اخبار جهان

شیائومی از روتر ۱۰ گیگابیتی WiFi 6E رونمایی کرد

روتری با درگاه‌های LAN و WAN چند گیگابیتی برای گیمرها و تولیدکنندگان محتواهای مالتی‌مدیا

امشب، شیائومی در رویداد بزرگ معرفی گوشی‌های سری ۱۳، مینی پی‌سی و ایر بادز خود، از یک روتر جدید با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرد.

فعلا این روتر در سایت‌های چینی به نام Xiaomi 10 Gigabit Router شناخته می‌شود و براساس اطلاعاتی که از آن منتشر شده؛ ظاهرا مجهز به وای فای نسل ۶E است.

روتر شیائومی wifi 6E

مشخصات روتر شیائومی

سایت گیزموچینا می‌گوید این روتر سه باند رادیویی دارد که به ترتیب ۲.۴ گیگاهرتز، ۵.۲ گیگاهرتز و ۵.۸ گیگاهرتز هستند.

سرعت باند رادیویی ۲.۴ گیگاهرتز به صورت تئوری به مرز ۱۳۷۶.۴ مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

سرعت فرکانس ۵.۲ گیگاهرتز روی کاغذ و تئوری حداکثر ۵۷۶۴.۸ مگابیت بر ثانیه است. شیائومی از این باند به عنوان فرکانس وای فای گیمینگ نام می‌برد.

و سرعت فرکانس ۵.۸ گیگاهرتز این روتر شیائومی حداکثر ۲۸۸۲.۴ مگابیت است. احتمالا، این فرکانس برای ایجاد لینک میان روتر و نودهای شبکه مش وای فای است.

مشخصات روتر شیائومی

در این روتر از یک پردازنده چهار هسته‌ای کوالکام با معماری A73 و سرعت کلاک ۲.۲ گیگاهرتز استفاده شده و برای بهبود کارایی و افزایش قدرت این دستگاه، یک فناوری کولینگ اختصاصی روی آن سوار شده است. همچنین، از ۲ گیگابایت حافظه رم برخوردار است.

به گفته شیائومی، این روتر دارای آنتن‌های پرقدرت است که از NFS نیز به طور پیش‌فرض پشتیبانی می‌کنند. این روتر دارای چندین کلید و ۹ چراغ LED است.

درگاه‌های ارتباطی چند گیگابیتی روتر شیائومی

درگاه‌های ارتباطی روتر ۱۰ گیگابیتی شیائومی نیز شامل ۴ درگاه WAN/LAN با سرعت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه است که به طور خودکار می‌توانند به سرعت‌های ۱۰ و ۱۰۰ و ۱۰۰۰ مگابیت سوئیچ کنند.

یک درگاه شبکه +SFP با سرعت ۱۰ گیگابیت و یک درگاه USB 3.0 نیز روی این روتر یافت می‌شود.

حداکثر پهنای‌باند وای فای این روتر ۱۶۰ مگاهرتز است که نشانه دیگری برای پشتیبانی از نسل WiFi 6E است.

روتر شیائومی ۱۰ گیگابیت

از سیستم‌های رمزنگاری WPA3-SAE و WPA2-PSK و WPA-PSK پشتیبانی می‌کند و به ویژگی‌هایی مانند کنترل اکسس در وای‌فای، قابلیت پنهان‌سازی SSID و intelligent anti-fraud network مجهز است.

شیائومی به‌زودی این روتر را با قیمت ۱۶۹۹ یوان یا ۲۴۴ دلار در بازارهای چین عرضه می‌کند. فعلا هم برنامه‌ای برای عرضه آن به بازارهای جهانی ندارد.

شیائومی روترهای خوش ساخت و خوش قیمت زیادی دارد از جمله:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
gizmochina

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا