اخبار جهان

وان‌پلاس اولین روتر سیم‌کارتی ۴G و ۵G خود را معرفی کرد

روتر OnePlus Hub 5G Router از وای‌فای ۶ و مش وای‌فای پشتیبانی می‌کند

وان‌پلاس در مراسم OnePlus Cloud 11 دیروز خود یک غافل‌گیری بزرگ داشت و آن معرفی مودم روتر OnePlus Hub 5G router بود.

این، اولین روتر CPE از وان‌پلاس است. این شرکت توضیح داد علت معرفی مودم Hub 5G router، تکمیل سبد محصولات مشتریان برای دسترسی به ارتباطات و اتصالات سریع‌تر و بهتر و سازگارتر با گوشی‌های وان‌پلاس است.

روتر Hub 5G router یک محصول با پشتیبانی از سیم‌کارت‌های ۴G و ۵G برای کاربران خانگی و کسب‌وکارها است. خریداران این روتر، می‌توانند یک سیم‌کارت ۴G یا ۵G از اپراتور خود تهیه و روی این محصول قرار بدهند تا سریع‌ترین اینترنت ممکن را روی وای‌فای داشته باشند.

روتر وان‌پلاس

این روتر از استاندارد ۸۰۲.۱۱ax یا وای فای ۶ پشتیبانی می‌کند؛ یک روتر مش وای‌فای است و می‌تواند با دیگر روترها یا مودم‌ها جفت و سازگار شود یا اینکه ۲ و بیشتر از همین روتر را به هم لینک داد.

وان‌پلاس هاب فایوجی را باید یک Home Hub با پروتکل‌های مشخص بدانیم که قابلیت اتصال به دستگاه‌های خانه هوشمند را دارد.

بیشتر بخوانید: نگاهی به مودم ۵G بیرونی هواوی N5368X؛ پای سریع‌ترین اینترنت را به داخل خانه باز کنید

طراحی این مودم به صورت استوانه‌ای است و از آنتن‌های داخلی در محیط دایره‌ای بالای خود استفاده می‌کند. دارای چراغ‌های LED نشانگر برای شبکه موبایل ۴G و ۵G به همراه وای‌فای و پاور است.

وان‌پلاس اطلاعات بیشتری درباره این مودم ۵G خود ارائه نداده و حتی قیمت آن را نیز نمی‌دانیم.

روتر 5G

احتمالا، اولین بار در بازار هند عرضه شود؛ چون تا کنون بازار این کشور بیشتر روی گوشی‌های ۵G تمرکز داشته و اگرچه دو اپراتور Jio و Airtel خدمات فایوجی در سراسر هند ارائه می‌دهند ولی هنوز هیچ مودم روتر CPE 5G برای کاربران خانگی یا کسب‌وکارهای کوچک و استارتاپی، ارائه نکردند.

برخی از کاربران در فضای مجازی با توجه به انتشار تصاویر این مودم وان‌پلاس در مراسم رونمایی، اعتقاد دارند Hub 5G router یک روتر باتری دار و بدون اتصالات سیمی است؛ یعنی یک مودم ۵G قابل حمل محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: نگاهی به مودم ۵G نوکیا؛ از پردازنده اسنپدراگون X55 و پشتیبانی کامل باندهای فرکانسی تا وای فای ۶ و درگاه‌های اترنت گیگابیتی

این فقط یک حدس و گمان است و از نظر فنی، بعید به نظر می‌رسد یک مودم روتر ۵G رومیزی با باتری عرضه شود. وان‌پلاس گفته روتر ۵G خود را جولای ۲۰۲۳ روانه بازار می‌کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا