اخبار جهان

روتر ایسوس RT-BE88U معرفی شد: وای فای ۷، اترنت ۱۰ گیگ و سرعت ۳۴ گیگ

بی‌نهایت جذاب و به همان اندازه گران و دور از دسترس

سال ۲۰۲۴ سال روترهای وای فای ۷ است و انتظار داریم ده‌ها روتر با جدیدترین استاندارد وای فای وارد بازار شوند. امروز، روتر ایسوس RT-BE88U معرفی شد؛ اولین روتر جهان با سرعت ۳۴ گیگابیت بر ثانیه روی کابل!

روتر RT-BE88U ایسوس که پیش‌تر در نمایشگاه CES 2024 و چند نمایشگاه دیگر در شرق آسیا به صورت نمونه رونمایی شده بود؛ اینک به طور رسمی برای تمام بازارهای جهانی معرفی و به‌زودی روانه بازار می‌شود.

روتر ایسوس RT-BE88U: اولین روتر ۳۴ گیگ روی کابل

ایسوس RT-BE88U که جزو اولین روترهای Wi-Fi 7 این شرکت است؛ از درگاه‌های ده گیگابیت LAN/WAN و ده گیگابیت +LAN / WAN SFP و ۴ درگاه ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه سود می‌برد تا روی کابل شبکه سرعتی ۳۴ گیگ و روی وای فای به مرز ۷۲۰۰ مگابیت برسد.

قطعا شما در دنیای واقعی، به این سرعت‌ها نمی‌رسید و صرفا روی کاغذ هستند ولی به همان نسبت می‌توانند سرعت اینترنت شما را افزایش دهند.

ایسوس RT-BE88U

روتر جدید ایسوس به طبع استاندارد وای فای ۷، از سه باند رادیویی ۲.۴ گیگاهرتز، ۵ گیگاهرتز و ۶ گیگاهرتز برای کاهش تداخل و ازدحام شبکه، سود می‌برد و دارای ویژگی‌هایی مانند  Extremely High Throughput و multi-link operation برای افزایش سرعت وای فای روی دستگاه‌های مختلف است.

روتر RT-BE88U با استاندارد Wi-Fi 7 یا ۸۰۲.۱۱be عرضه شده ولی سازگاری کاملی با نسل‌های پیشین وای فای دارد. اگر می‌خواهید بالاترین سرعت و بهره‌برداری از مزایای این روتر و وای فای ۷ را داشته باشید؛ باید با گوشی مانند سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا به آن وصل شوید.

ایسوس برای این روتر، یک پردازنده ۴ هسته‌ای با سرعت کلاک ۲.۶ گیگاهرتز انتخاب کرده تا به اندازه کافی قوی و سریع باشد و در پردازش‌های سنگین، به مشکل برنخورد. ۲ گیگ رم DDR4 و ۲۵۶ مگ رم NAND Flash نیز همراه این پردازنده هست.

۴ آنتن خارجی دارد تا روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۱۳۷۶ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۵۷۶۴ مگابیت را بدهد.

امکانات ارتباطی روتر ASUS RT-BE88U

فهرست درگاه‌های روتر ایسوس RT-BE88U به شرح زیر است:

روتر RT-BE88U

۱ درگاه ۱۰ گیگابیت WAN/LAN

درگاه ۱۰ گیگابیت +SFP

۱ درگاه ۲.۵ گیگابیت WAN/LAN

۳ درگاه ۲.۵ گیگابیت LAN

۴ درگاه RJ45 10/100/1000 برای LAN

۱ درگاه USB 3.2 Gen 1

نرم‌افزار و قیمت

علاوه بر همه این ویژگی‌ها و مشخصات، روتر ASUS RT-BE88U به مجموعه کاملی از امکانات و ابزارها در پنل کاربری برای بهبود سرعت و مدیریت بهتر شبکه مجهز است.

با استفاده از Guest Network Pro می‌توانید چندین شبکه وای فای مجزا و دسترسی‌های مختلف بسازید.

با ابزار AiProtection Pro می‌توان امنیت شبکه را ارتقا داد و حریم خصوصی کاربران و دستگاه‌های متصل به وای فای را تضمین کرد.

روتر وای فای ۷ ایسوس

از اتصال دانگل و مودم ۴G/5G با USB به مودم برای استفاده از اینترنت جایگزین، پشتیبانی می‌کند و با فناوری ASUS AiMesh برای گسترش شبکه بی‌سیم خانه، سازگاری دارد.

در حالی که روتر ایسوس RT-BE88U بسیار فوق‌العاده و جذاب به نظر می‌رسد؛ به همان اندازه هم گران قیمت است. ایسوس هنوز قیمت نهایی و زمان عرضه آن به بازار را نگفته ولی چون می‌دانیم روترهای وای فای ۷ زیادی در بازار نیست؛ پس قیمت پایینی نخواهد داشت.

ایسوس، پیش‌تر روتر وای فای ۷ گیمینگ ROG Rapture GT-BE98 را هم معرفی کرده بود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا