اخبار ایران

یوتل اولین مودم ۵G ایرانی را تولید کرد

امروز و در حاشیه مراسم چهاردهمین سالگرد راه‌اندازی ایرانسل، خبر تولید اولین مودم ۵G خانگی ایرانی توسط برند یوتل منتشر شد.

مدتی پیش، وزیر ارتباطات خبر تولید مودم ۵G ایرانی توسط چند شرکت داخلی را اعلام کرد و از طرح این وزارت‌خانه برای ارائه سرویس اینترنت ۵G به صورت FWA رونمایی کرد.

همین‌طور، ستار هاشمی، معاون وزیر ارتباطات از تولید انبوه مودم ۵G ایرانی تا پیش از پایان سال خبر داد.

حالا، امروز آقای هاشمی به خبرنگاران گفت اولین نمونه‌ مودم خانگی ۵G در داخل کشور تولید شده است و اپراتورهای موبایل هم مودم جدید را تأیید کرده‌اند.

صادقی، مدیر فروش شرکت ارگ جدید بم که تولیدکننده مودم‌های ایرانی با برند یوتل است؛ ضمن تایید خبر معاون وزیر ارتباطات؛ اعلام کرد اولین مودم ۵G خانگی با برند یوتل تولید شده و برخی تست‌های اولیه را هم توسط اپراتورها گذرانده است.

البته، هنوز این مودم به تولید انبوه نرسیده است و باید یک سری آزمایش‌ها و تاییدیه‌های دیگر را دریافت کند. صادقی، ابزار امیدواری کرده است که حداکثر تا دو ماه دیگر خط تولید انبوه این مودم راه‌اندازی شود و شاهد عرضه این محصول به بازار و مشتری باشند.

مدیرعامل ایرانسل هم امروز در چهاردهمین سالروز ایرانسل گفت تا کنون دو‌ نسخه مودم‌ ۵G خانگی توسط شرکت‌های ایرانی تولید شده و عرضه‌ی ‌آن‌ها متناسب با توسعه‌ شبکه ۵G در کشور انجام خواهد شد.

هنوز درباره مشخصات این مودم ۵G یا قیمت و نحوه عرضه آن در بازار اطلاعاتی داده نشده است ولی قطعا ابتدا توسط اپراتورها به مشتریان داده خواهد شد.

امروز، ایرانسل هم از راه‌اندازی اینترنت ۵G در دو نقطه تهران تا دو هفته دیگر خبر داد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا