اخبار جهان

اولین گوشی با وای فای ۷ سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود

روترها و لپ‌تاپ‌های وای فای ۷ زودتر وارد بازار می‌شوند

اولین اسمارت‌فون مبتنی بر وای فای ۷ در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ روانه بازار می‌شود. وای‌فای ۷، سریع‌ترین و تازه‌ترین استاندارد شبکه‌های بی‌سیم است که هنوز به تصویب کامل نرسیده ولی می‌تواند سرعت انتقال اطلاعات را چندین برابر وای فای ۶ کند.

سایت DigiTimes به نقل از برخی آزمایشگاه‌های بازرسی آی سی و کارخانه‌های تولید تراشه، این خبر را منتشر کرده است و می‌گوید حداقل تا دو سال آینده، به طور عملی نمی‌تواند روی گوشی‌ها از وای فای ۷ استفاده کرد.

در فناوری وای فای ۷ از پهنای‌باند ۳۲۰ مگاهرتز استفاده می‌شود که دو برابر پهنای‌باند ۱۶۰ مگاهرتز در وای فای ۶ است. مدولاسیون این نسل از وای‌فای به جای ۲K تبدیل به ۴K خواهد شد و با تعداد آنتن برابر، سرعتی حدود ۲.۵ برابر وای فای ۶ در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

وای‌فای ۷

براساس گفته‌های موسسه Wi-Fi Alliance، حداکثر سرعت وای فای ۷ به ۳۰ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد و البته می‌تواند تا ۴۰ گیگابیت بر ثانیه رشد کند. این سرعت برای نسل بعدی اپلیکیشن‌های AR/VR و استریم ۸K کاملا کافی است و دستگاه‌های گیمینگ به اندازه کافی سرعت دارند تا بالاترین لذت را از بازی کردن ببرند.

بیشتر بخوانید: وای فای ۷ چیست؟ همه چیزی که باید درباره سریع‌ترین وای فای نسل آینده بدانید!

وای فای ۶ دارای حداکثر سرعت ۹.۶ گیگابیت بر ثانیه است و وای فای ۵ نهایتا سرعتی ۳.۵ گیگابیت بر ثانیه می‌داد. بنابراین، وای فای ۷ به صورت تئوری یک پیشرفت قابل توجه است. هنوز درباره زمان استفاده از وای فای ۷ در گوشی‌های آیفون اپل، اطلاعاتی نداریم ولی می‌دانیم در سال ۲۰۲۴، گوشی‌های اندرویدی به این نسل از وای فای مجهز می‌شوند. نکته مهم اینجا است که اپل در آیفون‌های ۱۴ خود که امسال معرفی کرد؛ از نسل وای فای ۶E که از سال ۲۰۱۹ در دسترس است؛ نیز استفاده نکرده است.

دستگاه‌های اپل هنوز مبتنی بر وای فای ۶ هستند و این احتمال وجود دارد که کوپرتینو تا زمان راه‌اندازی وای فای ۷، هنوز از وای فای ۶ استفاده کند و به طور کامل از حرکت به سوی Wi-Fi 6E صرف نظر کرده باشد.

وای فای ۷، پیش از اینکه روی اسمارت‌فون‌ها مورد استفاده قرار بگیرد؛ در روترها و نوت‌بوک‌ها ظاهر می‌شود. در ماه ژانویه، مدیاتک از تراشه وای فای ۷ خود رونمایی کرد و اینتل گفته تا سال ۲۰۲۴، لپ‌تاپ‌های پی‌سی مبتنی بر وای فای ۷ خود را روانه بازار می‌کند.

بنابراین، پیش‌بینی می‌کنیم این نسل وای فای در سال ۲۰۲۵ به یک فناوری رایج بازار تبدیل شود. کوالکام نیز در حال کار روی تراشه‌های وای فای ۷ است و در همین بازه زمانی، محصولات خود را وارد بازار می‌کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
macrumors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا