اخبار ایران

به سه دهک پایین جامعه اینترنت رایگان داده شد

بسته اینترنت ۴ ماهه و دائمی برای یارانه‌بگیران ۴۰۰ هزار تومانی

سرانجام پس از سه ماه انتظار کشیدن برای تحقق وعده اینترنت رایگان وزیر ارتباطات، عیسی زارع‌پور امروز به خبرنگاران از تخصیص اینترنت رایگان به سه دهک پایین جامعه خبر داد.

وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران گفت به یارانه‌بگیرانی که یارانه ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند؛ یک بسته اینترنت ۴ ماهه و دائمی اختصاص یافته است که از طریق درگاه ملی خدمات دولت می‌توانند آن را فعال و دریافت کنند.

زارع‌پور به طور کامل توضیح ندادند منظور از «بسته ۴ ماهه دائمی» چیست و آیا منظورشان اینترنت نامحدود است یا اینکه این بسته قابل تمدید خودکار است؟

در اواخر فروردین ماه و با گران شدن اینترنت ثابت و حذف بسته‌های پرطرفدار اینترنت موبایل، وزیر ارتباطات خبر از ارائه اینترنت رایگان به اقشار کم درآمد جامعه داد. در آن زمان صحبت از بسته‌های ۲ گیگابایت ماهیانه بود ولی اکنون بسته ۴ ماهه به یارانه‌بگیران ۴۰۰ هزار تومان اختصاص پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: برای خرید اینترنت TD-LTE حداقل باید چقدر هزینه کنیم؟

یکی دیگر از ابهامات این طرح، فعال‌سازی بسته اینترنت رایگان ۴ ماهه برای کدام شماره‌های موبایل و اعضای خانواده است؟ آیا برای همه اعضای خانواده یک بسته ۴ ماهه فعال می‌شود یا مثلا فقط برای شماره موبایل سرگروه خانواده؟

وزیر ارتباطات در گفت‌وگوی خود اشاره کردند که خانواده‌ها باید به سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس https://my.gov.ir مراجعه کنند و یک شماره تلفن ثبت کنند و مهم نیست از کدام اپراتور است تا از امروز (چهارشنبه ۱۵ تیرماه) این بسته رایگان برایشان فعال شود.

احتمالا در روزهای آینده، جزئیات بیشتری از طرح اینترنت رایگان دولت برای اقشار پایین جامعه منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آموزش ۶ روش خرید اینترنت مخابرات، بسته، ترافیک و مشاهده باقیمانده اینترنت

وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران گفت اگر کاربری با کندی اینترنت روبرو است و احساس می‌کند مشکلی در این زمینه وجود دارد؛ با سامانه ۱۹۵ تماس بگیرد و گزارش کند تا ما حتما بررسی کنیم.

زارع‌پور گفت اخیرا یک کندی اینترنت در شب‌های گذشته داشتیم که برطرف شده است اما ما آماده هستیم که گزارش‌های مردمی را دریافت و رسیدگی کنیم.

بسیاری از کارشناسان، ارائه اینترنت رایگان به اقشاری از جامعه را کمک حال آن‌ها نمی‌دانند و آن را تبعیض‌آمیز می‌خوانند.

شما با تخصیص اینترنت رایگان به سه دهک پایین جامعه موافق هستید؟ فکر می‌کنید این طرح می‌تواند مشکلی از مصرف اینترنت این افراد حل کند؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا