اخبار جهان

همکاری دو غول تراشه‌ساز برای شکستن رکورد آپلود ۵G

سامسونگ و مدیاتک موفق شدند به سرعت آپلود ۳۶۳ مگابیت روی شبکه 5G مستقل برسند

دو شرکت سامسونگ و مدیاتک با تجمیع توانایی‌ها و فناوری‌های خود موفق به شکستن رکورد آپلود ۵G شدند.

همان‌طور که می‌دانید؛ در اینترنت موبایل و شبکه‌های سلولی، هر چقدر که سرعت دانلود بالا است؛ برعکس سرعت آپلود پایین است. سرعت آپلود پایین برای گیمرها، یوتیوبرها، پخش زنده ویدئوها، کنفرانس‌های ویدئویی و نظایر این‌ها اصلا خبر خوبی نیست.

اگرچه سرعت اینترنت ۵G به مرز چند گیگابیت رسیده است ولی سرعت آپلود همان ۱۰۰ الی ۲۰۰ مگابیتی است که طی سال‌های اخیر شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: مناطق تحت پوشش ۵G ایرانسل در شهرهای مختلف ایران

حالا، دو  غول بزرگ تراشه‌ساز و صاحب فناوری سامسونگ و مدیاتک، اقدام به انجام آزمایش‌های گسترده‌ای روی افزایش سرعت آپلود در شبکه‌های ۵G کردند و به نتایج قابل توجهی نیز دست یافتند.

سرعت آپلود 5G

طی این آزمایش‌ها که در آزمایشگاه‌های مجهز غول کره‌ای انجام شده؛ آن‌ها موفق شدند در یک شبکه ۵G مستقل به رکورد سرعت آپلود برابر با ۳۶۳ مگابیت بر ثانیه برسند.

سامسونگ در این تحقیق، هسته اصلی شبکه ۵G را طراحی و پیاده‌سازی کرده و از باند فرکانسی C-Band Massive MIMO بهره برده است.

بیشتر بخوانید: برای اینترنت ۵G باید سیم‌کارت و بسته جدید بخریم؟

در آن سو، مدیاتک دستگاه‌های تست سرعت ۵G مجهز به تراشه‌های M80 را آورده که امکان استفاده از سه آنتن مجزا روی یک کانال رادیویی را فراهم می‌کنند.

اگر نتیجه این آزمایش‌ها، یعنی سرعت آپلود ۵G برابر با ۳۶۳ مگابیت و همین حدودها، وارد صنعت و مصارف تجاری شود؛ می‌تواند یک انقلاب بزرگ در ویدئو کنفرانس‌ها، پخش زنده ویدئوها و بازی‌های کامپیوتری ایجاد کند.

مدیران سامسونگ از مشاهده این سرعت فوق‌العاده، هیجان‌زده هستند و اصرار دارند با همکاری مدیاتک، فناوری استفاده شده در این آزمایش‌ها را برای مشتریان پیاده‌سازی کنند و از پیشرفته‌ترین فناوری‌های ۵G در محصولات بعدی خود سود ببرند.

در خود ایران، سرعت آپلود ۵G به زود به بالای ۵۰ مگابیت بر ثانیه برسد و کمتر تست ۵G داریم که سرعت آپلود بالای ۱۰۰ مگابیت باشد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
gizmochina

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا