اخبار ایران

امارت سریع‌ترین اینترنت ۵G جهان را دارد

پنج کشور خاورمیانه‌ای در لیست پیشتازان 5G

امارات با میانگین سرعت دانلود ۵۵۷ مگابیت بر ثانیه؛ سریع‌ترین اینترنت ۵G دنیا را دارد؛ حتی بالاتر از کشور کره جنوبی.

همچنین، گزارش شرکت اسپیدتست از وضعیت اینترنت فایوجی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد؛ اپراتور موبایل اتصالات امارات نیز با میانگین سرعت دانلود ۶۸۰ مگابیت بر ثانیه، بهترین شرکت ارائه‌دهنده اینترنت ۵G در دنیا است.

بیشتر بخوانید: اینترنت ۵G امریکا به سرعت ۳.۳ گیگابیت بر ثانیه رسید

در این گزارش آمده اینترنت نسل پنجم موبایل با کاهش تاخیر، تجربه گیمینگ و استریم ویدئو بهتری را برای کاربران به ارمغان آورده است.

۵ کشور خاورمیانه در فهرست بهترین‌های ۵G

آمارهای شرکت ookla و اسپیدتست، نشان می‌دهند سرمایه‌گذاری‌های کشورهای خاورمیانه، به ویژه عرب‌ها روی اقتصاد دیجیتال و اینترنت جواب داده است و از ۱۰ کشور پیشرو ۵G در جهان، پنج کشور در خاورمیانه هستند.

بهترین کشورها از نظر 5G

امارت، قطر، بحرین، کویت و عربستان سعودی، پنج کشوری هستند که به ترتیب در رتبه‌های اول، سوم، ششم، هفتم و هشتم پیشتازان ۵G قرار دارند.

کره جنوبی در رده دوم دارنده بهترین سرعت دانلود ۵G و برزیل در رده چهارم و سنگاپور در رده پنجم است.

اتصالات بهترین اپراتور ۵G

پو اپراتور «دو» و «اتصالات» امارات در سال‌های اخیر و تقریبا از ۲۰۱۹ به بعد، سرمایه‌گذاری هنگفتی روی توسعه شبکه ۵G انجام دادند و اکنون حاصل این سرمایه‌گذاری‌ها به بار نشسته است.

بیشتر بخوانید: سرعت واقعی اینترنت ۵G ایران چند است؟ (ویدئو تست سرعت)

اپراتور اتصالات با اختلاف زیاد، سریع‌ترین اینترنت ۵G دنیا را ارائه می‌کند. میانگین سرعت دانلود فایوجی در این اپراتور به ۶۸۰.۸۶ مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

بهترین اپراتورها از نظر 5G

شرکت SK Telecom کره‌جنوبی با میانگین سرعت دانلود ۵۳۱.۸۹ مگابیت و با ۱۵۰ مگابیت اختلاف، در رده دوم بهترین اپراتور ۵G است. شرکت برزیلی Vivo با میانگین ۴۵۰.۸۲ مگابیت نیز در رده دهم قرار گرفته است.

اما اپراتور دیگر امارات به نام «دو» در رده نهم این جدول است و سهم بزرگی از بازار ۵G این کشور را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: زی‌تل می‌خواهد در نیمه دوم امسال اینترنت ۵G بدهد

جالب است بدانید شرکت اُرید قطر، با میانگین سرعت ۵۱۰.۵۵ مگابیت بر ثانیه، سومین اپراتور برتر در سرعت ۵G است.

بهترین تاخیر در اینترنت ۵G

دیگر آماری که گزارش اسپیدتست درباره وضعیت اینترنت ۵G در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ نشان می‌دهد؛ بهبود پارامتر تاخیر در اینترنت دو اپراتور اتصالات و دو امارات است.

تاخیر اینترنت 5G

براساس این گزارش، تاخیر اینترنت ۵G شرکت اتصالات نسبت به اینترنت ۴G LTE، نه میلی ثانیه بهبود یافته است. تاخیر ۵G شرکت دو نیز ۵ میلی ثانیه بهتر شده است.

اینترنت ثابت (وای‌فای) شرکت اتصالات، از نظر تاخیر با میزان ۳۷ میلی ثانیه، همچنان بهترین اینترنت در دنیا محسوب می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا