راهنمای خرید

برای خرید اینترنت TD-LTE حداقل باید چقدر هزینه کنیم؟

راهنمای خرید سرویس اینترنت تی دی ال تی ای در سال ۱۴۰۱

اینترنت TD-LTE چند مزیت بزرگ دارد و در سال ۱۴۰۱ به طور ویژه‌ای دارد به انتخاب نخست کاربران خانگی و اداری تبدیل می‌شود. نسبت به اینترنت موبایل ارزان‌تر است؛ نسبت به اینترنت ADSL در دسترس‌تر و نصب و راه‌اندازی آن ساده‌تر و سریع‌تر است؛ نسبت به اینترنت ثابت در ایران سریع‌تر است؛ نیازی به خط تلفن و ثبت‌نام در مخابرات و کابل‌کشی ندارد و قابل جابه‌جایی است.

اگرچه TD-LTE یک اینترنت بدون کابل و خط تلفن است و برای استفاده از آن نیاز به سیم‌کارت دارید ولی برخلاف تصور غالب کاربران، یک اینترنت ثابت محسوب می‌شود نه اینترنت همراه و موبایل!

شما باید در یک جای ثابت باشید تا بتوانید از اینترنت TD-LTE سود ببرید. به همین دلیل، برای استفاده در خانه، دفتر کار، شرکت‌های نوپا و استارت‌آپی جذاب است.

قیمت بسته‌های اینترنت TD-LTE بسیار ارزان‌تر از اینترنت ۴G LTE است و عموما سرویس‌دهنده‌ها، بسته‌های بلندمدت و پرحجم ارائه می‌دهند تا برای دانلود، وب‌گردی‌های طولانی، استریم ویدئو، بازی آنلاین و مصرف زیاد اینترنت مناسب باشد.

پیش‌تر، سرعت اینترنت TD-LTE حداکثر ۴۰ مگابیت بود اما اکنون غالب سرویس‌دهنده‌ها، سرعت را تا ۸۰ مگابیت باز گذاشتند و کاربر می‌تواند واقعا یک اینترنت پرسرعت ثابت را تجربه کند.

اما اکر یک کاربری باشید که بخواهید تازه سراغ اینترنت TD-LTE بروید؛ حداقل باید چقدر هزینه کنید؟ کدام سرویس شرکت‌ها ارزان‌تر است؟

در بازار، ایرانسل، مبین‌نت، زی‌تل، پیشگامان، تک‌نت، مبناتلکام، آسیاتک، ماهان‌نت و چندین شرکت دیگر ارائه‌دهنده سرویس اینترنت تی دی ال تی ای هستند.

ایرانسل و مبین‌نت، اپراتورهای مادر در TD-LTE هستند؛ زی‌تل یک سرویس اینترنت نامحدود با مودم بیرونی در محدوده تهران و کرج ارائه می‌دهد و شرکت‌های دیگر غالبا ریسلرهای TD-LTE هستند ولی آفرها و تخفیف‌های خوبی روی بسته‌ها و مودم‌های خود داده و باعث جذب مخاطب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: قبل از اینکه اینترنت TD-LTE بخرید؛ این ۵ نکته مهم را بدانید!

گرچه مودم TD-LTE بیشتر شرکت‌ها مشابه است ولی قیمت بسته‌های اینترنت و سرویس‌هایی که ارائه می‌دهند؛ متفاوت می‌شود. عمده هزینه اینترنت TD-LTE برای خرید مودم آن است و بسته‌ها ارزان هستند.

در ادامه، با هم نگاهی به هزینه‌های سرویس‌ها و مودم‌های شرکت‌های مختلف می‌اندازیم:

هزینه اینترنت TD-LTE ایرانسل: حداقل ۲ میلیون تومان

در سایت ایرانسل فقط دو مودم هواوی E5785-330 و هواوی B622-335 با سیم‌کارت TD-LTE ارائه می‌شوند که به ترتیب ۴ میلیون تومان و ۳.۸ میلیون تومان با بسته اینترنت سه ماهه ۲۴ گیگابایت هزینه دارند.

هزینه خرید اینترنت tdlte

اما شما می‌توانید در بازار، مودم TD-LTE ایرانسل ارزان‌تر هم پیدا کنید و لزوما نباید یکی از این دو مودم را با قیمت گران بخرید. مثلا، مودم TF-i60 G1 ایرانسل با سیم‌کارت و ۳۰۰ گیگابایت اینترنت ۶ ماهه به قیمت ۲/۵۲۰/۰۰۰ تومان فروخته می‌شود. همین مودم و با ۴۰ گیگابایت اینترنت همراه با قیمت ۲ میلیون تومان نیز فروخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بسته اینترنت TD-LTE ایرانسل در سال ۱۴۰۱

اگر مودمی مانند GP-2101 Plus ایرانسل را با سیم‌کارت TD-LTE بخواهید؛ باید ۲.۷ میلیون تومان هزینه کنید و مودم‌های دیگر نیز به مراتب گران‌تر هستند. در واقع، ایرانسل به خاطر برند و شهرتش، مودم‌های گران‌تری دارد.

هزینه اینترنت TD-LTE مبین‌نت: حداقل ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

مبین نت سه طرح ورود برای کاربران جدید اینترنت TD-LTE دارد. طرح سه ماهه ۵۰ گیگابایت آن با مودم AG3100 پای شما ۱/۲۶۹/۰۰۰ تومان تمام می‌شود.

هزینه خرید اینترنت tdlte

می‌توانید طرح‌های ۶ ماهه یا یک ساله را انتخاب کنید که گران‌تر شده و به ترتیب با ۱۰۰ گیگابایت و ۲۰۰ گیگابایت حجم هزینه‌ای ۱/۳۶۹/۰۰۰ تومان و ۱/۵۶۹/۰۰۰ تومان دارند.

هزینه خرید اینترنت tdlte

در طرح‌های ورودی پرو مبین نت می‌توانید مودم هواوی B612 را انتخاب کنید که یک مودم رومیزی بهتر و قوی‌تر است ولی تقریبا ۱ میلیون تومان پول بیشتر می‌پردازید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بسته اینترنت TD-LTE مبین نت در سال ۱۴۰۱

هزینه اینترنت TD-LTE زی‌تل: حداقل ۱ میلیون تومان

زی‌تل چندین سرویس خانگی و سازمانی برای اینترنت TD-LTE ارائه می‌دهد. اینترنت زی تل نامحدود ماهیانه است و مودم به قیمت ۸۰۰ هزار تومان پیش شما ودیعه است. هزینه نصب و راه‌اندازی از شما گرفته نمی‌شود و فقط باید هزینه اشتراک سرویس اینترنت TD-LTE را بدهید.

هزینه خرید اینترنت tdlte

هزینه یک ماه اینترنت TD-LTE زی‌تل خانگی ۲۱۵ هزار تومان است که وقتی با هزینه ودیعه مودم جمع می‌شود؛ شما حداقل باید ۱ میلیون تومان پول برای داشتن یک ماه اینترنت نامحدود زی‌تل بپردازید.

مشکل زی‌تل پوشش‌دهی آن است که فقط در تهران و برخی نقاط کرج است.

هزینه اینترنت TD-LTE آسیاتک: حداقل ۲.۵ میلیون تومان

آسیاتک در جشنواره تابستانی خود دو سرویس اینترنت TD-LTE ارائه می‌کند:

هزینه خرید اینترنت tdlte

سرویس نخست ۴۸۰ گیگابایت اینترنت TD-LTE یک ساله به همراه مودم TF-i60 G1 به قیمت ۲.۵ میلیون تومان

سرویس دوم ۴۸۰ گیگابایت اینترنت TD-LTE یک ساله به همراه مودم بیرونی ZW101 به قیمت ۳.۴ میلیون تومان

شاید اگر آسیاتک بسته اینترنت TD-LTE ماهیانه یا سه ماهه داشت؛ قیمت بسیار پایین‌تر می‌افتاد و خریدش به صرفه‌بود.

هزینه اینترنت TD-LTE پیشگامان: حداقل ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان

پیشگامان برای کاربران جدید TD-LTE سرویس‌های مختلفی با مودم‌های TF-i60 S1 و TF-i60 G1 ارائه کرده است که در زیر مشاهده می‌کنید:

هزینه خرید اینترنت tdlte

ارزان‌ترین سرویس این شرکت، سه ماهه ۱۰۰ گیگابایت با سیم‌کارت TD-LTE و مودم G1 به قیمت ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است. سرویس ارزان بعدی این شرکت، سه ماهه ۱۰۰ گیگ با مودم S1 به قیمت ۲ میلیون تومان است.

شما می‌توانید سرویس‌های ۱۲ ماهه این شرکت با حجم‌های بسیار خوب ۱۰۰۰ گیگ یا ۵۰۰ گیگ را نیز انتخاب کنید که گران‌تر می‌شوند.

هزینه اینترنت TD-LTE ماهان‌نت: حداقل ۲ میلیون تومان

اگر طرح ۲۴۰ مگابیت ۱۲ ماهه اینترنت TD-LTE ماهان‌نت را انتخاب کنید؛ به همراه مودم AG3100 و سیم‌کارت، هزینه‌ای کمی بیشتر از ۲ میلیون تومان برای شما می‌افتد.

هزینه خرید اینترنت tdlte

اگر طرح ۷۸۰ گیگابایت ۱۲ ماهه را بخواهید؛ باید چیزی حدود ۳.۵ میلیون تومان هزینه کنید و بسته ۱۴۴۰ گیگ ۱۲ ماهه این شرکت برای کاربران اینترنت پرمصرف، حدود ۴ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان می‌افتد.

هزینه اینترنت TD-LTE تک‌نت: مشخص نیست

تکنت بسته‌های اینترنت TD-LTE یک ماهه ۳۰ گیگابایت و ۵۰ گیگابایت و ۱۰۰ گیگابایت به قیمت‌های ۱۰۵ هزار تومان، ۱۶۰ هزار تومان و ۲۶۰ هزار تومان دارد ولی هزینه مودم امانی و سیم‌کارت TD-LTE آن مشخص نیست.

هزینه خرید اینترنت tdlte

این شرکت دو مودم هواوی L01S و AG3100 را به صورت امانی به مشتریان جدید خود می‌دهد.

هزینه اینترنت TD-LTE مبناتلکام: حداقل ۲ میلیون و ۴۰۰ تومان

مبنا تلکام دو سرویس اینترنت TD-LTE حجمی و اینفینت (نامحدود) ارائه می‌کند.

هزینه خرید اینترنت tdlte

ارزان ترین بسته اینترنت اینفینت این شرکت یک ماهه به قیمت ۲ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان با مودم است. البته، این شرکت توضیح داده است که هزینه نصب و راه‌اندازی هر سرویس ۹۰ هزار تومان و آستانه مصرف هر سرویس نیز ۴۰۰ گیگ داخلی و ۲۰۰ گیگ بین‌الملل است.

هزینه خرید اینترنت tdlte

ارزان ترین بسته اینترنت TD-LTE حجمی این شرکت نیز یک ساله ۴۰۰ گیگ با قیمت ۲ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان است.

برای حرید اینترنت TD-LTE حداقل باید چقدر هزینه کنیم؟

با نگاهی به سرویس‌ها و هزینه‌های خرید اینترنت TD-LTE شرکت‌های مختلف، درمی‌یابیم که باید برای داشتن یک سرویس اینترنت تی دی ال تی ای حداقل ۲ میلیون تومان هزینه کنیم که شامل خرید مودم و سیم‌کارت و یک بسته اینترنت می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین مودم‌های ارزان قیمت TD-LTE موجود در بازار

اینترنت TD-LTE هزینه ابتدایی بالایی دارد که عمدتا برای خرید مودم است ولی در ادامه می‌توانید فقط بسته‌های اینترنت دلخواه خود را با قیمت‌های مناسب خریداری و استفاده کنید.

اگر شما یک مودم TD-LTE داشته باشید یا قبلا یک مودم ۴G/TDLTE خریداری کرده‌اید؛ عمده هزینه TD-LTE را پشت سر گذاشته و فقط باید یک سیم‌کارت TD-LTE خریداری و روی آن بسته اینترنت TD-LTE فعال کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا