اخبار جهان

اینتل از سال ۲۰۲۴ سراغ وای فای ۷ می‌رود؛ اپل به‌زودی به وای فای ۶E کوچ می‌کند

وای فای ۷ جانشین موفقی برای وای فای ۶E (استاندارد ۸۰۲.۱۱ax) است. وای‌فای ۷ می‌تواند سرعت پردازش اطلاعات ۵.۸ گیگابیت بر ثانیه روی باند ۶ گیگاهرتز در وای فای ۶ ای را دو برابر کند و نرخ انتقال اطلاعات را به ۳۶ گیگابیت بر ثانیه برساند. اینتل قصد دارد توسعه دستگاه‌های مبتنی بر وای فای ۷ را پیش از عرضه رسمی محصولات آن در سال ۲۰۲۴ به بازار، انجام داده و این استاندارد را در دستگاه‌های مختلف از جمله لپ‌تاپ‌ها به کار گیرد.

گام بزرگ اینتل به سوی وای فای ۷

اریک مک لافلین، معاون بخش راه‌حل‌های بی‌سیم اینتل در این زمینه می‌گوید: «ما در حال حاضر، در حال توسعه Wi-Fi 802.11be هستیم تا بتوانیم گواهی‌نامه Wi-Fi Alliance را دریافت کرد و پیش از سال ۲۰۲۴، محصولات کامپیوتر شخصی و لپ‌تاپ خود را با آن وارد بازار کنیم. ما انتظار داریم، در سال ۲۰۲۵، بازار برای این نسل از وای فای آماده باشد.»

وای‌فای ۷

او اضافه می‌کند: «در استاندارد Wi-Fi 7، پهنای‌باند ۱۶۰ مگاهرتزی در ۸۰۲.۱۱ax تقریبا دو برابر شده و به ۳۲۰ مگاهرتز می‌رسد که موجب افزایش دو برابری سرعت انتقال اطلاعات روی وای‌فای می‌شود. از آن‌جایی که هنوز بیش از یک سال تا انتشار رسمی پروتکل ۸۰۲.۱۱be باقی مانده است؛ هنوز این شانس را داریم که سرعت پردازش اطلاعات روی وای فای ۷ را بیشتر کنیم.»

اپل به سوی Wi-Fi 6E می‌رود

در همین حال، برخی منابع خبر دادند اپل در حال به‌کارگیری Wi-Fi 6E در دستگاه‌های خود است. در حالی‌که شایعات زیادی به گوش می‌رسید که اپل در آیفون‌های ۱۳ معرفی شده در سال گذشته، از این فناوری استفاده کند اما این شرکت هیچ دستگاهی با Wi-Fi 6E معرفی نکرد و اکنون انتظار می‌رود در آیفون ۱۴ از نسل جدید وای فای خود رونمایی کند.

بیشتر بخوانید: درباره وای‌فای ۷ چه می‌دانیم؟ سرعت ۴۰ گیگابیت با پهنای‌باند دو برابر و روترهای ۱۶ آنتنه

به طور مشخص، انتظار می‌رود هدست واقعیت افزوده اپل که مدت‌ها است درباره‌اش شایعاتی به گوش می‌رسد؛ با وای فای ۶ ای معرفی شود. مینگ چی کو، تحلیل‌گر ارشد محصولات اپل می‌گوید، دستگاه‌های قابل اتصال به سر اپل در سال‌های ۲۰۲۲، ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ به ترتیب از استانداردهای Wi-Fi 6/6E و Wi-Fi 6E/7 و Wi-Fi 7 سود می‌برند. البته، مشخص نیست این اطلاعات، نقشه راه اپل برای آینده است یا براساس گزارش‌های زنجیره تامین بیان شده است.

وای فای Wi-Fi 6E یک نسل پیشرفته از وای فای ۶ است که از باند رادیویی ۶ گیگاهرتز پشتیبانی کرده و می‌تواند کارایی بالاتر، نرخ داده‌های سریع‌تر و تاخیر کمتری ارائه دهد. در باند ۶ گیگاهرتز این استاندارد، سرعت انتقال اطلاعات یک لینک به مرز ۲.۴ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. این کانال رادیویی، می‌تواند پهنای‌باند بیشتری برای انتقال اطلاعات همزمان فراهم کند و از تداخل بیشتر جلوگیری می‌کند.

در حال حاضر، شرکت‌های کوالکام، مدیاتک، برودکام و اینتل در حال آماده شدن برای عرضه محصولات وای فای ۷ هستند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
macrumors

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا