اخبار جهان

سرعت دانلود استارلینک به بالای ۶۰۰ مگابیت رسید

وضعیت خوب سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در کشور آلمان

با افزایش ماهواره‌های استارلینک در جو زمین، حالا سرعت دانلود این اینترنت ماهواره‌ای افزایش یافته و بهترین نتایج در کشور آلمان ثبت شده است.

در حالی که موسسه ookla سرعت میانه استارلینک در کشور آلمان را ۹۴ مگابیت بر ثانیه اعلام کرده است ولی یک کاربر استارلینک در کشور آلمان موفق شده به سرعت دانلود بالای ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه دست پیدا کند.

این کاربر آلمانی در یک منطقه روستایی، موفق شده در نخستین تست سرعت دانلود اینترنت استارلینک، به مرز سرعت دانلود ۵۶۲ مگابیت بر ثانیه برسد و سرعت آپلود هم ۲۰۸ مگابیت بر ثانیه باشد.

او دوباره تست را تکرار می‌کند و این دفعه یک نتیجه شگفت‌انگیز رقم می‌خورد: سرعت دانلود ۶۳۸ مگابیت بر ثانیه.

سرعت دانلود استارلینک

چنین سرعتی برای یک اینترنت ماهواره‌ای بسیار زیاد و خارق‌العاده است؛ آن هم در یک منطقه روستایی که فاقد اینترنت کابلی و اینترنت موبایل ۵G یا ۴G سریع است.

در تست دوم، سرعت آپلود کمی کاهش و به ۱۷۷ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

در کشورهای اروپایی به خاطر آرایش بهتر ماهواره‌های استارلینک، سرعت دانلود بالایی توسط برخی کاربران ثبت می‌شود. چندی پیش، یک کاربر فرانسوی موفق شده بود سرعت نزدیک به ۵۵۰ مگابیت بر ثانیه را برای دانلود استارلینک ثبت کند.

بیشتر بخوانید: ۳ روش ردیابی اینترنت استارلینک

چنین سرعتی در همه کشورهای عضو اینترنت استارلینک به دست نمی‌آید و گزارش اسپیدتست نشان می‌دهد در یک سال اخیر، سرعت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک حدود ۱۳ درصد کاهش داشته است.

علت این کاهش هم اتصال کاربران بیشتر به ماهواره‌ها و افزایش شلوغی و ترافیک استارلینک است.

اسپیس‌ایکس هر ماه، چند ده ماهواره اینترنتی را به فضا ارسال می‌کند و اکنون این شرکت بیش از ۴ هزار ماهواره در جو زمین برای ارائه سرویس اینترنت استارلینک دارد.

بیشتر بخوانید: چگونه از روتر خودمان برای اینترنت استارلینک استفاده کنیم؟

ایلان ماسک و همکارانش انتظار دارند با ارسال ماهواره‌های بیشتری به فضا، سرعت اینترنت استارلینک را به یک گیگابیت بر ثانیه برسانند. سرعتی که می‌تواند برای کاربران استارلینک هیجان‌انگیز باشد ولی فعلا بعید است خیلی زود دست یافتنی بشود.

نظرسنجی‌های موسسات تحقیقاتی امریکایی نیز نشان می‌دهد مردم اینترنت استارلینک را بیشتر از اینترنت ثابت دوست دارند؛ حتی اگر سرعت‌های کمتری داشته باشد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

یک دیدگاه

  1. سلام
    از سایت شبکه چی انتظار مقالات حرفه ای میره همیشه و همیشه هم تخصص خوبی رو نشون داده.
    اما این خبر و عدد و رقم هاش به نظرم درست نمیاد. تو عکس چیزی که نشون داده شده ۶۳۸ سرعت مربوط به ارتباط دیوایس و روئتر هست و نه سرعت اینترنت استارلینک. سرعت اینترنت عدد ۱۷۷ هست که سمت راست نوشته شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا