آموزش

چگونه از اسکرین تایم اندروید استفاده کنیم؟

امروزه چقدر به صفحه‌نمایش گوشی‌تان خیره شده‌اید؟

این روز‌ها همه ما یک گوشی هوشمند متصل به اینترنت همراه خود داریم که ما را با سیل اخبار و اطلاعات محاصره می‌کند، اما این موضوع همیشه چیز خوبی نیست. استفاده زیاد علاوه بر اینکه زمان زیادی از روز شما را تلف می‌کند، می‌تواند مشکلات روحی زیادی نیز به همراه داشته باشد. ممکن است نگران این باشید که چقدر زمان صرف تلفن خود می‌کنید. خوشبختانه، دستگاه‌‌های اندرویدی دارای ابزار مفیدی هستند که به شما امکان می‌‌دهد اسکرین تایم اندروید خود را کنترل کنید.

دستگاه‌‌های اندرویدی، از جمله گوشی‌‌های گلکسی سامسونگ، مجموع‌های از ابزار‌ها به نام « Digital Wellbeing» یا سلامت دیجیتال دارند. این قسمت برای دیدن جزئیات دقیق نحوه استفاده از تلفن است. می‌‌توانید ببینید از کدام برنامه‌‌ها بیشتر استفاده می‌‌کنید و چه مدت به صفحه خیره شد‌ه‌اید، در اینجا نحوه انجام این کار را توضیح می‌دهیم

نحوه بررسی اسکرین تایم اندروید سامسونگ گلکسی

در گوشی سامسونگ گلکسی، ابتدا یک بار انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید تا تنظیمات سریع ظاهر شود. روی نماد چرخ دنده ضربه بزنید.

تنظیمات سامسونگ

به پایین بروید و « Digital Wellbeing and Parental Controls» را انتخاب کنید.

انتخاب کنترل دیجیتال

در صورت درخواست به بخش « Digital Wellbeing» بروید، سپس روی نماد نمودار در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

تنظیمات نمایش اسکرین تایم اندروید

نمودار میله‌ای می‌‌بینید که زمان صفحه نمایش شما را برای هر روز هفته نشان می‌‌دهد. همچنین می‌توانید در زیر نمودار ببینید از کدام برنامه‌ها بیشتر استفاده کرده اید.

زمان استفاده از صفحه نمایش

نحوه بررسی اسکرین تایم اندروید در گوشی گوگل پیکسل

اگر از تلفن گوگل پیکسل استفاده می‌‌کنید، ابتدا دوبار انگشت خود را از بالای صفحه به پایین بکشید تا منوی کامل تنظیمات سریع ظاهر شود، سپس روی نماد چرخ‌دنده ضربه بزنید.

بررسی اسکرین تایم اندروید در گوشی گوگل پیکسل

به پایین بروید و « Digital Wellbeing and Parental Controls» را انتخاب کنید.

تنظیمات گوگل پیکسل

نمودار دایره ای در بالا زمان صفحه نمایش شما را برای روز جاری نشان می‌دهد. استفاده از برنامه با رنگ‌های اطراف دایره نشان داده شده است. برای مشاهده اطلاعات بیشتر، روی مرکز دایره ضربه بزنید.

نمودار دایره ای اطلاعات

نمودار میله ای زمان صفحه نمایش شما را در هفته نشان می‌دهد. شما به راحتی می‌توانید میزان مصرف خود را در مقایسه با روز‌های دیگر مقایسه کنید. برنامه‌های پر استفاده شما در زیر نمودار فهرست شده اند.

فهرست برنامه ها

اسکرین تایم اندروید یکی از مواردی است که می‌تواند برای مردم شگفت انگیز باشد. شاید فکر نکنید که زیاد از گوشی خود استفاده می‌کنید، اما زمان صفحه نمایش می‌تواند داستان متفاوتی را بیان کند.

اگر متوجه شدید که برنامه‌‌های خاصی تمام وقت شما را می‌‌خورند، محدودیت‌‌های استفاده نیز می‌‌تواند کمک کند. به این ترتیب می‌توانید برنامه‌های وقتگیر را شناسایی و برای مدیریت آن‌ها چاره اندیشی کنید.

بیشتر بخوانید:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

فاطمه کاظمی

دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک بیوسیستم؛ متولد شیراز که البته در حال حاضر تهران ساکن هستم. از سال ۹۶ در زمینه تولید محتوا فعالیت دارم و تنها به دلیل علاقه شخصی بخشی از زمانم رو به این کار اختصاص می‌دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا