فناوری

نظرسنجی: امریکایی‌ها اینترنت استارلینک را بیشتر از اینترنت ثابت دوست دارند؛ حتی با سرعت بسیار کمتر

سرعت دانلود اینترنت استارلینک پایین‌تر از اینترنت ثابت است ولی محبوب‌تر است

سرعت دانلود اینترنت ثابت در امریکا بیشتر از دانلود اینترنت استارلینک است ولی نظرسنجی اخیر شرکت Ookla نشان می‌دهد میزان رضایت کاربران استارلینک بیشتر از اینترنت ثابت است.

شرکت Ookla براساس داده‌هایی که از سرویس Speetest استخراج کرده است؛ می‌گوید در شاخص خالص ترویج کنندگان (NPS) که به نوعی میزان رضایت‌مندی کاربر از اینترنت مورد استفاده‌اش است؛ کاربران استارلینک خیلی بهتر از کاربران اینترنت ثابت هستند که مقداری عجیب است.

به‌ویژه اینکه شاخص NPS در مناطق شهری برای کاربران استارلینک چشمگیر است. همه انتظار داشتند در مناطق شهری که دسترسی به اینترنت ثابت با سرعت‌های چند صد مگابیتی فراهم است؛ میزان رضایت کاربران بیشتر از اینترنت استارلینک باشد و در مناطق روستایی، کاربران استارلینک پیشی بگیرند.

در شهرها، سرعت دانلود اینترنت استارلینک خیلی پایین‌تر از اینترنت ثابت است.

استارلینکی‌ها بیشتر رضایت دارند

تحلیل‌های موسسه Ookla نشان می‌دهد افت متوسط سرعت دانلود در اینترنت ثابت امریکا زیاد است و این خود یک عامل نارضایتی در میان کاربران اینترنت ثابت است.

بیشتر بخوانید: ۳ روش ردیابی اینترنت استارلینک

براساس گزارش Ookla، سالیانه متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت امریکا حدود ۲۴ مگابیت بر ثانیه افت دارد. در مناطقی مانند مکزیکو سیتی، این افت بسیار بیشتر و سالانه ۱۰۰ مگابیت است. در کانادا هم کمترین افت متوسط سرعت دانلود ۳ مگابیت بر ثانیه گزارش شده است.

در فصل نخست سال ۲۰۲۳، این افت نسبت به فصل چهارم سال ۲۰۲۲، کمتر بوده و به ۱۳ مگابیت رسیده است.

سرعت دانلود اینترنت استارلینک

در نظرسنجی و گزارش Ookla، شاخص NPS برای هر دو اینترنت ثابت و اینترنت استارلینک به ترتیب ۳۱.۹۴ و ۴۲.۲۱ ثبت شده است که نشان از اختلاف شدید میان رضایت‌مندی اینترنت ثابت با استارلینک است.

این شاخص نشان می‌دهد کاربران استارلینک، از سرعت دانلود اینترنت خود رضایت بیشتری داشته و بیشتر از کاربران اینترنت ثابت، آن را به دیگران پیشنهاد می‌کنند.

مقایسه سرعت اینترنت ثابت و استارلینک

میانگین سرعت دانلود اینترنت ثابت در امریکا به ۱۶۴.۱۳ مگابیت بر ثانیه می‌رسد و متوسط سرعت آپلود اینترنت ثابت نیز ۲۲.۱ مگابیت با پینگ ۲۷ میلی ثانیه است.

بیشتر بخوانید: از سال آینده با گوشی ۵G به اینترنت استارلینک وصل شوید

میانگین سرعت دانلود اینترنت استارلینک در ایالات متحده از نصف اینترنت ثابت نیز کمتر و حداکثر ۶۵.۲۹ مگابیت در مناطق شهری و ۷۲.۱۸ مگابیت در مناطق روستایی است.

به این ترتیب،  متوسط سرعت دانلود استارلینک در مناطق شهری ۶۸ درصد پایین‌تر از سرعت اینترنت ثابت بوده اما نزدیک به دو برابر رضایت بیشتری داشته‌اند.

مقایسه اینترنت ثابت و استارلینک

بیشترین سرعت دانلود اینترنت استارلینک در امریکا حدود ۸۵ مگابیت و آپلود ۱۴.۶۸ مگابیت است.

به نظر شما، چرا کاربران استارلینک رضایت بیشتری از سرویس اینترنت ماهواره‌ای خود دارند و آن را بیشتر به دیگران پیشنهاد می‌کنند؟

باید این موضوع را هم در نظر بگیرید که هزینه اینترنت استارلینک برای کاربران امریکایی بیشتر از اینترنت ثابت است.

بیشتر بخوانید: آیا واقعا اینترنت استارلینک غیر قابل فیلتر است؟

شاید در کشوری مانند ایران، اینترنت استارلینک به خاطر بحث فیلترینگ و دسترسی به اینترنت آزاد یا سرعت بیشتر، محبوب‌تر باشد ولی واقعا چرا کاربران امریکایی ترجیح می‌دهند استارلینک را بیشتر تبلیغ کنند؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
ookla

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا