اخبار جهان

آپدیت ماه ژوئن ویندوز ممکن است هات اسپات وای فای کامپیوتر شما را خراب کند

مایکروسافت: فعلا راه‌حلی فوری برای رفع این مشکل نیست ولی به‌زودی حل خواهد شد

ویندوز به یک جانور پیچیده با عقبه‌ای چندین دهه‌ای از کدنویسی و به‌روزرسانی است. بنابراین، اصلا تعجب‌آور نیست که یک آپدیت رسمی منتشر شده از سوی مایکروسافت، باعث از کار افتادن بخشی از آن شود و عواقب ناخواسته‌ای به همراه داشته باشد.

به نظر می‌رسد این اتفاق برای به‌روزرسانی ۲۱H2 ویندوز ۱۱ و سایر به‌روزرسانی‌های دیگر منتشر شده در ماه ژوئن ویندوز افتاده است. براساس مستندات ردیابی باگ‌های مایکروسافت، بسیاری از کاربرانی که آپدیت ماه ژوئن ویندوز را دریافت کردند؛ شاهد قطع شدن هات اسپات وای‌فای ویندوز ۱۱ بودند.

برای توضیح بیشتر، پس از به‌روزرسانی ویندوز اخیر، شبکه وای‌فای کامپیوتر یا روتر یا سایر تجهیزات شبکه مشکلی پیدا نمی‌کند و تنها روی هات اسپات وای‌فای تاثیرگذار است. هات اسپات وای‌فای، نقطه اتصالی است که اینترنت را از طریق کابل شبکه یا وای‌فای می‌گیرد و باز از روش دیگری به سایر دستگاه‌ها می‌دهد.

هات اسپات وای فای

هات‌اسپات وای فای زمانی موثر است که می‌خواهید پی‌سی را به یک روتر وای فای تبدیل کنید و اینترنت روی کامپیوتر را به گوشی تلفن همراه یا تبلت یا دستگاه‌های دیگر برسانید. اکنون، آپدیت اخیر ویندوز ۱۱ و سایر ویندوزها در ماه ژوئن، این ویژگی را مختل کرده و از کار می‌اندازد. البته، کاربران مشکلی برای اتصال به وای فای ویندوز ۱۱ ندارند ولی نمی‌توانند یک هات اسپات موبایل راه‌اندازی و استفاده کنند.

مایکروسافت در روز ۱۶ ژوئن این مشکل را توسط BleepingComputer تایید کرد و گفت متاسفانه به نظر نمی‌رسد فعلا راه‌حلی برای آن باشد تا به‌روزرسانی دیگری در آینده ارائه شود. مایکروسافت به طور ساده به کاربران ویندوز پیشنهاد می‌کند که هات اسپات وای فای را غیرفعال کنید.

چون تعداد بسیار کمی از کاربران ویندوز متکی به هات اسپات وای‌فای در ویندوز هستند؛ مایکروسافت عجله و اضطراری برای رفع این مشکل ندارد اما در وبلاگ خود تاکید کرده است که این مشکل هرچه زودتر به‌زودی حل خواهد شد.

اگر نمی‌دانید چگونه می‌توانید یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ ویندوزی را به روتر تبدیل کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم مطلب آموزشی «چگونه لپ‌تاپ را به یک تقویت‌کننده وای‌فای تبدیل کنیم؟» را بخوانید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
pcworld

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا