اخبار جهان

مشخصات روتر نسل بعدی Nest Wifi گوگل لو رفت؛ سازگاری کامل با Wi-Fi 6E

وقتش رسیده روترهای گوگل را همه بشناسند

گوگل برای رونمایی روتر نسل جدید خود آماده می‌شود؛ نست وای فای که به نظر می‌رسد با ارتقاهای بزرگی روبرو است و گوگل می‌خواهد این روتر را به طور جدی تبدیل به کاندیدای نخست بازار شبکه برای کاربران نهایی کند.

مدل جدیدی از گوگل روتر نست وای فای در مستندات FCC به ثبت رسیده است که نشان می‌دهد به طور کامل با استاندارد Wi-Fi 6E  سازگاری دارد.

بیشتر بخوانید: وای‌فای ۶E چیست و چه تفاوت‌هایی با وای‌فای ۶ دارد؟

هر دستگاه بی‌سیم، پیش از اینکه بخواهد وارد بازارهای جهانی شود؛ باید در سازمان‌های نظارتی مختلف از جمله FCC ایالات متحده ثبت و تایید شود. FCC روی جزئی‌ترین مشخصات و جنبه‌های ایمنی و سلامتی و استانداردی این دستگاه‌ها نظارت می‌کند تا برای دسترسی عموم مشکلی نداشته باشند. همین موضوع، باعث می‌شود غالب اوقات، مشخصات محرمانه محصولات به بیرون درز کند.

اخیرا، گوگل یک دستگاه جدید با کدنام G6ZUC در FCC ثبت کرده است که رسانه‌ها تایید کردند همان روتر جانشین Nest Wifi این شرکت است. در جزئیات و اطلاعات ثبت شده برای این دستگاه، به طور مستقیم اشاره شده که از استاندارد وای فای ۶ ای پشتیبانی می‌کند.

روتر گوگل

روتر نست وای فای قبلی فقط از استاندارد وای فای ۵ پشتیبانی می‌کرد؛ در حالی‌که تقریبا همزمان با نسل روترهای وای فای ۶ یا استاندارد ۸۰۲.۱۱ax عرضه شد. اکنون، گوگل می‌خواهد این عقب‌ماندگی را برطرف کند و با پشتیبانی از Wi-Fi 6E، سرعت ارتباطات این روتر را به مرز ۹.۶ گیگابیت بر ثانیه برساند.

آیا Wi-Fi 6E باعث افزایش سرعت وای فای می‌شود؟

تفاوت اصلی دو استاندارد Wi-Fi 6 و Wi-Fi 6E در استفاده از باند فرکانسی جدید ۶ گیگاهرتز است؛ کانال رادیویی که تقریبا بین فرکانس‌های ۶ تا ۷ گیگاهرتز و البته هنوز در بسیاری از کشورها در دسترس نیست. استاندارد وای فای ۶ ای به طور مستقیم روی سرعت وای فای خانگی شما تاثیرگذار نیست ولی باند رادیویی ۶ گیگاهرتز می‌تواند باعث کاهش شلوغی و ترافیک زیاد دستگاه‌ها روی دو کانال وای فای دیگر شود.

تفاوت Wi-Fi 6 و Wi-Fi 6E

اگرچه گوشی‌های سری پیکسل ۶ و اکثر اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار اندرویدی سال ۲۰۲۱ و بعدتر از Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کنند ولی در میان مردم، کمتر شناخته شده است و در بسیاری از کشورها، اجازه استفاده از فرکانس ۶ گیگاهرتز برای وای فای صادر نشده است.

بیشتر بخوانید: وای فای ۷ چیست؟ همه چیزی که باید درباره سریع‌ترین وای فای نسل آینده بدانید!

برای روتری مانند نست وای فای گوگل، پشتیبانی از استاندارد Wi-Fi 6E ضروری و بسیار مناسب است. معمولا دستگاه‌های زیادی به روترهای گوگل وصل می‌شوند و غالب کاربران از دستگاه‌های اکستندر استفاده می‌کنند؛ بنابراین پشتیبانی از استاندارد Wi-Fi 6E می‌تواند اتصالات سریع‌تری به آن‌ها بدهد یا اینکه لینک backhaul بهتری فراهم کند.

در مستندات FCC آمده است که جزئیات روتر نسل بعدی Nest Wifi گوگل باید تا ۶ ماه محرمانه بماند. این موضوع نشان می‌دهد گوگل تا پیش از پایان سال ۲۰۲۲، از روتر جدید خود رونمایی می‌کند. ما حدس می‌زنیم این روتر در رویداد Nest یا Made by Google ماه‌های آتی معرفی شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
9to5google

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا