اخبار ایران

فیبرنوری ایرانسل به تبریز رسید

عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری ایرانسل در شهر تبریز با مشارکت شهرداری آغاز شد

ایرانسل در سومین گام خود در پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها، سراغ فیبرکشی شهر تبریز رفت. ایرانسل، پیش از این دو شهر بابل و شیراز را فیبرکشی کرده و آماده ارائه اینترنت فیبرنوری شده است.

دیروز ۹ آبان ماه، مراسم عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری ایرانسل در شهر تبریز برگزار شد تا با کمک شهرداری تبریز، ۲۴۰ کیلومتر فیبرکشی و بعد به منازل و کسب‌وکارها، سرویس FTTH ارائه شود.

مدیرعامل ایرانسل در این مراسم گفت: «در سال جاری، ۳۰ سایت نسل پنج تلفن‌همراه در تبریز به بهره‌برداری رسیده و تا پایان سال، این تعداد، به ۳۵ سایت افزایش پیدا می‌کند.»

او به پروژه فیبرنوری در شهر تبریز اشاره کرد و گفت در فاز نخست، ۲۴۰ کیلومتر فیبرکشی انجام می‌شود و تلاش خواهد شد پروژه زودتر از موعد قرارداد به پایان برسد.

فیبر نوری ایرانسل تبریز

بیژن عباسی آرند اشاره کرد در فاز بعدی، این حجم از فیبرکشی را به ۴۵۰ کیلومتر خواهند رساند تا همه مردم از جمله کسب‌وکارهای خانگی نیز بتوانند از اینترنت فیبرنوری پرسرعت استفاده کنند.

سرمایه‌گذاری اولیه در نظر گرفته شده برای فاز نخست پروژه فیبرنوری ایرانسل، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است.

فیبرنوری ایرانسل در شهرهای مختلف

ایرانسل در ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، رسما سرویس فیبرنوری خود را در شهر بابل مازندران راه‌اندازی کرد و اینک تقریبا کل این شهر فیبرکشی شده و آماده ارائه سرویس و اتصال مردم به فیبرنوری است.

همچنین، ایرانسل در ۲۲ مهرماه سراغ شهر شیراز رفت و تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه فیبرنوری با شهرداری این شهر و همین‌طور صدور مجوز حفاری پروژه فیبر نوری شهر صدرا امضا کرد.

این اپراتور در مرداد ماه ۱۴۰۲ موفق شده پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) را دریافت کند که به منزله مجوزی برای ورود ایرانسل به پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها بود.

در مجموع ایرانسل متعهد به پوشش‌دهی ۵ میلیون کاربر در پروژه فیبرنوری شده که البته فقط ۲ میلیون کاربر را مستقیما متصل می‌کند و باقی را توسط شرکت‌های FCP پیش خواهد برد.

تعرفه سرویس فیبرنوری ایرانسل مقداری بالاتر از سایر شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت فیبر است؛ ضمن اینکه ایرانسل در ابتدا مبلغ ۲ میلیون تومان برای نصب و راه‌اندازی از مشتری اخذ می‌کرد که فعلا تا پایان آذر ماه برای شهروندان بابلی رایگان شده است.

همچنین، ایرانسل تا کنون از دو مودم فیبر نوری به نام FTTH H1 و FTTH L1 رونمایی کرده که با بسته ۵۰ گیگ یک ماه، قیمتی حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دارد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

یک دیدگاه

  1. دوستان شیرازی و بابلی که اینترنت فیبر نوری ایرانسل دارن لطفا تجربشونو بگن سرعت آپلود دانلود و پینگ چنده ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا