اخبار جهان

کوالکام با پلتفرم وای فای ۷ جدید خود به دنبال رفع مشکلات اینترنت شما است

کوالکام Immersive Home Wi-Fi 7 می‌خواهد اینترنت پرسرعت را به هر گوشه از خانه شما ببرد

کوالکام از راهکار جدیدی به نام Immersive Home Wi-Fi 7 Platform رونمایی کرد که هدف‌اش، رفع یکی از مشکلات روزانه کاربران در استفاده از اینترنت است: اینکه دیگر شما در هر گوشه از خانه، اتصال ضعیف اینترنت نداشته باشید.

شرکت کوالکام، فقط سازنده تراشه‌های قدرمند برای گوشی موبایل نیست. این شرکت انواع تراشه‌های مودم‌های موبایل و ۴G و ۵G را می‌سازد؛ تراشه‌های قدرتمندی برای روترهای بی‌سیم عرضه می‌کند و یک پیشرو در فناوری‌های ارتباطی است.

تقاضا برای اتصال به اینترنت پرسرعت و قابل اعتماد در خانه، رو به افزایش است. طبق گزارش شرکت Comcast، حدود ۷۰ درصد از ترافیک اینترنت یک خانه را ویدئو تشکیل می‌دهد. ضمن اینکه میانگین تعداد دستگاه‌های متصل به اینترنت در خانواده‌های امریکایی به ۲۲ دستگاه رسیده است. این یعنی نیاز به توسعه روزافزون زیرساخت اینترنت وجود دارد و این نیاز در آینده نیز افزایش پیدا می‌کند.

کوالکام وای فای ۷

پلتفرم Immersive Home Wi-Fi 7 کوالکام، اتصال اینترنت سریع و کاملا موثری را برای کاربران خانگی با استاندارد Wi-Fi 7 فراهم می‌کند. کاربران با این راهکار، بدون اینکه توجه کنند در کدام نقطه از خانه هستند؛ تجربه بی‌نظیری از آنلاین بودن را می‌چشند و لذت می‌برند.

افزایش سرعت، کاهش تاخیر و مصرف انرژی در وای‌فای ۷

کوالکام، دو تراشه به نام‌های Immersive Home 3210 و Immersive Home 326 برای روترهای مش وای‌فای معرفی کرده است که هر دو سه بانده بوده و از پهنای‌باند ۳۲۰ مگاهرتز سود می‌برند و به ترتیب سرعت‌های ۲۰ و ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را به نمایش می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اولین روتر وای فای ۷ دنیا: غولی برای شکستن رکوردهای سرعت اینترنت

چند روز پیش، شرکت شیائومی، اولین روتر مش وای فای مبتنی بر پلتفرم Immersive Home 326 با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را معرفی کرد.

کوالکام می‌گوید تراشه‌های Immersive Home جدید می‌توانند سرعتی ۹.۶ برابر سیستم‌های بی‌سیم استاندارد مش وای‌فای در وای فای ۵ ارائه کنند؛ افزون بر اینکه تا ۷۵ درصد، تاخیر کمتری ایجاد می‌کنند.

این تراشه‌ها به لطف فناوری Multi-Link Mesh کوالکام، می‌توانند یک اینترنت بدون درز و با سرعت بالا در هر نقطه‌ای از خانه ایجاد کنند و سراسر خانه را کامل پوشش دهند.

این فناوری به روترها اجازه می‌دهد؛ هر زمان یک تداخل شناسایی شد؛ دستگاه‌ها به طور خودکار بین دو کانال خلوت و پرسرعت، جابه‌جا شوند و هیچ دستگاهی، اینترنت کندی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با فناوری‌های وای فای ۷: چگونه باعث افزایش سرعت و کاهش تاخیر شد؟

کوالکام می‌گوید با فناوری Multi-Link Mesh، دستگاه‌ها می‌توانند تا دو برابر روترهای مش وای فای امروزی، سرعت بی‌سیم داشته باشند ولی از آن سو، مصرف انرژی کمتر و تاخیر ناچیزی برای بردهای طولانی‌تر ارائه کنند.

کوالکام می‌گوید همکاری با شرکت‌های سازنده روترهای مش وای فای از جمله شیائومی، تی‌پی‌لینک، نت‌گیر و لینک‌سیس را آغاز کرده است تا دستگاه‌های مبتنی بر پلتفرم Immersive Home را وارد بازار کنند.

پیش‌بینی می‌شود اولین دستگاه مبتنی بر Immersive Home Wi-Fi 7 Platform در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ روانه بازار شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
pocketnow

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا