اخبار ایران

ویندوز ۱۰ از وای فای ۷ پشتیبانی نمی‌کند

براساس اسناد اینتل، فقط ویندوز ۱۱ از نسل بعدی وای‌فای پشتیبانی خواهد کرد

یک سند افشا شده از اینتل نشان می‌دهد قرار نیست ویندوز ۱۰ از وای فای ۷، جدیدترین نسل وای‌فای پشتیبانی کند و فقط دستگاه‌های دارای ویندوز ۱۱ می‌توانند به WiFi 7 وصل شوند.

براساس این سند منتشر شده در توییتر، فقط سیستم‌عامل‌های ویندوز ۱۱، لینوکس و کروم از فناوری وای‌فای ۷ پشتیبانی می‌کنند.

در این سند آورده شده مایکروسافت، درایورهای وای‌فای ۷ برای ویندوز ۱۰ را تایید نکرده است.

طبق این سند، تراشه‌های وای فای ۷ شرکت‌های اینتل و مدیاتک از ویندوز ۱۰ پشتیبانی نمی‌کنند.

گفته می‌شود این تصمیم مایکروسافت برای فشار بر کاربران و فروش بیشتر دستگاه‌های سازگار با ویندوز ۱۱ است. مایکروسافت می‌خواهد از این طریق، سازندگان را در پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز با مشکل روبرو کند.

مایکروسافت دوست دارد هم‌اکنون، هم سازندگان سخت‌افزار و هم تمام کاربران ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱ مهاجرت کنند.

وای‌فای ۷ در ویندوز ۱۱

عدم پشتیبانی ویندوز ۱۰ از وای فای ۷ چقدر اهمیت دارد؟

آیا باید نگران عدم پشتیبانی ویندوز ۱۰ از WiFi 7 باشیم؟ کاربران امریکایی و اروپایی هیچ نگرانی و تهدیدی احساس نمی‌کنند؛ چه برسد به کاربران ایرانی که چند نسل عقب‌تر هستند.

اولا، هنوز استاندارد وای‌فای ۷ به تصویب رسمی نرسیده و تازه سال ۲۰۲۵ وارد بازار خواهد شد. یعنی، کاربران هنوز دو سال دیگر وقت دارند از دستگاه‌های ویندوز ۱۰ خود استفاده کنند و بعد سراغ خرید دستگاه ویندوز ۱۱ بروند.

دوما، زمانی پشتیبانی از وای‌فای ۷ اهمیت دارد که شما یک مودم یا روتر WiFi 7 داشته باشید. هنوز هیچ مودم یا روتر وای فای ۷ رسما وارد بازارهای جهانی نشده و تازه گفته می‌شود در سال ۲۰۲۴ چند مدل محدود خواهیم داشت.

استاندارد وای‌فای ۶ به اندازه‌ای خوب و کافی بوده که کاربران حتی در اروپا و امریکا حاضر نیستند سراغ وای‌فای ۶ ایی بروند و نیازی به وای‌فای ۷ احساس نمی‌کنند.

در کل، فعلا زمان زیادی تا فراگیر شدن فناوری وای فای ۷ داریم؛ استانداردی که می‌خواهد سرعت ارتباطات بی‌سیم میان گوشی و روتر را به ۴۶ گیگ بر ثانیه برساند.

در وای فای ۷ از سه باند رادیویی پشتیبانی می‌شود. علاوه بر باندهای ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز، یک باند رادیویی ۶ گیگاهرتز هم داریم. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با وای‌فای ۷، نگاهی به مقاله زیر بیندازید:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا