اخبار ایران

علت کندی سرعت اینترنت شب گذشته در کشور چه بود؟

اگر اواخر دیشب، حدود ساعت‌های ۱۲ و ۱ شب به اینترنت متصل شده باشید؛ متوجه کندی وحشتناک سرعت اینترنت و گاها قطع و وصل آن شدید.

فرقی نمی‌کرد با اینترنت موبایل، مودم ۴G یا مودم ADSL به اینترنت متصل شده باشید. همه نوع اتصالات اینترنت سرعت کندی داشته و آزاردهنده بودند.

امروز، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتر علت کندی سرعت اینترنت دیشب را برملا کرد.

وزیر ارتباطات در توییتر خود علت را قطع شدن چندین فیبرنوری در اروپا بیان کردند که اتفاقا در تامین پهنای‌باند اینترنت ایران تاثیر به سزایی دارند.

«سجاد بنابی» نائب رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت نیز در توییتی دلایل افت سرعت و کیفیت اینترنت شب گذشته را قطعی دو مسیر انتقال فیبر نوری در اروپا دانست و تاکید کرد که این قطعی‌ها باعث اختلال گسترده‌ای شده به‌طوری‌که افت سرعت و کیفیت اینترنت کاربران داخل کشور کاملا محسوس بود.

نابی می‌گوید هیچ‌گونه حمله یا خرابی عمدی در اختلال اینترنت شب گذشته شناسایی نشده است.

این قطعی‌ها در ساعت ۴۳ دقیقه تا ۲ بامداد دیشب رخ دادند؛ حدود ۱.۵ ساعت که هزار گیگابایت بر ثانیه قطعی پهنای‌باند در مسیرهای بالادستی اروپا بین کشورهای بلغارستان و فرانکفورت به وجود آمده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا