اخبار جهان

گوگل نست وای فای پرو معرفی شد: روتر جدید گوگل با چند ویژگی تازه و پشتیبانی از WiFi 6E

عدم سازگاری با روترهای نست وای فای قبلی و طراحی اندکی متفاوت

گوگل پس از ماه‌ها شایعه و درز خبرهای مختلف درباره روتر نست جدیدش، از سری سوم روترهای مش وای فای خود به نام Google Nest Wifi Pro رونمایی کرد. این اولین روتر مدل پرو از گوگل است.

قابل توجه‌ترین ویژگی روتر نست وای فای پرو جدید گوگل، پشتیبانی از استاندارد Wi-Fi 6E است. چون این روتر مبتنی بر استاندارد وای فای ۶ است و از فرکانس ۶ گیگاهرتز نیز علاوه بر فرکانس‌های ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند؛ بسیار سریع، بسیار پایدار، دارای تاخیر کم و تا حدود برای وای فای آینده است.

Google Nest Wifi Pro

اما گوگل احساس کرده ارتقا به Wi-Fi 6E مجوزی است تا ویژگی‌های که در روتر Nest Wifi معمولی مشاهده کردیم را حذف کند. به طور مثال، روتر Google Nest Wifi Pro با مدل‌های پیش از خود سازگار نیست و شما نمی‌توانید از نودهای Nest Wifi برای روتر جدید استفاده کنید. اگر شما قبلا روتر نست وای فای داشتید؛ اکنون مجبور می‌شوید به طور کامل سخت‌افزار شبکه خود را ارتقا دهید.

پیش‌تر لو رفته بود که روتر نست وای فای جدید گوگل به استاندارد وای فای ۶ ای مجهز است ولی تصور می‌شد با روترهای نست وای فای نسل قبلی نیز سازگاری داشته باشد.

گوگل در حالی سراغ استاندارد Wi-Fi 6E رفته است که بسیاری از کارشناسان آن را یک استاندارد زودگذر و عبوری می‌دانند و بیشتر روی استاندارد وای فای ۷ تاکید دارند که از سال ۲۰۲۴ وارد بازار می‌شود.

مشکل دیگر این است که نست وای فای پرو از یکپارچگی با بلندگوی هوشمند گوگل سود نمی‌برد. بنابراین، اگر برای کنترل بلندگوهای هوشمند خود به نودهای نست وای فای متکی هستید؛ باید بلندگوها یا نمایشگرهای خود را عوض کرده و بلندگو و نمایشگر مستقل خریداری کنید.

روتر گوگل

طراحی Google Nest Wifi Pro کمی متفاوت از نست وای فای است. روتر اصلی و نودها کاملا یکسان هستند و می‌توانید از هریک از آن‌ها برای روتر اصلی استفاده کنید. همه این روترها از درگاه اترنت پشتیبانی می‌کنند و در طراحی جدید، کمی بلندتر و براق‌تر و صیقلی‌تر از مدل قبلی است. در نهایت، روتر گوگل نست وای فای پرو در ۴ رنگ مختلف وارد بازار می‌شود: برقی، مه‌مانند، کتانی و لیمویی.

روتر Google Nest Wifi Pro از هم‌اکنون قابل سفارش و خرید است ولی از ۲۷ اکتبر در خرده‌فروشی‌ها عرضه می‌شود. روتر اصلی و بدون نود‌ها قیمتی ۱۹۹ دلار و بسته سه تایی شامل روتر اصلی و دو نود قیمتی ۳۹۹ دلار دارد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
androidauthority

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا