اخبار جهان

اولین پردازنده وای فای ۷ با سرعت فوق‌العاده ۳۶ گیگابیت بر ثانیه رونمایی شد

رونمایی مدیاتک از پردازنده‌های Filogic 880 و Filogic 380 برای اینترنت اشیا با وای‌فای ۷

شما در شک و تردید هستید یک روتر وای‌فای ۵ بخرید یا یک روتر وای‌فای ۶؟ در شک و تردید هستید وای‌فای با سرعت ۱۲۰۰ مگابیت بهتر است یا وای‌فای ۱۷۰۰ مگابیت؟

اما تراشه‌سازها منتظر من و شما نمی‌مانند. حتی منتظر استاندارد هم نمی‌مانند و مسیر رشد و توسعه فناوری‌ها را با شتاب بیشتری طی می‌کنند؛ چون باید محصولات جدید وارد بازار شوند و فروش بروند.

در حالی‌که شاید نه تنها در ایران بلکه بسیاری از نقاط جهان، هنوز شبکه‌های وای‌فای ۶ جا نیفتاده و بدون کاربر باشند؛ و در همین فضا شبکه‌های وای‌فای ۶E کاملا مهجور و غریبه هستند؛ مدیاتک از دو تراشه SoC وای‌فای با پشتیبانی از استاندارد وای‌فای ۷ و سرعت‌های عجیب و غریب رونمایی کرده است.

تراشه مدیاتک وای فای ۷

پردازنده‌های مدیاتک Filogic 880 و Filogic 380 برای پلتفرم‌های نیازمند پهنای‌باند بالا عرضه شدند و می‌توانند روی پرچم‌دارترین محصولات خانگی و سازمانی برای دسترسی به وای‌فای ۷ با سرعت‌های چند ده گیگابیتی استفاده شوند.

پردازنده مدیاتک Filogic 880 با فناوری ۶ نانومتری ساخته شده است و به واحدهای پردازش شبکه برای بهینه‌سازی ارتباطات بی‌سیم و کابلی مجهز است. این پردازنده از فناوری‌هایی مانند ۴۰۹۶-QAM، پهنای‌باند ۳۲۰ مگاهرتز (دو برابر ۱۶۰ مگاهرتز در وای‌فای ۶)، MRU و MLO برخوردار است و می‌تواند حداکثر سرعتی ۳۶ گیگابیت بر ثانیه ارائه کند. هر لینک وای‌فای در این پردازنده سرعتی ۱۰ گیگابیتی خواهد داشت و کاملا از فناوری‌های OFDMA RU و MU-MIMO و MBSSID پشتیبانی می‌کند.

در این پردازنده که از بلوتوث ۵.۳ نیز استفاده شده است؛ MIMO 4×4 و در ۵ لینک مجزا در دسترس بوده و می‌تواند روی دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، تلویزیون‌ها، لپ‌تاپ‌ها، ستاپ‌باکس‌ها و استیک‌های پخش OTT بنشیند.

وای فای ۷ مدیاتک

پردازنده رده پایین‌تر مدیاتک Filogic 380 باز هم با فناوری ۶ نانومتری ساخته شده و روی مود MLO سرعتی ۶.۵ گیگابیت بر ثانیه می‌دهد. هر لینک وای‌فای محصول مجهز به این تراشه می‌تواند سرعتی ۵ گیگابیتی داشته باشد. تراشه Filogic 380 نیز به فناوری‌هایی مانند ۴۰۹۶-QAM و پهنای‌باند ۳۲۰ مگاهرتز مجهز است؛ ضمن اینکه از سه باند رادیویی ۲.۴ گیگاهرتز، ۵ گیگاهرتز و ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند.

مدیاتک امیدوار است با عرضه این پردازنده‌های وای‌فای پرچم‌دار و پر قدرت، کاربران روی مصارفی مانند واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، استریم ویدئوهای ۴K و ۸K، بازی‌های آنلاین و دیگر سرویس‌هایی که به پهنای‌باند بالایی نیازمند هستند؛ تجربه کاربری بهتر و روان‌تری روی شبکه به دست بیاورند.

قرار است این تراشه‌ها به طور رسمی در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۲ تایپه در تایوان به نمایش دربیایند و تست گرفته شوند. هنوز قیمت و زمان عرضه این تراشه‌های وای‌فای مشخص نشده است.

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
fonearena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا