گجت

آداپتورهای USB-C به اترنت یک گیگابیت برای آخرین نسل مک‌بوک‌پروهای اپل

یکی از مشکلات کاربران لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پروی اپل؛ نداشتن درگاه شبکه اترنت و به اندازه کافی درگاه USB است.

بیشتر کاربران این دستگاه‌ها ترجیح می‌دهند از طریق وای‌فای به شبکه و اینترنت متصل شوند اما در بسیاری از موقعیت‌ها یا نیازها باید یک کابل شبکه را به مک‌بوک‌ پرو متصل کرد. بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند در خانه از یک اتصال پرسرعت کابلی نسبت به وای‌فای استفاده کنند. 

این کاربران اگر به یک درگاه اترنت دسترسی داشته باشند؛ لپ‌تاپ مک‌بوک پرو را به طور مستقیم به روتر بی‌سیم یا مودم روتر متصل کرده و از سرعت اینترنت بیشتری استفاده می‌کنند.

اینترنت امن و پرسرعت روی مک‌بوک پرو

راه‌کار حل این مشکل، استفاده از آداپتورها و مبدل‌های USB-C به Ethernet است. شرکت‌های زیادی چنین آداپتورهایی را وارد بازار کردند اما محصولات شرکت Aukey هم تنوع بیشتری دارند و هم کارایی و ویژگی‌های بهتری در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

شرکت Aukey چندین مدل آداپتور USB-C به اترنت دارد. یک مدل فقط درگاه RJ45 شبکه را به دست می‌دهد و مدل‌های دیگر دارای درگاه‌های USB 3.0 یا HDMI هم هستند. هر کاربری براساس نیاز خود می‌تواند یکی از مدل‌های این شرکت را انتخاب و خریداری کند.

با استفاده از این آداپتورهای کوچک و قابل حمل، به راحتی می‌توان لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پروی جدید را به یک شبکه کابلی با سرعت‌های صد مگابیت و هزار مگابیت متصل کرد. 

این آداپتورها به صورت پلاگ اند پلی هستند و به محض اتصال به مک‌بوک پرو، شناسایی و نصب می‌شوند. نیازی نیست کاربران کار خاصی انجام دهند یا در هر بار استفاده به سراغ انجام تنظیماتی بروند.

کافی است این آداپتورها را به مک‌بوک‌ پرو زده و بعد کابل شبکه را به درگاه RJ45 متصل کرده تا بالاترین سرعت دسترسی به دیتا و اینترنت را در شبکه روی یک سیستم پرقدرت تجربه کنید.

آداپتورهای مدل‌های جدید این شرکت به درگاه‌های یک گیگابیتی مجهز هستند و از این بابت هم نگرانی ندارید. این آداپتورها را می‌توانید برای سیستم‌ها و لپ‌تاپ‌های دیگر هم استفاده کنید.

مدل USB-C به Ethernet این شرکت ۱۴ دلار قیمت دارد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا