های ثالث ده‌ها مدل آداپتور USB-C و Thunderbolt 3 به اترنت (RJ45) روانه بازار کردند تا کاربران این دستگاه‌ها بتوانند از یک درگاه شبکه پر سرعت بهره ببرند.

در ابتدا، نیاز داریم یک آداپتور USB-C-to-Ethernet تهیه کنیم. برای نمونه، آداپتورهای شرکت Anker بسیار معروف هستند. 

خود ما روی سایت شبکه‌چی چندین مدل آداپتور شرکت Aukey را معرفی کردیم که علاوه بر درگاه اترنت، چندین درگاه دیگر هم در اختیار شما قرار می‌دهند.

اگر بخواهید به اترنت ۱۰ گیگابیت روی مک‌بوک پرو دسترسی داشته باشید؛ می‌توانید آداپتور Thunderbolt ۳ ۱۰G Ethernet Adapter شرکت OWC را خریداری کنید.

به هر حال، مدل‌های مختلفی از این نوع آداپتورها در بازار هست که باید براساس نیاز خود، یک مدل را انتخاب کنید.

آداپتورهایی برای تمام مک‌بوک‌ها

پس از خرید آداپتور USB-C-to-Ethernet، یک سر دارای درگاه USB را به درگاه USB-C مک‌بوک پرو متصل می‌کنید. سر دیگر این مبدل دارای یک جک RJ45 است. سر کابل شبکه شما باید به این جک متصل شود.

غالب اوقات این آداپتورها به طور خودکار توسط مک‌بوک پرو یا سیستم‌عامل مک او اس شناسایی می‌شوند و نیازی به نصب درایور ندارید. اما بهتر است برای بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌های این آداپتور خودتان درایور آداپتور خریداری شده را از اینترنت جست‌وجو و دانلود کنید.

معمولا درایوهای ضروری هر آداپتوری روی سایت شرکت سازنده آن یافت می‌شود مثلا، درایورهای آداپتور Anker را باید از این سایت دریافت کنید.

وقتی آداپتور توسط مک‌بوک پرو شناسایی شود و درایو آن هم نصب گردد؛ دیگر کار شما تمام شده است و می‌توانید از قابلیت‌های شبکه روی این لپ‌تاپ‌های اپل لذت ببرید.

گفتنی است آداپتورهای ساده USB-C-to-Ethernet برای تمام لپ‌تاپ‌های مک‌بوک اپل و حتی لپ‌تاپ‌های دیگر فاقد درگاه اترنت قابل استفاده هستند و شما محدودیتی ندارید.

اینکه یک مبدل USB-C-to-Ethernet یا Thunderbolt 3-to-Ethernet خریداری کنید؛ کاملا بستگی به مدل لپ‌تاپ شما و استفاده از درگاه‌های آن دارد. 

مدل‌های مک‌بوک ۱۳ اینچی که دارای دو درگاه Thunderbolt 3/USB-C هستند؛ باید یکی را به اترنت اختصاص دهید و از دیگری برای مصارف بعدی استفاده شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا