اخبار ایران

سرعت اینترنت کاربران مشهدی به ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد

شاتل و شهرداری مشهد برای توسعه فیبر نوری تفاهم کردند

شاتل از امضای قرارداد با شهرداری مشهد برای توسعه فیبر نوری در این شهر مقدس و افزایش هزار برابری سرعت اینترنت کاربران اینترنت خبر داد.

به گزارش سایت شاتل، روز ۲۲ تیر ماه مصادف با روز فناوری اطلاعات و در حضور شهردار مشهد، رییس سازمان فناوری اطلاعات، اعضای شورای شهر و مدیران شهر، تفاهم‌نامه همکاری شهرداری مشهد و شرکت شاتل برای توسعه فیبر نوری امضا شد.

«احمدرضا نخجوانی»؛ مدیرعامل شاتل در این مراسم، از پوشش دادن ۱۸۶ هزار خانواده و واحد تجاری و اداری مشهد برای اینترنت فیبر نوری خبر داد. شاتل در فاز نخست و برای سال اول این تعداد خانواده را زیر پوشش اینترنت FTTH خواهد برد و در فازهای بعدی، تعداد کاربران بیشتری به اینترنت پرسرعت می‌پیوندند.

فیبر نوری مشهد شاتل

مدیرعامل شاتل می‌گوید در این پروژه ۵۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است و قرار است سرعت اینترنت کاربران و شهروندان مشهدی با رشدی هزار درصدی، به طور متوسط به سرعت ۸۰۰ الی ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه برسد.

شرکت شاتل، پیش از کلید زدن پروژه توسعه فیبر نوری مشهد، فیبر نوری قزوین و فیبر نوری قم را آغاز کرده و در تست‌های سرعت انجام شده، سرعت نزدیک به ۱ گیگابیت بر ثانیه را روی خطوط فیبر نوری به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: نگاهی به تعرفه اینترنت فیبر نوری شاتل

شهردار مشهد در این مراسم، این شهر را یکی از پیشروترین شهرهای هوشمند در ایران خوانده و تاکید کردند پروژه توسعه فیبر نوری مشهد، گام دیگری برای هوشمندسازی این شهر مقدس است.

پروژه ملی توسعه فیبر نوری در شهرهای مختلف کشور و توسط اپراتورهایی مانند مخابرات، شاتل و … آغاز شده است و امیدواریم که پس از چند ماه یا نهایتا یک سال، واقعا این وعده‌ها محقق شود و شاهد افزایش کاربران اینترنت فیبر نوری و سرعت اینترنت ثابت باشیم.

البته، این وعده شاتل برای افزایش هزار برابری سرعت اینترنت کاربران و متوسط سرعت ۸۰۰ الی ۹۰۰ مگابیت دور از انتظار است و بیشتر یک تبلیغ خواهد بود ولی دسترسی به سرعت‌های ۵۰ تا ۱۰۰ مگابیت برای کاربران فیبر نوری میسر و شدنی و دور از واقعیت نیست که خودش یک پیشرفت و رشد بزرگ در سرعت اینترنت ثابت کشور است که اکنون روی حدود ۱۰ مگابیت قفل شده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا