راهنمای خرید

تعرفه اینترنت فیبر نوری آسیاتک + جدول خرید حجم اضافه

آسیاتک ثبت‌نام اینترنت FTTH را در استان‌های تهران، فارس، کرمانشاه و مازندران آغاز کرد

آسیاتک ثبت‌نام برای ارائه اینترنت فیبر نوری در چندین استان را آغاز کرده است. همچنین، این شرکت از تعرفه اینترنت فیبر نوری و قیمت بسته‌های حجمی خود نیز رونمایی کرده است.

وقتی وارد صفحه ثبت نام اینترنت فیبر نوری آسیاتک می‌شویم؛ در فرم ثبت‌نام، استان‌های مازندران، تهران، فارس و کرمانشاه قابل انتخاب هستند که نشان می‌دهد واگذاری پورت FTTH به مشتریان و کاربران خانگی در این استان‌ها آغاز شده است و احتمالا به تدریج به استان‌های دیگر برسد.

آسیاتک نام «آسیافیبر» را برای سرویس اینترنت FTTH خود انتخاب کرده و می‌گوید این سرویس، حداقل سرعت اینترنت ۱۰۰ مگابیت را به کاربران هدیه می‌دهد.

آسیافیبر کاملا بر بستر فیبر نوری از مرکز مخابرات یا همان مرکز آسیاتک تا محل سکونت کاربر است و در بازی‌های آنلاین، کمترین پینگ و تاخیر را ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۲۰ پرسش و پاسخ مهم درباره خرید اینترنت FTTH (فیبر نوری)

به گفته آن‌ها، اینترنت FTTH آسیاتک برای دانلود فایل‌های حجیم در کمترین زمان ممکن، برقراری تماس‌های ویدئویی یا برگزاری جلسات آنلاین کاری و خانوادگی با بهترین کیفیت و وضوح تصویر و همین‌طور تماشای آنلاین فیلم و سریال بدون قطعی مناسب است.

تعرفه اینترنت فیبر نوری آسیاتک

ابتدا آسیاتک دو سرویس فیبر نوری مناسب منازل و کسب‌وکارها معرفی کرد که هر دو با سرعت ۱۰۰ مگابیت بوده و به صورت سه ماهه، شش ماهه و یک ساله قابل خریداری هستند.

تعرفه FTTH آسیاتک

سرویس نخست، حجم ترافیک اینترنت داخلی ماهیانه ۴۰۰ گیگابایت یا ۲۰۰ گیگابایت بین‌الملل به اضافه ۵ درصد حجم اضافه به قیمت ۲۵۰ هزار تومان است.

در سرویس بعدی که مخصوص کاربران پرمصرف و دانلود و تماشای فیلم است؛ ترافیک داخلی ۲۰۰۰ گیگابایت یا بین‌الملل ۱۰۰۰ گیگابایتی ماهیانه با قیمت ۳۵۰ هزار تومان و ۵ درصد حجم اضافه ارائه می‌شود.

آسیاتک در توضیحات این سرویس‌ها، تاکید کرده که حجم سرویس‌های ۳ ماهه، ۶ ماهه و ۱۲ ماهه به صورت ضریبی از حجم یک ماهه سرویس محاسبه و یک جا به مشتری داده می‌شود. مثلا، اگر یک ساله سرویس اول را خریداری کنید؛ حجم بین‌الملل شما ۲۴۰۰ گیگابایت خواهد بود.

سرویس اقتصادی آسیافیبر

بعدا، آسیاتک از دو سرویس دیگر به نام‌های سرویس اقتصادی آسیافیبر و سرویس حرفه‌ای آسیافیبر نیز رونمایی کرد.

در سرویس اقتصادی آسیافیبر، سرعت سرویس‌ها تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه باز است ولی یک سرویس با حجم ۲۰۰ گیگابایت و دیگری با حجم ۴۰۰ گیگابایت عرضه شدند.

سرویس اقتصادی آسیافیبر

قیمت سرویس ۲۰۰ گیگابایت اقتصادی ماهیانه، برابر با ۲۰۰ هزار تومان است ولی قیمت سرویس ۴۰۰ گیگ ماهیانه به ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد.

سرویس حرفه‌ای آسیافیبر

برای کاربرانی که دنبال حجم اینترنت بیشتری روی فیبر نوری هستند؛ آسیاتک سرویس حرفه‌ای آسیافیبر را گذاشته که باز با دو بسته و سرعت ۱۰۰۰ مگابیت عرضه شدند.

بسته نخست، ۶۰۰ گیگابایت ماهیانه (۳۰۰ گیگابایت بین‌الملل) با قیمت ۴۰۰ هزار تومان است.

بسته دوم، ۸۰۰ گیگابایت ماهیانه (۴۰۰ گیگابایت بین‌الملل) با هزینه ۵۰۰ هزار تومان است.

سرویس حرفه‌ای آسیافیبر

نکته مهم: آسیاتک روی این سرویس‌ها، هزینه نصب و راه‌اندازی ۱ میلیون تومانی برای کابل‌کشی ذکر کرده است که شامل هزینه مودم فیبر نوری نمی‌شود. مشتری باید در هنگام ثبت‌نام، سوال کند که خود شرکت به او مودم GPON می‌دهد یا خودش از بازار تهیه کند.

نکته مهم ۲: سرویس‌های ۶ ماهه با ۵ درصد تخفیف و ۱۲ ماهه با ۱۰ درصد تخفیف قابل خریداری هستند.

نکته مهمی که باید در اینجا اشاره کنیم؛ حجم بسته بسیار خوب این سرویس‌ها در مقایسه با اینترنت تانومای مخابرات در کمپین ابر و باد است. مشکلی که بسیاری از مشترکان اینترنت FTTH مخابرات از آن گلایه کرده و می‌گفتند زود به زود بسته‌های اینترنت آن‌ها تمام شده و ناچار هستند حجم خریداری کنند.

در مقایسه با تعرفه اینترنت فیبر نوری مخابرات و FTTH شاتل، فعلا آسیاتک هم حجم بسیار بیشتری ارائه کرده و هم قیمت مناسب‌تری در ازای این حجم می‌گیرد.

تعرفه حجم اضافه آسیاتک

آسیاتک برای کاربران FTTH که زودتر از موعد قرارداد، بسته اینترنت خود را مصرف کنند؛ بسته‌های مختلف حجمی ارائه می‌دهد:

قیمت بسته ftth آسیاتک

این بسته‌ها از ۵ گیگابایت داخلی به قیمت ۱۰/۰۰۰ تومان شروع می‌شود و تا بسته ۱۰۰ و ۲۰۰ و ۵۰۰ و ۱۰۰۰ گیگابایتی می‌رسد که با تخفیف‌هایی نیز عرضه می‌شوند.

بسته ۱۰۰۰ گیگابایتی داخلی (معادل ۵۰۰ گیگابایت بین‌الملل) با ۱۳ درصد تخفیف به قیمت ۱/۷۴۰/۰۰۰ تومان، بزرگ‌ترین و بالاترین بسته FTTH این شرکت است.

تنوع بسته‌ها و حجم آن‌ها، دست مشتری برای انتخاب بسته مناسب نیازش را باز خواهد گذاشت.

قیمت آی پی ثابت آسیاتک

مشترکان اینترنت FTTH می‌تواند روی سرویس خود آی پی ثابت نیز خریداری کنند که تعرفه آن در زیر آورده شده است:

قیمت آی پی ثابت

معمولا، یکی از خدمات شرکت‌ها روی اینترنت فیبرنوری، ارائه خط تلفن ثابت است. اگر شما مشترکی باشید که خط تلفن ثابت در منزل ندارد؛ می‌توانید همراه با سرویس اینترنت FTTH، یک یا چند خط تلفن هم بگیرید.

بیشتر بخوانید: ۵ نکته مهم برای خرید ip استاتیک

آسیاتک در سایت خود از این سرویس نامی نبرده است ولی احتمالا در زمان ثبت‌نام، می‌توانید درخواست این خدمت را هم داشته باشید.

ثبت نام اینترنت فیبر نوری آسیاتک (FTTH)

ثبت‌نام اینترنت FTTH آسیاتک ساده است.

کافی است وارد بخش فیبرنوری سایت آسیاتک شوید و از پایین صفحه، فرم ثبت‌نام سرویس فیبر نوری یا آسیافیبر را پر کنید:

ثبت نام آسیافیبر

خود اپراتورهای آسیاتک با شما تماس خواهند گرفت و پس از بررسی و استعلام وضعیت مکانی خانه شما، در صورتی که مشمول دریافت سرویس FTTH می‌شدید؛ باقی مراحل ثبت‌نام را انجام می‌دهند.

همان‌طور که اشاره شد؛ فعلا در بهمن ماه ۱۴۰۱ فقط کاربران استان مازندران قادر به ثبت‌نام برای سرویس فیبر نوری این شرکت هستند و هنوز برای سایر استان‌ها راه‌اندازی نشده است.

در تماسی که با کارشناسان فروش آسیاتک داشتیم؛ تاکید کردند به‌زودی چند استان دیگر هم به این فهرست اضافه می‌شوند.

اگر برای خرید مودم فیبر نوری مشکل داشتید یا نیاز به مشاور بود؛ می‌توانید نگاهی به مقالات زیر بیندازید یا با ما تماس بگیرید تا به طور رایگان، جواب‌گوی سوالات شما باشیم:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام من مودم جیبی دارم خط همراه ایرانسلی اعتباری دارم میتونم از حجم اینتر نت فیبر نوری استفاده کنم وچگونه خریداری کنم

    1. سلام
      اینترنت فیبرنوری روی بسترهای کابلی و اینترنت ثابت است و مانند اینترنت موبایل روی گوشی و با سیم کارت نیست
      باید به مخابرات یا شرکتی که در منطقه شما است؛ سری بزنید و درخواست اینترنت فیبر نوری بدهید

  2. ایران تنها … که در اون قیمت اینترنت ثابت هم بر پایه حجم هست هم سرعت.در همه جای دنیا فروش اینترنت بر پایه سرعت هستش و سرعت بیشتر برابر هست با قیمت بیشتر.حجم رو هم یا نامحدود در نظر میگیرن یا اینقدر حجم بالایی در نظر میگیرن که نیازی به خرید حجم اضافه نیست.چرا من باید برای اینترنت زغالی سی سال پیش بر پایه ADSL به ازای هر گیگابایت چهار هزار تومان بریزم تو دامن آسیاتک؟اونم اینترنتی که به علت دوری از مرکز مخابرات در بهترین حالت شش مگابیت کشش داره؟تازه منت سرت میذارن که بهترین اینترنت رو در کل هستی دارید ولی توقعتون رفته بالا!
    از هر شرکتی هم اینترنت گرفتم بهترین حالتش شش مگابیت بوده.داشتم شرکت هایی که حتی دو مگابیت هم کشش نداشتن.مخابرات کابل بیرون از خونه رو واسم عوض کرد.از محلی که سیم مخابرات اومده تو حیاط تا پای مودم که پنج متر شاید باشه هم سیم مخصوص کشیدم و از کنار هیچ کابل برقی هم رد نشده و تنها مودم بهش وصل هستش.پس نویز یا خرابی و یا قدیمی بودن کابل هم منتفی هست و همش برمیگرده به اینکه تجهیزات قدیمی هست.گفتن فیبرنوری بیاد ارزونتر از ADSL میشه.ولی حالا میبینم که هر گیگابایت فیبرنوری هم درست مثل ADSL چهار هزار تومان هستش.
    یعنی ISP ها کاری میکنن که از هر نظر جیب مردم رو خالی کنن.فیبرنوری هم که بیاد فقط با سرعت بیشتر به فیلترینگ وصل میشیم.همین و بس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا