اخبار ایران

احتمالا سه ماه دیگر تمام جهان زیر پوشش اینترنت استارلینک است

برای ارائه اینترنت استارلینک در هر کشوری باید مجوزهای لازم از اپراتوری کسب شوند

شرکت اسپیس‌ایکس به سرعت در حال پرتاب ماهواره‌های اینترنتی به مدار زمین است تا پوشش‌دهی اینترنت استارلینک بیشتر شود. این شرکت هوافضا، در ماه‌های گذشته تعداد ماهواره‌های دیگری نیز به آسمان پرتاب کرد تا نواحی جدیدی از زمین زیر پوشش سرویس‌های اینترنت ماهواره‌ای این شرکت برود.

اکنون، اخبار رسیده از اینترنت استارلینک نشان می‌دهد شاید تا سه ماه دیگر، یعنی ماه سپتامبر (شهریور یا مهرماه) کل دنیا را زیر پوشش خود ببرد.

«گوئین شاتول»، مدیر ارشد اسپیس‌ایکس می‌گوید تا کنون ۱۸۰۰ ماهواره در فضا مستقر شدند و زمانی که همه آن‌ها وارد مدار عملیاتی شوند؛ می‌توان گفت پوشش کامل و پایداری از زمین داشته باشند. او حدس زد در ماه سپتامبر این پوشش سراسری جهان به دست آید.

اما پوشش‌دهی همه کشورهای جهان به معنای ارائه سرویس در همه این کشورها نیست. مدیر ارشد اسپیس‌ایکس در این باره توضیح داده است که برای ارائه سرویس اینترنت استارلینک در هر کشور نیاز به کسب مجوزهای لازم دارند:

«ما به دنبال کارهای رگولاتوری در هر کشور می‌رویم و از آن‌ها برای ارائه سرویس‌های ارتباطی مجوز می‌گیریم.»

در نهایت، اسپیس‌ایکس می‌خواهد ۱۲ هزار ماهواره اینترنتی به مدار زمین بفرستد؛ پروژه‌ای که نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

مدیر ارشد اسپیس‌ایکس گزارش داد که فعلا سرویس اینترنت استارلینک در حالت بتا قرار داشته و در ۱۱ کشور ارائه می‌شود. ماه گذشته میلادی مدیرعامل اسپیس ایکس، ایلان ماسک اعلام کرد که این شبکه ارتباطی پیش از ۵۰۰ هزار سفارش دریافت کرده است. اسپیس ایکس برنامه‌های زیادی برای استارلینک دارد و برای مثال می‌خواهد آن را در اختیار مسافران هواپیماها قرار دهد.

نزدیک به یک ماه پیش اعلام شد کشور ایران هم زیر پوشش ماهواره‌های استارلینک رفته است.

در حالی شرکت اسپیس‌ایکس به سرعت دارد پروژه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را پیش می‌برد که رقیبان تازه‌ای در بازار مانند «کویپر» آمازون یا وان‌وب می‌بیند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا