اخبار ایران

شتاب‌گیری توسعه فیبر نوری در شهر مشهد

تا دو سال آینده، تمام خراسان رضوی زیر پوشش فیبر نوری است

قرار شد سال آینده، پروژه فیبر نوری منازل در شهر مشهد با شتاب بیشتری پیش برود. باید، علاوه بر مشهد، تمام استان خراسان رضوی تا دو سال آینده به اینترنت FTTH دسترسی داشته باشد.

شهر مقدس مشهد، جزو اولین شهرهایی بود که توسعه فیبر نوری در آن آغاز شد. اواخر تیر ماه، شرکت شاتل از اولین پورت FTTH خود با سرعت ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه در مشهد رونمایی کرد ولی این پروژه به کندی پیش می‌رود.

اکنون، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از پروژه‌های مخابراتی شهر مشهد و استان خراسان، تاکید ویژه‌ای روی توسعه سریع‌تر فیبر نوری در مشهد و شهرهای دیگر استان خراسان رضوی داشت.

عیسی زارع‌پور، در این بازدید، ابراز امیدواری کرد تا دو سال آینده، کل استان خراسان رضوی زیر پوشش اینترنت فیبر نوری برود و مردم این منطقه، طعم اینترنت با سرعت چند صد مگابیت بر ثانیه را بچشند.

وزیر ارتباطات درباره اینترنت جوار حرم امام رضا علیه السلام نیز گفتند: «خوشبختانه تمام شرکت‌های فعال در عرصه خدمات اینترنت تلاش می‌کنند تا بهترین کیفیت اینترنت را برای زائران و مجاوران در مشهد فراهم کنند.»

او با اشاره به افتتاح بیش از ۱۰۰ سایت اینترنت موبایل در شهر مشهد طی سال ۱۴۰۱، گفت: «اقدامات ویژه‌ای در داخل و اطراف حرم مطهر رضوی انجام شده تا امکان برقراری ارتباط با کیفیت تلفن همراه برای زائران و مجاوران فراهم شود.»

گفتنی است هم ایرانسل هم همراه اول، در مشهد سایت‌های ۵G متعددی دارند. همراه اول، اولین سایت ۵G ایران خود را در مشهد راه‌اندازی کرد و ایرانسل نیز در کل استان بیش از ۵۰ سایت فایوجی راه‌اندازی کرده است که ۳۶ سایت فعال هستند.

مناطق تحت پوشش ۵G ایرانسل نیز در شهر مشهد حکایت از پوشش‌دهی چندین منطقه دارد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا